[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هنر، ابزاری کارآمد در مشارکت پرشور انتخاباتی است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: ابزارهای هنری در شاخه‌های مختلف، هر یک به نوعی می‌تواند در روشنگری، ایجاد روحیه نشاط، شادابی و آگاهی‌بخشی به مردم مؤثر و در مشارکت پرشور انتخاباتی ترغیب‌کننده باشد.
مصطفی موسوی اظهار کرد: هنر یکی از قوی‌ترین ابزارها برای تشویق مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات است و سازمان بسیج هنرمندان نیز با تولید آثار هنری در رابطه با اهمیت انتخابات برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در این رویداد سرنوشت‌ساز می‌کوشد.
وی افزود: حضور هنرمندان، گروه‌های اثرگذار و افراد مرجع نیز تأثیر بسزایی در آگاه‌سازی، روشنگری، تبیین و تفسیر موضوعات، آگاهی دادن به مردم و تشویق و ترغیب آنها برای حضور در انتخابات دارد. رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: هنرمندان به عنوان ستون‌های فرهنگی کشور با توجه به محبوبیت و نفوذشان در بین مردم و تعهدی که نسبت به کشور و نظام دارند، می‌توانند افکار عمومی و فضای جامعه را برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنند.
موسوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مشارکت بالا در انتخابات، گفت: ایشان فرایند انتخابات را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول می‌خوانند و اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور را گوشزد می‌کنند؛ بنابراین ملت باید خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با چهار خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند. وی در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات، توضیح داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، جمهوریت و اسلامیت نظام هر ۲ به انتخابات وابسته است؛ چراکه تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: با توجه به اینکه انتخابات یکی از نمادهای حاکمیت مردم در یک نظام سیاسی است، حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات گوناگون نماد رضایت آنها از حاکمیت و توانایی کارگزاران در مدیریت و اداره کشور است. افزایش رضایت و مشروعیت مردمی نظام سیاسی، اعتبار بین‌المللی را برای کشور به همراه داشته و نظام را در مواجهه با تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های دشمنان توانا می‌کند.
موسوی افزود: از سوی دیگر این مشارکت پرشمار، اعتماد به نفس و شجاعت مسئولان را برای تحقق برنامه‌ها و پیشبرد برنامه‌های توسعه بالا می‌برد و آنها را در برنامه‌ریزی و تلاش همه‌جانبه برای ساختن کشور مصمم می‌کند.
وی اظهار کرد: اگر بپذیریم که هر انتخابات ملی بر مشروعیت و ثبات نظام سیاسی مستقر، تمامیت سرزمینی و مصالح عمومی آن کشور تأثیرگذار خواهد بود، آنگاه درمی‌یابیم که برآیند برگزاری یک انتخابات پرشور، آزاد و امن در عرصه‌ خارجی نیز افزایش قدرت ملی، افزایش مشروعیت و اعتبار بین‌المللی، افزایش قدرت چانه‌زنی و بیشینه‌سازی توان برآورده‌ساختن منافع ملی و ارتقای جایگاه بین‌المللی است.
موسوی گفت: انتخابات تنها یک پدیده سیاسی نیست؛ بلکه مظهر حضور و احقاق حق مردم و نمود توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است. حضور و مشارکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم به شمار می‌رود و این موضوع از نخستین روزهای انقلاب به عنوان یکی از اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی