[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱۶۰همت برای تأمین مصالح مسکن ملی، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: انتظار داشتم که انبوه‌سازان در سراسر کشور و به ویژه انبوه‌سازان استان فارس در بحث طرح نهضت ملی مسکن ورود کرده و دولت را در اجرای این طرح یاری کنند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، دکتر محمودرضا طالبان در بیست و یکمین اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران در شیراز افزود: در مقطع فعلی آمادگی داریم که ساخت 40هزار واحد مسکونی را به انبوه‌سازان استان واگذار کنیم.
وی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور قول ساخت چهارمیلیون واحد مسکونی را در کشور داده‌اند که در جهت تحقق این امر تاکنون نیز حرکت‌ها و اقداماتی انجام و تا امروز در کشور ساخت حدود 700هزار واحد آغاز شده است.
وی ادامه داد: در استان فارس نیز تاکنون ساخت 55هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که در بحث شروع پروژه‌های این طرح فارس مقام دوم کشور را دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس، بیشترین میزان ساخت مسکن ملی را نیز متعلق به این استان دانست و گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بناست که حدود 160هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.
طالبان افزود: از 160هزار واحد مذکور، حدود 45هزار واحد به شکل یک و 2طبقه و 115هزار واحد نیز به شکل چهارطبقه احداث خواهد شد.
وی گفت: امروز برای ساخت حدود 36هزار واحد مسکونی در استان به شکل انبوه و آپارتمانی قرارداد منعقد شده و این ظرفیت را داریم که با همین مدل قرارداد واگذاری ساخت منعقد کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: در زمینه تأمین زمین نیز تاکنون در استان 12هزار هکتار زمین برای 97هزار واحد زمین تأمین شده و عمده مشکل ما در تأمین زمین مربوط به شهر شیراز و قسمتی هم مرودشت و استهبان است و در مابقی شهرها مشکل تأمین زمین نداریم.
طالبان، عدد گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان را 160هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امضا شد تا بتوانیم عمده مصالح ساختمانی که بناست در این طرح استفاده شود، از درون استان تأمین شود و این پول در استان به نحوی حفظ شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی