[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه بورک بادمجان، روزنامه شیراز نوین

بورک بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار خوش‌مزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه بورک بادمجان در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
یوفکا بزرگ گرد: ۳ عدد
بادمجان بزرگ: ۲ عدد
فلفل سبز: ۲ عدد
فلفل قرمز: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
شیر: نصف استکان
زرده تخم‌مرغ:۱ عدد
فلفل پرک ترکی: ۱ قاشق مرباخوری
کنجد: به میزان لازم
نمک و فلفل‌سیاه: به میزان لازم
روغن مایع: به میزان لازم 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه بورک بادمجان خوش‌مزه در ابتدا بادمجان‌ها را شسته و کلاهک آن را جدا کنید. حالا با پوست‌کن، بادمجان‌ها را به خوبی پوست بگیرید و سپس بر روی تخته برش بادمجان‌ها را به شکل مکعب ‌ای ریز خرد کنید.
 مرحله دوم
اجازه دهید تا بادمجان‌های نگینی برای مدت ۱۵ دقیقه در آب نمک بماند؛ این کار باعث می‌شود تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود. بعد از این مدت باید بادمجان‌ها را در صافی ریخته و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.
 مرحله سوم
پیاز را شسته و بر روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را تفت داده و اجازه دهید تا پیاز کمی سبک و شفاف شود؛ سپس به آن ادویه و فلفل‌های خردشده را اضافه کنید. چند دقیقه آنها را تفت دهید تا رنگ پیاز برگردد.
 مرحله چهارم
بعد از اینکه پیاز کمی طلایی شد بادمجان‌های خردشده را به آن اضافه کنید و مواد درون تابه را به خوبی با هم مخلوط کنید. حدود ۵ دقیقه دیگر نیز بادمجان‌ها را تفت دهید تا کمی سبک شوند؛ سپس حرارت را پایین آورده و در ظرف را بگذارید.
 مرحله پنجم
باید اجازه دهید تا به مدت یک ربع با بخار خودش تمام مواد به ویژه بادمجان‌ها مغزپخت شوند؛ در صورت نیاز هر از گاهی در ظرف را برداشته و یکی دو بار مواد درون تابه را هم بزنید. حالا باید سس را تهیه کنید.
 مرحله ششم
برای این کار نصف استکان روغن مایع را با شیر مخلوط کنید. خمیر یوفکا را بر روی سطح صاف پهن کنید و سس را به مقدار زیاد به کمک قلم‌مو روی خمیر بمالید و یک لایه دیگر از خمیر یوفکا بر روی لایه سس‌زده قبلی قرار دهید.
 مرحله هفتم
این‌بار هم دوباره روی آن را سس بمالید. حالا باید خمیر را به ۸ قسمت مثلثی مساوی برش بدهید؛ البته ممکن است از خمیرهای مستطیل‌شکل استفاده کرده باشید که در این‌صورت باید از عرض مستطیل به صورت مثلثی برش بزنید.
 مرحله هشتم
از موادی که آماده کردید یک قاشق برداشته و آن را در قسمت پهن خمیر بریزید، سپس لبه خمیر یوفکا را روی مواد داخلی تا کنید. حالا می‌توانید خیلی راحت آن را رول کنید؛ وقتی تمام رول‌های بروک بادمجان آماده شد آنها را درون یک سینی فر که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید. ما در دستور اشاره کردیم که نیاز به ۳ خمیر یوفکا داریم؛ تا اینجا دو خمیر را برای درست کردن بورک استفاده کردیم و حالا باید خمیر آخری را نیز ابتدا به ۸ قسمت تقسیم کنید.
 مرحله نهم
اگر قرار باشد درست همانند بورک‌های قبلی خمیرها را روی هم قرار داده و سس بزنید؛ می‌توانید ۴ بورک دیگر نیز با این مقدار خمیر درست کنید. بعد از پیچیدن بورک‌ها آنها را نیز در کنار قبلی‌ها روی سینی چرب فر قرار دهید.
 مرحله دهم
بعد از چیدن بورک‌ها در داخل سینی فر، یک زرده تخم‌مرغ را با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شده و کاملاً یک‌دست شود؛ سپس از یک قلم‌موی تمیز کمک بگیرید تا روی بورک‌ها را به وسیه زرده تخم‌مرغ رومال کنید.
 مرحله یازدهم
از کنجد برای تزیین روی بورک استفاده کنید؛ می‌توانید وسط بورک را با چاقو برش دهید. در نهایت باید سینی بورک را در فر قرار دهید؛ فر را از ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کرده و پس از برشته شدن بورک‌ها چند دقیقه گریلر را روشن کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی