[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ودیعه‌گذاران حج ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل حج و زیارت فارس با تشریح نحوه ثبت‌نام و انتقال اسناد حج تمتع، گفت: همه ودیعه‌گذاران تا پایان مرداد سال ۸۶، باید ثبت‌نام خود را برای اعزام به حج در ۱۴۰۳ نهایی کنند. علیرضا زینلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: متقاضیان تشرف به حج تمتع در فارس می‌توانند به ۲ شیوه مراجعه به سایت رزرو حج به آدرس https://reserve.haj.ir/ یا با حضور در دفاتر و شرکت‌های زیارتی در استان ثبت‌نام کنند.
وی عنوان کرد: مردم می‌توانند آدرس همه دفاتر و شرکت‌های زیارتی فارس را در سایت https://fars.haj.ir/ مشاهده کنند.
مدیرکل حج و زیارت فارس درباره نقل و انتقال اسناد حج نیز توضیح داد: متقاضیان علاوه بر مراجعه به دفاتر و شرکت‌های زیارتی سطح استان، می‌توانند از طریق سایت https://tasharof.haj.ir/ نیز اقدام کنند.
زینلی هشدار داد: متقاضیان انتقال اسناد حج به دیگری مواظب باشند؛ خریدار و فروشنده هم‌زمان به دفاتر زیارتی مراجعه کنند تا مشکلی در این روند پیش نیاید.
وی تأکید کرد: بلافاصله پس از تکمیل ظرفیت اعزام به حج تمتع و تکمیل کاروان‌ها در سال ۱۴۰۳، سامانه‌های ثبت‌نام بسته خواهد شد؛ بنابراین ودیعه‌گذاران هرچه زودتر برای تکمیل نام‌نویسی اقدام کنند. زینلی گفت: ظرفیت کاروان‌ها برای اعزام از فارس هنوز مشخص نیست و بستگی به شمار ثبت‌نام‌کنندگان دارد.
مدیرکل حج و زیارت فارس گفت: به طور هفتگی ۲۰ کاروان از فارس به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.
زینلی اضافه کرد: علاوه بر این متقاضیان می‌توانند روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه نیز از مسیر هوایی شیراز- نجف به عتبات مشرف شوند.
پروازهای مستقیم شیراز- نجف از هفتم آذرماه با اضافه شدن شرکت هواپیمایی آسمان به این خط هوایی افزایش یافت. تا پایان روز دوشنبه بیش از ۲۰هزار نفر برای اعزام به حج آینده اعلام آمادگی کرده‌اند. به گفته معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، برای حج سال آینده ابتدا از روش ثبت‌نام و بعد کاروان‌بندی استفاده شده است که اگر از این روش در استان‌ها استقبال بیشتر باشد، می‌توان جابه‌جایی ظرفیت در استان‌ها را بهتر مدیریت کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی