[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: غزه پای کار دین‌داری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، با اشاره به بیش از ۱۰۰ روز ایستادگی ملت غزه در برابر ظلم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: غزه پای کار دین‌داری و حمایت از امت اسلامی و حفظ قدس شریف ایستاده است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز ضمن بزرگداشت ۲۹ دی‌ماه به عنوان روز غزه، اظهار کرد: مقاومت مردم غزه در بیش از ۱۰۰ روز گذشته تنها برای زمین خود نیست؛ بلکه برای حفظ قدس شریف به عنوان قبله نخست مسلمانان و این هدف است تا دشمنان اسلام گمان نکنند می‌توانند در قبال مسلمانان هر ظلمی بکنند و کسی در مقابل آنها نایستد.
وی افزود: ملت غزه بیش از یکصد روز است که طوفان در خانه دشمن انداخته و پایداری می‌کنند. مردم بی‌دفاع زیر بمباران هستند، اما دست از آرمان‌های خود برنداشته‌اند و می‌گویند «قدس باید آزاد شود». نماینده ولی‌فقیه در فارس به نقل از اسماعیل هنیه در گفت‌وگو با وزیر و مسئولان وزارت امور خارجه ایران، گفت: غزه پای کار اسلام و مقاومت خود ایستاده است و برای خیلی بیش از این نیز آمادگی دارد. آیت‌الله دژکام اضافه کرد: رهبر مقاومت حماس در پاسخ به این سؤال که با چه روحیه و جرئتی اقدام به طوفان ‌الاقصی کردید، گفته پاسخ این سؤال را باید به همه داد، غیر از ملت ایران؛ چراکه ما این روحیه را از مکتب امام حسین(ع) یاد گرفتیم که شما به ما معرفی کرده‌اید. شهدای غزه دنباله‌رو شهدای شما و نوع عمل و کردار آنها هستند. امام‌جمعه شیراز مقاومت ملت غزه را درسی بزرگ برای همگان دانست و اذعان کرد: مردم این باریکه روحیه مقاومت خود را زیر بمباران سنگین رژیم صهیونیستی حفظ کرده‌اند؛ در حالی که امروز برخی مردم با اندک سرد و گرمی و ناملایمت از زندگی ناامید می‌شوند و حتی دست به خودکشی می‌زنند.
وی تأکید کرد: ما ملت ایران نیز فریاد می‌زنیم که تا آخرین سنگر ایستادگی مردم غزه، دست از حمایت آنها برنمی‌داریم.
آیت‌الله دژکام در بخشی دیگری از خطبه‌های دیروز نمازجمعه‌ شیراز، ضمن تبریک ولادت امام محمد تقی(ع) در روز دوشنبه و ۱۳ رجب مصادف با ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، گفت: حضرت مولی‌الموحدین آمد تا توحید را چنان‌که بشر باید بفهمد، آموزش دهد و آزادکننده بشریت از قید بندگی غیرخداست.
امام‌جمعه شیراز با برشمردن فواید فرزندآوری و ازدواج جوانان، تأکید کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ارزش‌های والای خانواده و فرزندآوری دارد که باید برای زندگی امروز نیز بازتعریف و معرفی شود؛ چراکه تمدن مخالف در حال فعالیت فرهنگی علیه آن است. او درباره ایام البیض رجب و برپایی اعتکاف نیز گفت: اعتکاف از نظر عملکرد مذهبی به نوعی نظیر حج است؛ معتکف نیز مانند حاجی سه روز مهمان خداست و همان مواردی که فرد محرم از آن پرهیز می‌کند را احتیاط می‌کند.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه بیشتر مساجد شیراز شرایط برگزاری اعتکاف را دارند، اظهار کرد: هرکس که توان آن را دارد، معتکف شود و حضور در این مراسم معنوی را تجربه کند؛ چراکه تجربه‌های خوبی برای زندگی با خود دارد؛ اعتکاف تمرین سبک‌بالی و سبک‌باری است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی