[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

گفت‌وگوبا دانشجو منحصر به ۱۶ آذر نیست ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس جمعه‌های آخر ماه را به برپایی میزهای خدمت ویژه جوانان اختصاص داده و بی‌واسطه، برای حل مشکلاتشان با آنان به گفت‌وگو می‌نشیند. مراجعه پرشمار جوانان و دانشجویان به این میزهای خدمت نشان می‌دهد که این اقدام محمدهادی ایمانیه به خوبی در مسیر امیدآفرینی و ایجاد اعتماد عمومی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، راه‌اندازی میزهای خدمت ویژه جوانان برای رسیدگی به مطالبه‌ها و حل مشکلات آنها، به نوعی هدیه‌ای بود که استاندار فارس روز دانشجوی ۱۴۰۱ به جوانان داد و نخستین دوره این میز نیز آخرین جمعه همان ماه شکل گرفت.
از آذرماه ۱۴۰۱ تا دیروز، ۱۳ جمعه آخر هر ماه بی‌وقفه میز خدمت استاندار فارس میزبان جوانان این استان بوده تا دغدغه‌ها و نیازهای خود را رودررو با نماینده عالی دولت در این استان مطرح کنند، درباره ابعاد ان گفت‌وگو کنند یا مشکلاتشان را در فهرست رسیدگی و حل از سوی مدیران سازمان‌های مختلف قرار دهند.
ورود بالای ۴۰ساله‌ها ممنوع
به اعتقاد استاندار فارس، چنانکه علی(ع) نیز به مالک اشتر یادآور شدند، مسئولان باید قسمتی از وقت خود را برای دیدار چهره به چهره با مردم اختصاص دهند و بی‌واسطه با آنها دیدار کنند.
هرچند به گفته محمدهادی ایمانیه گرفتاری‌های روزمره اجرایی این اجازه را به او نمی‌دهد تا هر روز این کار را انجام دهد، اما آن را ندیده نگرفته است و همسو با سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم، به برپایی میزهای خدمت خود پایبند مانده است.
روز دانشجوی امسال هنگامی که دانشجویان گلایه‌مند بودند که مسئولان تنها در چنین روزهایی یاد آنها می‌افتند و به دیدارشان می‌آیند، گفت که میزهای خدمت ویژه جوانان بدون توقف همه آخرین جمعه‌های ماه با حضور مستقیم او برگزار شده و ادامه خواهد یافت.
ایمانیه ادامه داد: حضور افراد بالای ۴۰ساله در این میزهای خدمت ممنوع است تا در این هفته به طور خاص به مشکلات و دغدغه‌های جوانان رسیدگی شود.
استاندار فارس دیروز نیز بار دیگر با اشاره به برپایی ۲ میز خدمت برای عموم مردم در مسجد وکیل و ویژه دانشجویان و جوانان در هر ماه، اظهار کرد: همواره کوشیده‌ام حتماً این ۲ میز خدمت برگزار شود.
به گفته ایمانیه، میزهای خدمت عمومی در سفرهای دور دوم شهرستانی او نیز برگزار می‌شود تا امکان این دیدارها برای عموم مردم فارس فراهم باشد.
استقبال جوانان فارس از میز خدمت جوانانه استاندار
آن‌طور که استاندار فارس در پایان میز خدمت دی‌ماه جوانان در جمع خبرنگاران گفت، جوانان از میز خدمت ویژه خود استقبال می‌کنند.
ایمانیه ادامه داد: امیدوارم بتوانیم مشکلی از جوانان و دانشجویان استان مرتفع کنیم تا این میزهای خدمت فرصتی برای تقویت امید و انگیزه در این گروه از جامعه باشد.
بر اساس گزارش‌ها، ماهانه به طور میانگین بیش از ۴۰ جوان و دانشجوی فارسی برای بیان دغدغه، مطالبه، پیشنهاد یا حل مشکلات خود به میز خدمت ویژه جوانان مراجعه می‌کنند.
مسیر هموار حل مشکلات مردم فارس در دفتر «ارتباط با مردم»
استاندار فارس به مدیران کل و رؤسای سازمان‌های دولتی فارس تأکید کرده که مسیر بیان مشکلات را برای مردم باز و دفاتر ارتباط با مردم تقویت شود.
ایمانیه دیروز نیز در حاشیه میز خدمت ویژه جوانان که در مسجد دانشگاه شیراز برپا شده بود، بار دیگر تأکید کرد که مدیران کل به صورت مستمر و منظم در قالب میز خدمت تخصصی خود با مردم دیدار بی‌واسطه داشته باشند.
به خواست او، مدیران باید دفتر ارتباط با مردم را در مجموعه خود توسعه دهند تا این دفاتر مردم را برای حل مشکلشان راهنمایی کنند.
استاندار فارس درباره رویه رسیدگی به مشکلات مردم در دفاتر ارتباط با مردم، توضیح داد: این دفاتر در همه دستگاه‌ها و دفاتر حتی‌المقدور مشکل مردم را با هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها مرتفع کنند و اگر مقدور نبود، موضوع را مستقیم به مدیرکل ارجاع دهند. مدیرکل سازمان موظف است به صورت هفتگی موارد حل نشده دفتر را پیگیری کند. در نهایت اگر موضوع به سرانجام نرسید، این موارد در میز خدمت ماهیانه که در مسجد وکیل برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.
استاندار فارس از مردم نیز خواست تا اگر در سازمانی چنین دفتری وجود نداشت یا امور مردم را تسهیل نکرد، موضوع را به بازرسی استانداری انعکاس دهند تا پیگیری شود.
برپایی میزهای خدمت جوانان و عمومی از سوی استاندار فارس در دولت مردمی، تصمیم و اقدامی است که علاوه بر ظرفیت گره‌گشای آن، بستری برای تقویت احساس تعلق و ایجاد اعتماد عمومی در مردم می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی