[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی تجارت الکترونیک، روزنامه شیراز نوین

1- با اهداف خود شروع کنید و یک استراتژی بسازید.شروع سفر بازاریابی تجارت الکترونیک شما باید با تعیین اهداف آغاز شود. درحالی‌که واضح است که می‌خواهید فروش را افزایش دهید، مهم است که بفهمید چگونه! چندین رویکرد وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از سایر مشاغل تجارت الکترونیک متمایز شوید. شما باید یک استراتژی ایجاد کنید که همه این رویکردها را به‌هم متصل کند و به شما امکان دهد برند تجارت الکترونیک خود را رشد دهید. با تعیین اهداف دقیق، می‌توانید گام‌های عملی برای دست‌یابی به آن‌ها بردارید. همان طور که این اهداف را یک‌به‌یک تکمیل می‌کنید، خواهید دید که اعداد فروش شما افزایش می‌یابد، زیرا استراتژی شما مؤثر است.
2- از تجزیه و تحلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود استفاده کنید.کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان به شما کمک می‌کند تا به تلاش‌های بازاریابی خود اهمیت دهید. راه‌های متعددی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، اما بهترین روش تکیه بر تجزیه و تحلیل است. شما باید با کاوش در تجزیه و تحلیل وب‌سایت خود شروع کنید تا بتوانید کشف کنید که مردم چگونه فروشگاه شما را پیدا می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید جمعیت‌شناسی فالوئرهای اینستاگرام را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه کسی برند شما را دنبال می‌کند. جدا از بررسی این آمار در اینستاگرام، می‌توانید همین کار را در سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود نیز انجام دهید. به عنوان مثال، فالوئر صفحه فیس‌بوک شما ممکن است به طیف متفاوتی از محصولات نسبت به دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما علاقه‌مند باشد. از آن به نفع خود استفاده کنید و پست‌هایی را تنظیم کنید که با مخاطبان مختلف ارتباط بهتری داشته باشند. علاوه بر کاوش در مورد نحوه ورود مخاطبان به وب‌سایت شما، باید یاد بگیرید که رفتارشان در وب‌سایت چگونه است. یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به آن، استفاده از ابزار تحلیلی مانند Mouseflow است. شما می‌توانید از راه‌حل ما برای ایجاد یک نقشه حرارتی از رفتار بازدیدکنندگان خود استفاده کنید. با استفاده از آن، می‌توانید به وضوح ببینید که کاربران روی کجا کلیک می‌کنند و چه بهینه‌سازی‌هایی به شما امکان می‌دهد تا به نرخ تبدیل بهتری در وب‌سایت خود برسید.
3- ارائه خدمات برجسته: به‌یاد داشته باشید، هدف تنها جذب بازدیدکنندگان جدید و فروش شما نیست، بلکه ایجاد جامعه‌ای از مشتریان خوشحال است که برای محصولات بیشتر به فروشگاه شما بازخواهند گشت. کسب‌وکارهایی که به دنبال دست‌یابی به این هدف هستند باید بر ارائه خدمات عالی به مشتریان تمرکز کنند. از لحظه‌ای که شخصی خرید می‌کند، کیفیت خدمات شما باید بی‌عیب و نقص باشد. همه‌چیز را در مورد تاریخ تحویل شفاف نگه دارید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام دهید. اطمینان از اینکه همه‌چیز به‌خوبی اجرا می‌شود، بر رضایت مشتری تأثیر مثبت خواهد داشت. با این حال، زمانی که تجربه مشتریان با نام تجاری شما با چالش مواجه شد، تخصص واقعی شما ظاهر خواهد شد. هدف شما باید انجام هرکاری که در توان شماست برای اطمینان از حل سریع مشکل باشد. این برای حفظ مشتری که نقش مهمی‌ در هر کسب‌وکاری ایفا می‌کند، بسیار مهم است.
4- یک تجربه یکپارچه ایجاد کنید: بررسی کنید رقبای شما چه می‌کنند. حفره‌هایی را در طرح‌های آن‌ها پیدا کنید و راه‌حل‌های بهتری ایجاد کنید که فروشگاه آنلاین شما را بسیار کاربرپسند نگه می‌دارد. هدف وب‌سایت شما این است که ساده باقی بماند، اما همچنین تمام اطلاعات لازم در مورد محصولات خود را ارائه دهد. یک وب‌سایت تجارت الکترونیک خوب، یافتن یک محصول را ساده می‌کند، تمام جزئیات مربوط به آن را ارائه می‌دهد و تمام جزئیات حمل‌ونقل موردنیاز کاربر را شامل می‌شود. یک تجربه روان با پلتفرم خود بهترین بازاریابی است که می‌توانید انجام دهید، زیرا بازدیدکنندگان احتمالاً آن را به دوستان و خانواده خود توصیه می‌کنند.
5- اعتمادسازی: ایجاد یک جامعه پیرامون برند شما یکی از کلیدهای تضمین رشد پایدار است. اعضای انجمن شما فقط برای استفاده از خدمات شما آنجا نیستند، آن‌ها سفیران برند شما هستند. بنابراین استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک شما باید بر رشد جامعه شما تمرکز کند. 
6- لیست ایمیل: ایجاد یک لیست ایمیل یک راه عالی برای ایجاد یک جامعه پیرامون برند شماست. همچنین یک راهکار برای افزایش فروش شما در هنگام اجرای تبلیغات و سایر اشکال تخفیف است. بهترین بخش این است که داشتن یک لیست ایمیل گسترده مانند علاقه‌مندی مخاطبان به محصولات شماست. با این حال، هنگام استفاده از لیست ایمیل خود باید چند نکته را در نظر بگیرید. روش‌های مختلف طراحی ایمیل را امتحان کنید تا ببینید کدام یک با مخاطبان ایمیل ارتباط بهتری می‌سازد. لیست ایمیل خود را به مشتریان جدید، قدیمی ‌و بازگشتی تقسیم کنید، از اطلاعات آماری استفاده کنید تا ببینید کدام یک از اعضا دوست دارند انواع خاصی از محصول را خریداری کنند. برای ایجاد ایمیل‌های منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی، چیزهای مختلف را آزمایش کنید. یک ایده جالب این است که ببینید مخاطبان شما چگونه به بازاریابی امضای ایمیلی واکنش نشان خواهند داد. 
7- پاداش وفاداری:یک روش عملی برای ایجاد یک انجمن، ارائه تخفیف‌های ویژه به دنبال‌کنندگان و اعضای لیست ایمیل شماست. این به‌طور قابل‌توجهی احتمال بازگشت مشتریان قبلی شما را برای خرید از شما افزایش می‌دهد. برنامه‌های وفاداری مؤثر ایجاد کنید و شاهد افزایش تعداد مشتریان بازگشتی خود باشید.
8- کمپین‌های مؤثر ایجاد کنید: بر ایجاد کمپین‌ها تمرکز کنید تا افراد بیشتری را به محصولات خود جذب کنید. همان‌طور که حدس می‌زنید، این روش گران‌ترین است، اما به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را نیز هدف قرار دهید. این بدان معناست که افراد مناسب محصولاتی را که می‌فروشید مشاهده می‌کنند. سعی کنید کمپین‌ها را در رسانه‌های اجتماعی اجرا کنید، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان ساعت‌ها را صرف مرور آن‌ها می‌کنند. بودجه خود را محدود و نتایج را اندازه‌گیری کنید. کمپین‌ها یک راه عالی برای تبلیغ فروشگاه تجارت الکترونیک شما هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی