[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افزایش یا کاهش مشارکت دارای پیام است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، استاندار فارس گفت: در انتخابات هنگامی افراد شایسته و کارآمد انتخاب می‌شوند که مشارکت حداکثری احزاب را در این صحنه مردمی سرنوشت‌ساز شاهد باشیم.
محمدهادی ایمانیه در نشست هم‌اندیشی با دبیران احزاب سیاسی فارس، اظهار کرد: پایبندی به نظام، انقلاب، شهدا، امام راحل و قانون، وجه مشترک همه احزاب در ایران اسلامی به شمار می‌رود.
وی افزود: همه احزاب فارغ از گرایشات سیاسی به ایران، نظام، انقلاب، شهدا و امام راحل عشق می‌ورزند و به قانون اساسی نیز پایبندند.
استاندار فارس ادامه داد: این کشور متعلق به همه است و هرکس خود را دوستدار ایران می‌داند از منافع شخصی خود در جهت منافع ملی صرف نظر می‌کند.
دکتر ایمانیه در پاسخ به فراهم نبودن محیط مناسب برای گردهمایی احزاب پیشنهاد کرد: با پیگیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری، چند سالن مناسب شهر با هماهنگی وزارت کشور، در بازه مجاز تبلیغات در اختیار احزاب قرار گیرد و هزینه آن نیز از سوی استانداری پرداخت شود.
وی اضافه کرد: در شهرستان‌ها هم با هماهنگی وزارت کشور از سالن‌های موجود استفاده شود و البته باید نظارت شود تا این اقدام منافاتی با تصمیمات کشوری و وزارتی نداشته باشد.
استاندار فارس با بیان اینکه حضور پررنگ احزاب در سفر دوم هیئت دولت به این استان جایگاه فارس را بیش از پیش ارتقا داد، گفت: با مشارکت بالا در انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری باید حرمت استان فارس را با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، همچون گذشته نگه داریم.
ایمانیه بار دیگر تأکید کرد: سیستم دولتی به‌هیچ‌وجه اجازه ندارد چه به نفع نمایندگان فعلی و چه به نفع سایر داوطلبان انتخاباتی اقدام کند؛ در غیر این صورت خلاف شرع و قانون انجام شده و با عاملان به طور جدی برخورد خواهد شد.
استاندار فارس با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر خانه احزاب این استان اعلام موافقت کرد و گفت: راه‌اندازی خانه احزاب اقدامی ارزشمند برای فارس است.
وی از مسئولان احزاب فارس خواست تلاش کنند تا مشارکت در انتخابات سال جاری بیش از گذشته باشد؛ چراکه افزایش یا کاهش مشارکت در انتخابات پیام‌هایی در جنبه‌های مختلف داخلی و خارجی دارد.
ایمانیه با بیان اینکه دولت برای شنیدن نظرات اصلاحی همواره آماده است، اظهار کرد: وقتی شورای نگهبان فردی را تأیید صلاحیت می‌کند، یعنی وی صلاحیت عضویت در مجلس شورای اسلامی را دارد و ما هیچ تفکیکی در بین افراد قائل نخواهیم بود.
استاندار فارس ادامه داد: تبیین تنها وظیفه دولت نیست و همه در این زمینه مسئول‌اند؛ اقدامات و اقعی انجام شده باید به مردم اعلام شود و احزاب نیز برای انتشار این اقدامات تلاش کنند.
ایمانیه افزودد: در استان فارس نیز خروجی برخی اقدامات مسئولان خوب بوده، اما به آن بسنده نمی‌کنم و بیشتر از آن را پیگیری خواهم کرد.
وی معیشت را یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دولت سیزدهم عنوان و بیان کرد: در جلسات متعدد استانداران با رئیس‌جمهور و وزیران دولت، این موضوع مورد بحث قرار گرفته است؛ هرچند مسائلِ ناشی از تحریم‌ها و غرض‌ورزی دشمنان بی‌تأثیر نیست، اما قسمتی از آن نیز به مدیریت ما بازمی‌گردد که باید برای بهبود شرایط بکوشیم.
استاندار فارس اضافه کرد: شاید نتوانیم قیمت برخی اقلام را کاهش دهیم، اما می‌توانیم با کاستن واسطه‌های بی‌مورد محصولات اساسی را با کمترین قیمت به دست مردم برسانیم.
ایمانیه گفت: از همه ارگان‌های نظامی و انتظامی خواسته‌ام بخشی از فروشگاه‌های خود در فارس را به این موضوع اختصاص دهند تا مناسب‌ترین توزیع با کمترین قیمت در سطح استان انجام شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی