[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فرماندار ویژه جهرم: تولید زغال بلوط ممنوع و تخلف است، روزنامه شیراز نوین

فرماندار ویژه جهرم گفت: خرید و فروش، تولید و حمل چوب و زغال بلوط ممنوع و تخلف است.
به گزارش مهر، محمدحسن شعبانی بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه سامان‌دهی کوره‌های ذغالی شهرستان و مبارزه با قاچاق چوب اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق چوب جنگلی، گشت‌های شبانه روزی به صورت مستمر در شهرستان فعال است و نظارت‌ها بر قاچاق چوب افزایش یافته و خودروهای حامل و انبارهای چوب توقیف خواهند شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت مقابله با قطع درختان با متخلفان در این حوزه به طور جدی برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
فرماندار ویژه جهرم تأکید کرد: از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌کنیم این موضوع را به طور جدی پیگیری و دنبال کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با تأکید بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر فعالان مدنی در امر مقابله با قاچاق، گفت: یکی از روش‌های مقابله با قاچاق چوب از طریق جلب مشارکت سمن‌ها و همیاران طبیعت است که باید از ظرفیت آنان استفاده شود.
شعبانی در پایان با بیان اینکه لازم است به طور جدی در حوزه مبارزه با قاچاق فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: درخواست داریم که رسانه‌ها و فعالان محیط زیست در راستای تبیین اهمیت این امر و فرهنگ‌سازی اقدام خودجوش انجام دهند.
شهسواری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم در این جلسه بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان جهرم یکی از شهرستان‌های قطب تولید زغال است، متأسفانه چوب‌های جنگی خصوصاً از نوع بلوط از شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار به شهرستان ارسال شده و در جهرم تبدیل به زغال بلوط می‌شود.
وی با بیان اینکه خرید و فروش، تولید و حمل زغال و چوب بلوط قاچاق و تخلف محسوب می‌شود، تأکید کرد: جریمه‌های سنگین در انتظار متخلفان است و قطعاً پرونده آنان برای برخورد قاطع به مراجع قانونی ارسال خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم با اشاره به اینکه خودروهایی که اقدام به حمل چوب و زغال بلوط می‌کنند به مدت زیادی توقیف می‌شود، افزود: در سال جاری قریب به ۱۵ خودرو توقیف و ۲۵ تن چوب بلوط و ۲ تن زغال بلوط کشف شده است.
شهسواری در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده یا اطلاع هرگونه تخلف در این زمینه، به سامانه ۱۵۰۴ یا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گزارش دهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی