[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

تحقق شعار سال با حمایت از تولیدگران، روزنامه شیراز نوین

میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز با موضوع بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شهرک صنعتی بزرگ شیراز و رفع موانع تولید برگزار شد.
در این برنامه که با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان رئیس کل و مدیران کل بازرسی و ثبت اسناد و املاک استان، مدیرعامل آبفای شیراز، رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فجر فارس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، مسائل و مشکلات شماری از صنعتگران و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی شد.
در این جلسه همچنین مشکلات مربوط به تملک اراضی و طرح‌های توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز مطرح و دستورات لازم توسط رئیس کل دادگستری استان به منظور تسریع در رسیدگی و رفع موانع و مشکلات صادر شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در این جلسه با بیان اینکه رسیدگی و رفع مسائل و مشکلات صنعتگران و سرمایه‌گذاران در راستای تحقق شعار سال و برنامه‌های قوه قضائیه در دستور کار مجموعه قضایی استان قرار دارد، گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین جلساتی و حضور مستمر در شهرک صنعتی به گره‌گشایی مسائل و مشکلات بپردازیم. حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: در این جلسه نیز علاوه بر رسیدگی به مشکلات صنعتگران و کارآفرینان، مشکلات مربوط به شهرک صنعتی نیز بررسی و اغلب موارد مطرح‌شده رفع شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار و سهم بیش از ۹۰درصدی صنایع کوچک از کل صنایع استان گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند، توجه و حمایت از این صنایع در رشد اقتصادی و توسعه صنعتی استان نقش مهمی را ایفا می‌کند.
سیدمسعود عظیمی با بیان اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بسترهای لازم را برای استقرار و فعالیت صنایع کوچک فراهم می‌کنند، گفت: در استان فارس ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت افزون بر ۷۲۰۰ هکتار راه‌اندازی شده، اما مساحت اراضی متناسب با ظرفیت‌های استان نیست.
وی با اشاره به اینکه مساحت کم شهرک‌ها و نواحی صنعتی هزینه تمام شده خدمات حق انتفاع شهرک‌ها را افزایش می‌دهد، گفت: ما خود را مکلف می‌دانیم در برنامه‌ای دوساله مساحت اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی را افزایش دهیم تا ظرفیت استقرار واحد‌های صنعتی برای حداقل ۱۰سال آینده فراهم شود که تحقق این هدف بدون تعامل و همکاری دستگاه‌های حاکمیتی به‌ویژه مجموعه دادگستری کل استان، امکان‌پذیر نیست.
عظیمی در ادامه با قدردانی از مجموعه دادگستری استان در پیگیری و رفع مشکلات صنعتگران و سرمایه‌گذاران گفت: ظرفیت‌های خوبی نظیر ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان به منظور پیگیری و رفع مشکلات حوزه صنعت وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند روند توسعه صنعتی را شتاب بخشد.
عظیمی در ادامه با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از واحدهای صنعتی و اشتغال موجود در شهرک‌های صنعتی فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز استقرار دارد، گفت: این شهرک صنعتی دارای چالش‌ها و مشکلات خاصی نیز می‌باشد که رفع آنها سبب برطرف شدن دغدغه‌های سرمایه‌گذاران، صنعتگران و کارآفرینان می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی