[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهبود آب‌رسانی در بیرم، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت آبفا فارس که به منظور بررسی دقیق وضعیت آب شرب بخش بیرم به جنوب فارس سفر کرده بود، گفت: تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه جدیدالحفر و کف‌شکنی یک حلقه چاه دیگر طی هفته‌های آتی، مشکل کوتاه‌مدت کم‌آبی در شهر بیرم را تا حدود زیادی مرتفع می‌کند.
علی‌جان صادق‌پور که در پی افت ناگهانی سطح آب چاه‌های آب شرب شهر بیرم به شهرستان لارستان رفته بود، به اتفاق جمعی از مسئولان محلی ضمن بازدید میدانی از چاه‌ها و تأسیسات آب‌رسانی، از آغاز تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه و کف‌شکنی یک حلقه چاه دیگر به منظور رفع مشکل کم‌آبی در این شهر خبر داد. وی به تشریح برخی اقدامات میان‌مدت و بلندمدت شرکت آبفا فارس به منظور بهبود وضعیت آب‌رسانی به مردم در بخش بیرم پرداخت و اظهار داشت: طی مطالعات، بررسی‌ها و جلسات کارشناسی که طی سالیان اخیر در وزارت نیرو انجام شده، اولویت‌های تأمین آب شرب جنوب استان فارس از جمله شهرستان لارستان و بخش‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
در همین راستا پروژه تأمین آب شرب از دریا یک راهکار بلندمدت به منظور تأمین آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای استان است که تأمین آب شرب بخش بیرم از این خط انتقال نیز در حال پیگیری می‌باشد.
تأمین آب شرب مردم بخش بیرم از طریق آب‌شیرین‌کن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز به عنوان طرح بلندمدت در دست اقدام است و گزینه دیگر ارتقای سامانه موجود خط انتقال آب لارستان از سد سلمان فارسی می‌باشد که این گزینه نیز در حال پیگیری قرار دارد.
به گفته مدیر ارشد حوزه آب و فاضلاب استان فارس، ترمیم بخشی از خط انتقال آب‌رسانی لارستان و ارتقای تصفیه‌خانه آب حضرت ابیطالب(ع) نیز در دستور کار می‌باشد.
وی با بیان سابقه فعالیت‌های شرکت آبفا فارس در بخش بیرم، اضافه نمود: طی سالیان اخیر پروژه‌های قابل‌توجهی در حوزه تأمین آب شهر بیرم اجرا شده است که اخیراً نیز طرح کوتاه‌مدت عملیات حفر یک حلقه چاه به‌منظور تقویت آب‌رسانی به این شهر اتمام یافته و عملیات تجهیز آن در دستور کار است.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت آبفا فارس تصریح کرد: علاوه بر این، کف‌شکنی یک حلقه چاه به اتمام رسیده است و یک حلقه چاه دیگر نیز در دستور کف‌شکنی قرار دارد. مدیرعامل شرکت آبفا فارس با تأکید بر اینکه در اسرع وقت عملیات برق‌رسانی و تجهیز چاه جدیدالحفر آغاز می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این چاه‌ها در آینده نزدیک به میزان قابل‌توجهی مشکل کم‌آبی در بیرم را مرتفع خواهد نمود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی