[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چیز کیک ساده، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه
 زمان پخت: 30 دقیقه

 مواد لازم برای 8 نفر
تخم مرغ: 3 عدد
پنیر خامه‌ای: یک دوم پیمانه
شکلات سفید (تخته‌ای): 1 بسته

چیز کیک یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر و کیک‌هاست که به دلیل داشتن پنیر خامه‌ای در مواد تشکیل دهنده، طعم به خصوص و لذیذی دارد که طرفداران زیادی نیز دارد. از انواع چیز کیک می‌توان به چیز کیک نوتلا، چیز کیک توت فرنگی و… اشاره کرد. شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که هوس چیز کیک کرده باشید اما فکر مراحل آماده سازی و استفاده از حجم زیادی از مواد مثل بیسکویت و… باعث شود تا از ‌این تصمیم پشیمان شوید. چیز کیک ساده یک چیز کیک ژاپنی مخصوص است که در تهیه آن تنها از 3 ماده غذایی استفاده می‌شود. برای تهیه چیز کیک ساده به تخم مرغ، پنیر خامه‌ای و شکلات سفید نیاز دارید. بافت ‌این چیز کیک عالی بوده و بسیار سبک‌تر از انواع دیگر می‌باشد. چیز کیک ساده را می‌توانید در زمان کوتاهی آماده کرده و به عنوان یک دسر خوشمزه برای مهمان‌هایتان سرو کنید. چیز کیک ساده را پس از پخت درون فر، بایستی برای حداقل 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آماده سرو شود. همچنین شما می‌توانید ‌این چیز کیک را برای چند روز داخل یخچال نگهداری کنید.‌ایران کوک در ‌این مطلب طرز تهیه چیز کیک ساده با 3 ماده غذایی را مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهد. در ‌این رسپی با ما همراه شوید.

 طرز تهیه
 مرحله اول
شکلات سفید را به روش بن ماری (ذوب کردن با حرارت غیر مستقیم) آب کنید، به‌ این صورت که شکلات را در ظرفی روی بخار آب کتری و یا در یک ظرف بزرگ حاوی آب در حال جوشیدن قرار داده و هم بزنید تا شکلات آب شده و بافت آن نرم شود. پس از ‌اینکه شکلات آب شد آن را در جایی قرار داده تا سرد شود.
 مرحله دوم
زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کرده و در دو ظرف بریزید. پس از‌ اینکه شکلات سفید از حرارت افتاد و سرد شد، پنیر خامه‌ای و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید.
 مرحله سوم
سفیده تخم مرغ را با همزن برقی خوب بزنید تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود. سپس آن را با باقی مواد چیز کیک مخلوط کرده و هم بزنید تا بافت مواد یکدست شود.
 مرحله چهارم
در کف ظرف و یا قالبی که می‌خواهید چیز کیک را در آن آماده کنید کاغذ روغنی قرار دهید. حالا مواد چیز کیک را درون قالب بریزید و روی سطح آن را صاف کنید.
 مرحله پنجم
فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی‌گراد) برای مدت 15 دقیقه گرم کنید. سپس چیز کیک را درون فر و با همان حرارت، برای 15 دقیقه قرار دهید تا کمی ‌از خامی‌گرفته شود. حالا حرارت فر را به 300 درجه فارنهایت (170 درجه سانتی گراد) کاهش دهید و اجازه دهید تا برای 15 دقیقه، چیز کیک شما کاملاً پخته شود. پس از گذشت 15 دقیقه، فر را خاموش کنید. اما بگذارید چیز کیک برای 15 دقیقه دیگر درون فر و تحت حرارت باقی بماند.
 مرحله ششم
چیز کیک را از درون فر خارج کرده و اجازه دهید تا برای 1 ساعت در دمای اتاق سرد شود. قبل از سرو کردن، چیز کیک را برای حدود 3 ساعت درون یخچال قرار داده تا  کاملاً خنک شود. چیز کیک ساده را می‌توانید با پودر قند و انواع میوه‌ها به دلخواه خود تزئین کرده و نوش جان کنید..

 نکات کلیدی 
 برای تهیه چیز کیک خوشمزه لازم است تا تمام مراحل را به دقت اجرا کنید. در زمان‌های پخت، پیش گرم و پس از پخت دقت کافی را به عمل آورید.
 در صورتی که می‌خواهید چیز کیک ساده شکلاتی تهیه کنید می‌توانید به جای شکلات سفید از شکلات کاکائویی استفاده کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی