[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سکوت عجیب آبی‌ها در بازار زمستانه، روزنامه شیراز نوین

بعد از جلسه روز گذشته علی خطیر و جواد نکونام، هواداران استقلال چشم‌انتظار فعالیت دوباره تیم خود در بازار زمستانه هستند.
به گزارش فوتبال 360، استقلالی‌ها بعد از گذراندن یک نیم‌فصل درخشان و موفق و کسب مقام نخست، برای حفظ جایگاه خود تا پایان فصل و رسیدن به عنوان قهرمانی کار بسیار دشواری را در پیش دارند. یکی از گلایه‌های جواد نکونام در طول برگزاری رقابت‌های نیم‌فصل اول، کمبود بازیکن در فهرست استقلال بود و با توجه به دوران پرچالش آبی‌ها در بازار تابستانه، به نظر می‌رسید که آنها رویکردی متفاوت را در نقل‌وانتقالات زمستانه در پیش گیرند، اما فعلاً خبری از جذب بازیکنان موردنظر جواد نکونام نیست.
رافائل سیلوا تنها خرید استقلال در بازار زمستانه است که این مدافع برزیلی سرانجام بعد از کش ‌و قوس‌های فراوان به تهران سفر کرد و قرار است در تمرینات استقلال حضور یابد. در حالی سیلوا به استقلال پیوسته در نقطه مقابل، سعید مهری از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شده و همچنین مصدومیت شدید کوین یامگا باعث شده تا این ستاره فرانسوی هم فعلاً در دسترس کادرفنی آبی‌ها نباشد تا روی کاغذ، نه‌تنها فهرست استقلال نسبت به نیم‌فصل نخست تقویت نشده باشد، بلکه آنها در مقایسه با نیم‌فصل نخست بازیکن کمتری را هم در فهرست‌ خود داشته باشند! جواد نکونام در طول هفته‌های گذشته 2 فهرست خرید در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار داده و جالب آنکه گفته می‌شد نکونام از مدیران باشگاه خواسته تا بازیکنان مورد نظر او را جذب کنند و سپس به دنبال برگزاری جلسه باشند! با این‌ وجود سرانجام بعد از چند هفته چشم‌انتظاری، روز گذشته اولین جلسه رسمی نقل‌وانتقالاتی میان نکونام و خطیر در کمپ ناصر حجازی برگزار شد و در این جلسه، گفته می‌شود که سرمربی استقلال بر جذب بازیکنان مورد نظر خود تأکید کرده و در طرف مقابل هم خطیر به سرمربی آبی‌ها اطمینان خاطر داده که رضایت او را جلب کند.
آبی‌پوشان پایتخت در حالی تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند که یکی از اتفاقات عجیب، فقدان حضور مربی بدنساز آبی‌ها در تمرینات این تیم است؛ یوسو سسما که بعد از پایان نیم‌فصل نخست به کشورش بازگشته، به دلیل عدم دریافت مطالباتش حاضر به بازگشت به تهران نیست. گفته می‌شود که در جلسه روز گذشته، نکونام از خطیر خواسته تا این موضوع را حل ‌و فصل کند و براساس آخرین خبرها، قرار است مطالبات مربی بدنساز آبی‌ها طی روزهای آتی پرداخت و او تا پیش از پایان هفته جاری به تهران بازگردد و در تمرینات استقلال حضور پیدا کند. سرمربی استقلال در حالی اصرار به جذب بازیکنان موردنظرش دارد که گفته می‌شود مهم‌ترین خواسته او در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه، جذب روبرتو تورس است. در این زمینه، استقلالی‌ها گام‌های نخست را برای جذب ستاره اسپانیایی برداشته‌اند، اما با توجه به درخواست یک میلیون یورویی گل‌گهری‌ها برای صدور رضایت‌نامه تورس، رایزنی‌ها برای کاهش این رقم در حال انجام است و گفته می‌شود در جلسه روز گذشته، صحبت‌هایی درباره معاوضه چند بازیکن استقلال برای خرید تورس میان خطیر و نکونام انجام شده و در این‌باره سرمربی آبی‌ها موافقت خود را اعلام کرده است. مدیران باشگاه استقلال قرار  است طی روزهای آینده مذاکرات خود در زمینه جذب تورس را با جدیت بیشتری دنبال کنند؛ چرا که ستاره اسپانیایی هم شخصاً خواهان حضور در استقلال شده و همین مسئله در مسیر انتقال او به جمع آبی‌پوشان پایتخت، سهولت ایجاد کرده است. البته که گفته می‌شود فعلاً چراغ سبزی در این زمینه از سوی گل‌گهری‌ها نشان داده نشده، اما مدیران باشگاه استقلال برای جلب رضایت کادرفنی خود امیدوارند که با روبرتو تورس به توافق برسند. هواداران استقلال در طول هفته‌های گذشته امیدوار بودند که با توجه به شرایط مبهم نیمکت پرسپولیس، تیمشان بتواند در بازار زمستانه از سرخ‌پوشان پایتخت پیش بیفتد اما حالا با توجه به خرید بازیکنانی مانند عبدالکریم حسن و توافق برای خرید عیسی آل‌کثیر، استقلالی‌ها دل‌نگران وضعیت تیمشان در بازار زمستانه هستند. با این وجود، جذب بازیکنانی مانند روبرتو تورس، محمدحسین اسلامی و البته فرشید باقری می‌تواند هم طلسم ناکامی‌های نقل‌وانتقالاتی استقلال را بشکند و هم اینکه به فعالیت آنها در بازار زمستانه رونق بدهد که باید دید این انتقال‌ها طی روزهای آینده رسمیت پیدا می‌کند یا خیر؟

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی