[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کباب تابه‌ای گردویی، روزنامه شیراز نوین

کباب تابه‌ای گردویی یکی از انواع کباب‌های ساده و خوش‌مزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه‌ای گردویی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
مغز گردو: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز: ۲ عدد متوسط
سماق: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کباب تابه‌ای گردویی خوش‌مزه در ابتدای کار سماق را درون یک لیوان آب ولرم می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم خیس بخورد. در ادامه پیاز را با رنده درشت رنده می‌کنیم و پس از گرفتن آب پیاز داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم.
 مرحله دوم
در این مرحله گوشت چرخ‌کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا بافت‌شان یک‌دست شود. سپس روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و در یخچال قرار می‌دهیم.
 مرحله سوم
پس از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب برمی‌داریم و یکه تکه گردو درون آن قرار می‌دهیم.
 مرحله چهارم
حالا با کف دست آن را تخت کرده و درون روغن داغ می‌اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کباب‌ها سرخ شد، آنها را برمی‌گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. تمام مایه کباب را به همین صورت شکل داده و درون روغن سرخ می‌کنیم.
 مرحله پنجم
پس از اینکه تمام کباب‌ها به صورت یک‌دست سرخ شدند، عصاره سماق را صاف می‌کنیم و درون تابه می‌ریزیم. در ادامه در تابه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم عصاره سماق به طور کامل به خورد کباب‌ها برود.
 مرحله ششم
پس از اینکه آب درون تابه به طور کامل کشیده شد و کباب‌ها به روغن افتادند، تکه‌های کباب را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. سپس به همراه گوجه‌فرنگی سرخ‌شده و نان یا برنج سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی