[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وضعیت سالن ۲۲ بهمن برای سلامت ، روزنامه شیراز نوین

از ملی‌پوش شیرازی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان خواستیم تا از تفاوت‌های زیرساختی و امکاناتی بین این دو شهر بگوید.
یاسین کبیریانجو، بازیکن 29ساله و تنومند تیم ملی هندبال که همین چند روز پیش در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت، حالا خود را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند.
به گزارش ایسنا،‌کبیریانجو متولد یکی از محله‌های جنوب شهر شیراز است و هندبال را از سن 14 سالگی در مدرسه آغاز کرد. او در این‌باره گفت: مانند خیلی از هندبالیست‌های کشور از مدرسه با هندبال آشنا شدم. سوم راهنمایی بودم که معلم خوبی به نام عباس رضایی، هندبال را به ما آموخت. وارد تیم مدرسه شدم و پس از آن‌هم مسابقات استانی و کشوری آموزشگاه‌ها.
وی افزود: به هندبال علاقه‌مند شدم، ادامه دادم تا رسماً وارد باشگاه‌های هندبال شدم. با تیم هیئت هندبال فارس وارد عرصه مسابقات کشوری شدم و در تیم‌های فیروزآباد و کازرون هم توپ زدم. از سال 91 به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم و از آنجا بود که خیلی جدیتر و حرفه‌ای‌تر هندبال را دنبال کردم.
یاسین در 7 سال اخیر، تنها دو سال در استان فارس و تیم شهید شاملی کازرون عضویت داشته و در سایر سال‌ها پیراهن زرد رنگ سپاهان اصفهان را بر تن کرده است. از او خواستیم درباره تفاوت‌های استانهای فارس و اصفهان کمی صحبت کند. او گفت: با وجود اینکه هندبال فارس در سال‌های اخیر خیلی خوب کار کرده است و هیئت استان هم همواره جزو هیئ‌تهای برتر کشور بوده است، اما باید بگویم در این دو استان، شرایط کاملاً نابرابر است.
کبیریانجو در این‌باره توضیح داد: در اصفهان باشگاه‌هایی وجود دارند که در استان فارس به هیچ عنوان شبیه آنها را نداریم؛ باشگاهی مثل فولاد مبارکه سپاهان که در رشتههای بسیار زیادی فعالیت پررنگ دارد. یا حتی ذوب‌آهن و گیتی‌پسند که با زیرساخت‌ها و امکانات خوبی مشغول فعالیت هستند، اما در فارس فقط چند تیم خصوصی داریم که آنها هم با مشکلات عدیده مالی و زیرساختی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی در ادامه از یک سالن قدیمی شیراز سخن گفت؛ سالنی نام‌آشنا برای ورزش‌دوستان نیمه جنوبی شهر شیراز که حالا چندسالی است در اختیار هیئت هندبال استان قرار دارد. سال 22 بهمن که این بازیکن ملی‌پوش، هندبال را از آنجا آغاز کرده است. 
کبیریانجو گفت: اخیراً به طور اتفاقی وارد این سالن شدم؛ باید بگویم نه تنها بهتر از 15 سال پیش نشده، بلکه وضعیت به مراتب بدتر هم شده است. فقط دعا می‌کردم بچه‌هایی که آنجا تمرین و بازی می‌کنند را خدا سالم نگه دارد. این سالن وضعیتی دارد که ممکن است آسیب‌های زیادی برای بچه‌ها به وجود بیاورد و از نظر وضعیت بهداشتی هم وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. ضمن اینکه نور سالن هم به هیچ وجه کافی نیست و نمی‌دانم چطور این سالن را در اختیار بچه‌های مردم قرار می‌دهند. من که خجالت می‌کشم بگویم هندبال را از چنین سالنی شروع کرده‌ام!
بازیکن فولاد مبارکه سپاهان افزود: با چنین امکاناتی، مشخص است که از رقابت با شهری مثل اصفهان جا می‌مانیم. نه فقط باشگاه‌های صنعتی اصفهان، بلکه هیئت هندبال اصفهان هم بسیار فعال است و با برگزاری کلاس‌ها، اردوها و گرفتن میزبانی‌ها به رشد هندبال کمک می‌کند. در فارس هم البته هیئت‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند، اما وضعیت امکاناتی و زیرساختی، جلوی پیشرفت را از یک جایی خواهد گرفت. این بازیکن ملی‌پوش در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: متأسفانه با وجود اینکه بازی‌های خوبی انجام دادیم، اما نتوانستیم نتایج مطلوبی بگیریم. رقبای ما هم بهترین تیم‌های آسیا بودند و می‌دانستیم کار سختی مقابل آنها خواهیم داشت. حالا تا 2 سال آینده، تورنمنت ملی در پیش نداریم و باید ببینیم فدراسیون چه برنامه‌ای برای آماده‌سازی جهت حضور در جام ملت‌های آسیای بعدی خواهد داشت. وی در خصوص عملکرد خودش نیز گفت: به اعتقاد خودم، این دوره یکی از دوره‌هایی بود که هم از نظر بدنی نسبتاً آماده بودم و هم کادر فنی اعتماد بیشتری به من داشت؛ فکر می‌کنم عملکردم در مجموع خوب بود. کبیریانجو در پایان در خصوص ادامه رقابت‌های لیگ برتر نیز اظهار کرد: تیم ما به دلیل مصدومیت چند بازیکن ملی‌پوش، بازی‌های سخت را واگذار کرد و در رتبه ششم قرار گرفتیم، اما اطمینان دارم که با شروع دوباره رقابت‌ها، شکست‌های قبلی را جبران می‌کنیم و جایگاه بهتری را از آن خود خواهیم کرد. تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان که ملی‌پوش شیرازی را در اختیار دارد، هم‌اکنون با 9 امتیاز در رتبه ششم جدول 12 تیمی لیگ برتر قرار دارد. این تیم در هفته هشتم رقابت‌ها، 15 بهمن‌ماه در خرم‌آباد به مصاف پلیمر خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی