[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بازدید چهار ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل، روزنامه شیراز نوین

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح و بعد از ظهر دیروز به مدت ۴ ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل در محل حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند. به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح و بعد از ظهر دیروز به مدت ۴ ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل در محل حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند. 
این نمایشگاه با محوریت شرکت های دانش بنیان و زنجیره تأمین تولید برپا شده بود. در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های «انرژی»، «صنعت نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودروسازی»، «معدن و صنایع معدنی و فلزی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره»، «صنایع غذایی و کشاورزی »، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل‌ونقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی» و «مسکن و لوازم خانگی»آخرین دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش گذاشته بودند.
بخش معدن، صنایع معدنی و فلزی و ماشین آلات سنگین از جمله بخش‌های این نمایشگاه بود که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات خود را عرضه کرده بودند. بخش زنجیره تولید خودرو از دیگر بخش‌های مربوط به صنعت خودروسازی بود. یکی از بخش‌های قابل‌توجه این نمایشگاه، اتاق عمل کاملاً ایرانی بود که تمام تجهیزات آن در داخل تولید شده بود. بخش صنایع بسته‌بندی، تولید خوراک آبزیان، مدیریت آبیاری و آبیاری هوشمند، تولید نهال و دانه‌های زراعی، آبخیزداری، محصولات باغی، گیاهان دارویی، پرورش ماهی و زنجیره تولید مرغ و گوشت از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بودند. تولیدات صنایع‌ دستی و ظرفیت‌های متنوع کشور در این زمینه نیز در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل عرضه شده بود.شبکه ملی اطلاعات  و تجهیزات مربوط به زیرساخت آن و همچنین شرکت‌های مرتبط با ساخت ماهواره از جمله بخش‌های نمایشگاه بودند. خانه تمام ایرانی با محصولاتی کاملاً ایرانی از بخش‌های قابل‌توجه در نمایشگاه بود. فعالیت‌های صنعت هواپیمایی و بخش مسکن و حمل‌ونقل نیز در نمایشگاه ارائه شده بود.
توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت تجهیزات صنایع حفاری چاه‌های نفت و صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها یکی از بخش‌های این نمایشگاه بود.شرکت‌های دانش‌بنیانِ فعال در حوزه برق و نیروگاه نیز دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کرده بودند. شرکت‌های دانش‌بنیانِ مرتبط با صنعت آب و اقتصاد دریامحور در این نمایشگاه حضور داشتند.
در این نمایشگاه همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و شارژرهای آنها و موتورهای بهینه‌سازی‌شده خودرو با مصرف پایین ارائه شده بود. برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بزرگ صنعتی و همچنین فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در بخش‌های مختلف در این نمایشگاه توضیح داده شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی