[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دهه فجر،جوانان و انقلاب‌شناسی ، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به تعدد برنامه‌های فرهنگی هنری این اداره در روزهای دهه فجر اشاره کرد و گفت: در طول بهمن‌ماه، سلسله نشست‌های ادبی، مطبوعاتی، نقد و بررسی کتب با عنوان‌های کوچه باغ، دکه، معاشرت و آیینه و با حضور نویسندگان، شاعران، منتقدان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات در سالن‌های این اداره برگزار می‌گردد. حمید رضا قانعی از برگزاری برنامه‌های خاص جشنواره بین‌المللی فجر خبر داد و افزود: در حوزه فرهنگی، هجدمین دوره شعر فجر با عنوان محفل شعر کودک و نوجوان شیراز در 9 بهمن‌ماه داشتیم که با کارگاه آسیب‌شناسی شعر کودک و نوجوان همراه بود و با حضور شاعران کشوری در سالن مهر تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد که در حاشیه آن، کارگاه «آسیب‌شناسی شعر کودک و نوجوان» نیز بر پا گردید.
وی با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 10 بهمن در سه بخش عکس‌های ویژه حضرت شاهچراغ(ع)، خوشنویسی و آثار نمایشگاهی به میزبانی نگارخانه‌های شیراز آغاز خواهد شد، ادامه داد: ضمن آنکه در این مدت تداوم رویدادهای فیلم و عکس برقرار است، جشنواره فیلم فجر به مدت یک هفته در شیراز نیز از 16 تا 22 با 16 فیلم و بسته محتوایی فیلم های دفاع مقدس، پویا نمایی و پرتره در سالن های سینمای هنرشهر آفتاب، ایران و تالار حافظ از دیگر رویدادهای هنری این اداره است. این مقام فرهنگی استان، زمان برگزاری نوزدهمین جشنواره موسیقی فجر با محوریت 10 گروه ملی و استانی را در همین ماه اعلام کرد و اظهار داشت: همچنان که نمایشگاه مد و لباس شیراز از 25 بهمن‌ماه در تالار جهاد دانشگاهی آغاز به کار می‌کند و تا 30 ماه جاری ادامه خواهد داشت، فروش و غرفه لباس اقوام را نیز در بر خواهد گرفت و همچنین نمایشگاه مد و لباس آباده نیز از 22 بهمن پذیرای علاقه‌مندان حوزه مد و لباس خواهد بود.
قانعی، همایش بین‌المللی مهدویت و انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های این اداره خواند و بیان داشت: محفل چهارم انس با قرآن کریم «بشری» را نیز داریم که توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم‌زمان با هفدهم رجب، سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) با نوای دل‌نشین قاری بین‌المللی استاد مهدی غلام‌نژاد و قاری ممتاز کشوری سید رضا نجیبی همراه با اهدای جوایز نفیس برگزار می‌شود. این برنامه 10 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک http://B2n.ir/p52658 در مسابقه شرکت کنند.
او ادامه داد: مسابقه کتاب‌خوانی 40 پایمرد انقلاب اسلامی و بعدی(قهرمان ایرانی) پویش معرفی‌ کتاب با محوریت قهرمان‌ سلیمانی نیز از این‌دست برنامه هاست که قهرمان‌ سلیمانی به صورت ارسال فیلم حداکثر ۳ دقیقه ای و شرکت علاقه‌مندان در تمام رده‌های سنی با سه روش، معرفی کتاب آزاد، خوانش کتاب و بخش ویژه انجام خواهد شد. نحوه شرکت در پویش معرفی کتاب با مراجعه به سامانه Samakpl.ir و ثبت نام در سایت و ارسال فیلم یا متن از بخش شرکت در مسابقات(فایل کتاب پس از ثبت‌نام قابل مشاهده است) می باشد.
وی با اشاره به اینکه تولید محتوا و کلیپ‌های متناسب با ایام دهه فجر، موضوعات دیگر رویدادهای دینی و ارزشی می‌باشند به اجرای هر شب تئاترهای صحنه‌ای در سالن های سطح شهر اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط عمومی، برگزاری جُنگ‌های شادی و کنسرت‌های موسیقی در استان و شهرستان، جزو برنامه این اداره قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان، برگزاری نشست‌های برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه فجر توسط شهرستان‌های استان را نشان از اهمیت یادآوری آن روزهای سرنوشت ساز به وسیله ارگان‌های فرهنگی خواند و افزود: در تمامی شهرستان ها، رویدادهای تبلیغی و ترویجی مختلفی برنامه ریزی شده که جشن‌های مردمی نیز به همراه جُنگ‌های شادی و اجرای نمایش، نمایشگاه و موسیقی از جمله برنامه‌های دیگری است که اجرا می‌گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی