[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

زمین صنعتی گران است ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی عملیاتی شده است، اظهار داشت: مدیران کل استان و فرمانداران به سفرهای شهرستانی اهمیت داده و مصوبات آن‌ را به صورت ویژه پیگیری کنند؛ در صورتی که در این مسیر به نقاط بن‌بست رسیدند، به صورت موردی با بنده مطرح شود تا موانع پیش روی آن‌ها را برطرف کنیم.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در پایان سی نهمین سفر شهرستانی خود، هدف از این سفر را بررسی مسائل و مشکلات مزمن‌شده و مورد مطالبه به حق مردم عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم این شهرستان، جاده ورودی از سمت بزرگ‌راه شیراز به اصفهان است که احتیاج به تعریض و روکش آسفالت دارد؛ با هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، ۶۰ کیلومتر از این مسیر با تأمین اعتبار وزارت و اداره کل استان، تعریض و روکش 
آسفالت می‌شود. استاندار فارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه جهش ملی مسکن استان، افزود: تصمیم دولت بر این است که در مناطق دارای زمین کافی، منازل ویلایی و یک طبقه ساخته شود که در شهرستان سرچهان این موضوع اجرا می‌شود.
وی از هماهنگی بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری خبر داد و گفت: مشکلات مرتبط با ۶۰۰ واحد مسکونی که در سنوات گذشته ایجاد شده است، با هماهنگی سه دستگاه مذکور مرتفع می‌شود. دکتر ایمانیه یکی از مشکلات محله باغ‌صفا را عدم وجود پایگاه اورژانس عنوان کرد و افزود: مقرر شد در کمترین زمان ممکن یک دستگاه آمبولانس، همراه با نیروی انسانی و تکنسین در این شهر مستقر شود. وی همچنین از پیگیری‌های لازم برای حضور چرخشی متخصصین در مرکز جامع سلامت شهدای سلامت شهرستان سرچهان خبر داد. نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ناحیه صنعتی سرچهان تا حدودی آماده شده، اما بالا بودن قیمت زمین منجر به عدم تمایل سرمایه‌گذاران شده است، اظهار داشت: در تلاش هستیم تدابیری اتخاذ شود تا با کاهش قیمت زمین در حد مناسب، این ناحیه اقتصادی شروع به فعالیت کند. وی گفت: تعدادی از روستاهای این شهرستان در حوزه آب مشکلاتی دارند. با توجه به وجود معادن متعدد، مقرر شد معادن شهرستان در قالب صندوق مسئولیت اجتماعی هزینه آب رسانی به روستاها و رفع مشکلات مربوط به آب آشامیدنی مردم، خصوصاً در دو روستای اهل کوه و چنارزاهدان را پرداخت نمایند.
استاندار فارس با تأکید بر مولدسازی املاک آموزش و پرورش و ایجاد ارزش افزوده برای منابع در اختیار سازمان، افزود: از طریق ایجاد ارزش افزوده و با همکاری اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش استان، مشکل ۵۴ کلاس درس این شهرستان مرتفع می‌شود.
وی همچنین از تکمیل ابنیه شهدای گمنام با همکاری فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
دکتر ایمانیه با تأکید بر ایجاد اشتغال دائم و مناسب، تصریح کرد: با بهره برداری از کارخانه قوطی سازی و حلب سازی این شهرستان، در ظرفیت نهایی ۶۰۰ شغل ایجاد می‌شود که مناسب این شهرستان است؛ لذا مقرر گردید بانک، تسهیلات موردنیاز را تأمین نماید تا پس از راه‌اندازی خط دوم و انتقال تجهیزات، این مهم به نتیجه برسد.
استاندار فارس در پایان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی عملیاتی شده است، اظهار داشت: مدیران کل استان و فرمانداران به سفرهای شهرستانی اهمیت داده و مصوبات آن ‌را به صورت ویژه پیگیری کنند؛ در صورتی که در این مسیر به نقاط بن‌بست رسیدند، به صورت موردی با بنده مطرح شود تا موانع پیش روی آن‌ها را برطرف کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی