[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

کام‌بک دیوانه‌وار با تصمیم جنجالی فغانی!، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی اردن با ثبت کامبکی فوق‌العاده موفق شد در واپسین لحظات برابر عراق به پیروزی برسد و به جمع 8 تیم برتر قاره راه یابد.
به گزارش فوتبال 360، جام ملت‌های آسیا 2023 به دومین روز فعالیت خود در مرحله حذفی رسید و بعد از آنکه تیم‌های ملی استرالیا و تاجیکستان موفق شدند خود را به جمع 8 تیم برتر قاره راه یابند، نوبت به برگزاری تقابل تیم‌های ملی عراق و اردن رسید؛ آن‌هم در حالی‌که عراقی‌ها بدون شکست و با کسب 9 امتیاز در قامت تیم صدرنشین به مرحله حذفی خود را رسانده بودند و تیم ملی اردن هم به‌عنوان یکی از 4 تیم برتر سوم به مرحله حذفی راه پیدا کرده بود و در سودای تاریخ‌سازی بود.
شاگردان خسوس کاساس در تیم ملی عراق بعد از آنکه تیمشان در دوره قبلی نتوانسته بود به جمع 8 تیم برتر راه یابد، به دنبال آن بودند تا بتوانند خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی برسانند و به روند درخشان خود در جام ملت‌های آسیا 2023 ادامه بدهند. اردنی‌ها هم در سودای آن بودند تا برای نخستین‌بار خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی برسانند و در فرمت جدید رقابت‌ها بتوانند در جمع 8 تیم برتر قاره آسیا حضور پیدا کنند و همین مسئله باعث شد تا دوئل تیم‌های ملی عراق و اردن به یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی تبدیل شد.
2 تیم از ساعت 15 دیروز دوشنبه به وقت تهران در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه کار خود را با قضاوت علیرضا فغانی آغاز کردند. عراقی‌ها در نیمه نخست مالکیت توپ‌ومیدان را بیشتر در اختیار داشتند و به دنبال روزنه‌ای بودند تا بتوانند به دروازه حریف حمله کنند و در نقطه مقابل، تلاش اردنی‌ها بر این بود که با حملات سرعتی روی دروازه عراق خطرآفرین شوند و با استفاده از ضدحملات برق‌آسا به دروازه عراقی‌ها برسند و گل برتری خود در نیمه نخست را به‌ثبت برسانند.
یزان النعیمات بعد از چند تلاش نافرجام و البته درخشش جلال حسن، در دقیقه (1+45) با یک توپ‌گیری فوق‌العاده از اشتباه خط دفاعی عراق بهترین بهره را برد و به سرعت خود را به محوطه جریمه حریف رساند و با یک ضربه چیپ دیدنی دروازه جلال حسن را فرو ریخت تا نیمه نخست با برتری یک‌گله اردنی‌ها به پایان برسد؛ آن‌هم در حالی‌که شاگردان حسین عموته مالکیت کمتری بر توپ‌ومیدان داشتند، اما موفق شدند با برتری به رختکن بروند تا کار عراقی‌ها برای صعود به جمع 8 تیم برتر دشوار شود.
شاگردان کاساس در نیمه دوم بازی را تهاجمی آغاز کردند و با حملات پردامنه به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند که سرانجام، نمایش تهاجمی عراقی‌ها جواب داد و سعد ناطق روی پاس علی جاسم در دقیقه 68 موفق به گل‌زنی شد و بعد از 8 دقیقه، کامبک رؤیایی عراقی‌ها تکمیل شد؛ به ‌طوری‌که ایمن حسین، موفق شد به روند درخشان خود در جام ملت‌های آسیا ادامه بدهد و دروازه اردن را در مسابقه دیروز فرو ریخت تا عراقی‌ها شکست یک‌گُله را با برد 2 بر یک عوض کنند!
حسین بعد از گل‌زنی در واکنش به شادی گل جنجالی اردنی‌ها، مشابه شادی گل آنها را انجام داد که علیرضا فغانی در تصمیمی سخت‌گیرانه کارت زرد دوم را به آقای گل این دوره از جام ملت‌ها نشان داد تا از دقیقه 76، عراقی‌ها 10 نفره شوند! بعد از اخراج جنجالی ایمن حسین، تلاش اردنی‌ها برای بازگشت به بازی آغاز شد و آنها توانستند به خواسته خود برسند. بعد از آنکه علیرضا فغانی صحنه مشکوک به پنالتی را پنالتی تشخیص نداد، یزن ابوعرب توانست در دقیقه (5+90) گل تساوی تیمش را به‌ثمر برساند و 2 دقیقه بعد از گل‌زنی او، الرشدان در دقیقه (7+90) با شلیکی دیدنی کامبک اردنی‌ها را تکمیل کرد تا در یک بازی دراماتیک و جذاب، تیم ملی اردن بردی 3 بر 2 را به‌دست آورد. البته که در واپسین ثانیه‌ها، شاگردان کاساس فرصت رسیدن به گل تساوی را داشتند اما نتوانستند به این مهم دست یابند تا بعد از سرگروهی در گروه چهارم، عراقی‌ها وداعی زودهنگام با جام ملت‌های آسیا 2023 داشته باشند.
تیم ملی اردن با این پیروزی برای نخستین‌بار در فرمت جدید جام ملت‌های آسیا به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت و حالا آن‌ها باید در مرحله بعدی برابر تیم ملی تاجیکستان صف‌آرایی کنند. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار بعدی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 از ساعت 19:30 به وقت تهران میان ‌تیم‌های ملی قطر و فلسطین برگزار خواهد شد تا با برگزاری این دیدار پرونده روز دوم مرحله حذفی این دوره از رقابت‌ها بسته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی