[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تجلی مهندسی امید در پتروشیمی شیراز، روزنامه شیراز نوین

نخستین نشان رادیناس به مهندس احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز به پاس دستاوردهای مدیریتی و نوآوری در یک سال اخیر اعطا شد. آیین اعطای نخستین نشان رادیناس به مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با حضور بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل استان فارس در مجلس شورای اسلامی، مشاور عالی مرکز کارآفرینی دانشگاه هنر، مسئول امور مشارکت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی و سیاسی‌های ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و جمع دیگری از مقامات ارشد استان با همراهی اصحاب رسانه در مجموعه صنعتی پتروشیمی شیراز برگزار شد.
 موفقیت پتروشیمی شیراز وام‌دار تلاش کارکنان است
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در این مراسم بر توسعه پایدار این مجموعه کلان صنعتی تأکید کرد و موفقیت‌های آن را وام‌دار تلاش جهادی یکایک کارکنان دانست. مهندس احمدرضا حیدرنیا بر این موضوع تأکید کرد که نشان رادیناس و دیگر موفقیت‌های این مجموعه متعلق به صنعت پتروشیمی است که چرخ‌های صنایع ایران اسلامی را به حرکت در می‌آورند. او در همین رابطه افزود: این نشان فاخر را به شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای هسته‌ای، شهدای امنیت، شهدای حرم سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، شهدای عرصه سلامت و شهدای پتروشیمی تقدیم می‌کنم.مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز گفت: شجره طیبه انقلاب اسلامی استوار بر خون مطهر شهداست و باید از این سرمایه ارزشمند به درستی صیانت کنیم. مهندس حیدرنیا بیان کرد: دریافت این نشان ارزشمند حاصل کار تیمی و تلاش مجموعه پتروشیمی است و آن را به همکاران پرتلاشم در پتروشیمی شیراز تقدیم می‌کنم. او در بخش پایانی سخنانش بر فعالیت‌های دوستدار محیط زیستی پیتروشمی شیراز تأکید کرد و افزود: آماده همکاری با تمامی مراجع علمی و نظارتی به منظور پایش فعالیت‌های این مجموعه هستیم.
 اقندار ایران اسلامی در حوزه‌های استراتژیک
بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور انتصابات و ارزیابی عملکرد مدیران ستادی و استان ها در این مراسم گفت: امروز کشور ما نیازمند تغییرات مثبت و مؤثر در حوزه مدیریتی است. دکتر ضرغام‌صادقی با تأصی به آیه شریفه‌ای از قرآن مجید گفت: افرادی که تقوا پیشه کرده و در جبهه خدمت‌رسانی به مردم و کشور تلاش می‌کنند از جایگاه ویژه‌ای نزد پروردگار متعال برخوردار هستند. وی افزود: کشور ما در 4 موضوع انسجام ملی، انرژی، قدرت منطقه‌ای و ساختار دفاعی مقتدر و پیشران است و در پرتو باروری استعدادها می‌توان فقر مطلق را ریشه‌کن کرد و مؤلفه‌های رفاه نسبی را تقویت ساخت. این آزاده سرفراز با اشاره به این موضوع که 7 درصد منابع دنیا متعلق به کشور پهناور ایران است، یادآور شد: قدرت الهی، عزم و اراده، جدیت در کار و روحیه جهادی منجر به دستیابی به موفقیت در همه زمینه‌ها می‌شود و برای رسیدن به اقتدار اقتصادی باید تلاش خستگی‌ناپذیر کرد.دکتر ضرغام‌صادقی با اشاره به نقش اثرگذار حوزه انرژی در شکوفایی اقتصادی افزود: میزان ارزآوری پتروشیمی معادل یک‌سوم نیازهای ارزی کشور است و ضمن تأمین نیاز داخلی می‌توان مازاد محصولات تولیدشده را صادر کرد و به ارزآوری دست یافت.او روند عملکردی پتروشیمی شیراز را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و افزود: افرادی که در راستای توسعه پایدار کشور تلاش و کوشش می‌کنند در مسیر تعالی قرار دارند. دکتر ضرغام‌صادقی خواستار حرکت از سمت خام‌فروشی به سوی فرآورده فروشی شد و اظهار داشت: تأمین نیازهای داخلی و صادرات مازاد مصرف محصولات پتروشیمی می‌تواند در حوزه‌های ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور نقش ارزنده ای ایفا کند. او با قدردانی از یکایک کارکنانی که در صنعت پتروشیمی تلاش جهادی دارند، بیان داشت: تنوع محصولات پتروشیمی فصل جدیدی را در ارزآوری بازگشایی می‌کند و زنجیره تولید را تقویت می‌سازد. این آزاده سرفراز در بخش دیگری از سخنانش از بلااستفاده ماندن 84 درصد از ظرفیت معادن را یک آسیب بزرگ ارزیابی کرد و افزود: با افزایش بهره‌وری در این حوزه شاهد رشد تولید ناخالص ملی به طور چشمگیری خواهیم بود. بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور انتصابات و ارزیابی عملکرد مدیران ستادی و استان‌ها در ادامه افزود: در حوزه‌های توریسم سلامت، صنایع دستی، گردشگری ارزش افزوده دوچندانی نهفته است که می‌توان آنها را بارور ساخت و از مواهب دوچندان شان برای رشد ایران اسلامی بهره‌مند شد. دکتر ضرغام‌صادقی پیش شرط باروری استعدادهای ایران اسلامی را گسترش زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: در حوزه نیروی انسانی از توانمندی‌های چشمگیری برخوردار هستیم که در پرتو آنها می‌توان تحریم‌های ظالمانه دشمنان را خنثی کرد. این پزشک متخصص در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه شیوه مدیریتی مهندس حیدرنیا در عرصه تولید مایه مباهات کشور است، بیان داشت: امروز کشور ما نیازمند تغییر نگرش در حوزه مدیریتی است و خوشبختانه این رویکرد را در پتروشیمی شیراز شاهد هستیم.
 نشان رادیناس برگرفته از اولین چاه نفت ایران در دوره هخامنشیان
یکی دیگر از سخنرانان این مراسم عضو و مشاور عالی مرکز کارآفرینی دانشگاه هنر و نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.رحیم پوروصال در این آیین گفت: نام «نشان رادیناس» در واقع برگرفته از اولین چاه نفت ایران است که در دوره هخامنشیان بود و این نشان طراحی و در حوزه نفت و پتروشیمی به مدیران ارشمند و توانمند این حوزه اعطا می‌شود.وی بیان کرد: این نشان افتخاری است که امروز برای اولین بار به مهندس احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شیراز اعطا می‌شود.پوروصال تصریح کرد: این نشان از دل تاریخ ایران است و برای اولین بار تقدیم پتروشیمی شیراز شده است که جایگاه آن استان فارس است. وی با اشاره به اینکه نشان رادیناس طراحی و در حوزه نفت و پتروشیمی به مدیران ارشد در این حوزه و همچنین افرادی که دستاوردهای کلانی برای کشور به همراه داشته‌اند، اعطا می‌شود.
 بهره‌مندی از پتانسیل نخبگان پتروشیمی شیراز
در ادامه این مراسم دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی شیراز دارای استعدادهای ارزشمندی است که در سطح کلان کشور از آنها بهره می‌گیریم.به گفته دکتر پروین این مجمع با حضور در قوه مقننه توانسته است مسائل استان‌ها را احصا کرده و تا حصول نتیجه با مردم همراه باشد. وی تصریح کرد: مجمع مشورتی نظام مسائل استان فارس در مجلس شورای اسلامی 10 کمیسیون تخصصی دارد و تمام ظرفیت و مشکلات در این سطح این کمیسیون‌های تخصصی و ملی پیگیری می‌شود. او تصریح کرد: تلاش می‌شود در این مجمع دستاورد خوبی برای مردم داشته باشیم و استان فارس دارای ظرفیت قابل‌توجهی است و با احصا و اولویت‌بندی آن می‌تواند دستاورد خوبی به همراه داشته باشد. وی تأکید کرد: مجمع از ظرفیت نخبگان پتروشیمی شیراز جهت حل مسائل حوزه انرژی کشور بهره گرفته و از نظرات کارشناسان ارشد این حوزه استقبال می‌کنیم.
 نقش ارزنده پتروشیمی در خودکفایی کشور
مسئول امور مشارکت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم بر نقش اثرگذار صنعت پتروشیمی در خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید کرد. سرتیپ دوم بهزاد مؤذنی ضمن درود به روح بلند شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم و صنعت نفت گفت: پتروشیمی خانه ماست و مدیریت پتروشیمی شیراز در این مجموعه نشان لیاقت را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف گسترش جهاد تببین به شایستگی دریافت می‌کند. این پزشک ارزنده با پاسداشت تلاش های جهادگران این حوزه خاطر نشان کرد: ایران اسلامی با رشادت ها به جایگاه امروز رسیده است و پتانسیل فارس و شهر شیراز بی‌نظیر است. سرتیپ مؤذنی تصریح کرد: اثرات پیشرفت پتروشیمی شیراز در منطقه چشمگیر و قابل تأمل است و بیش از 2 هزار نفر در این مجموعه به صورت مستقیم شاغل هستند که نقش اثرگذاری در حوزه تولید دارند. وی با تأکید برا این موضوع که تحریم‌ها باعث خودکفایی ایران اسلامی شده است، بیان داشت: با مجاهدت و پایمردی تلاشگران عرصه تولید، کشور روی پای خود ایستاده است اگر می‌خواهیم این مسیر را ادامه دهیم باید مسیر شهدا را سرلوحه عملکرد خود قرار دهیم.
 پیشرفت پتروشیمی شیراز مایه بالندگی کشور
در ادامه این مراسم مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی و سیاسی‌های ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت مجموعه پتروشیمی شیراز مایه افتخار و زمینه‌ ساز بالندگی کشور است. حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ایزدی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه می‌فرمایند که «العلم السطان»، به این معنا که هر که دارای علم است تسلط از آن او است و عظمت این کلیدواژه را با حضور در مجموعه پتروشیمی شیراز شاهد بودیم. وی عنوان کرد: پیشرفتی که در مجموعه پتروشیمی شیراز شاهد هستیم جای بالندگی و افتخار دارد. مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی و سیاسی‌های ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری تاریخ غرورآفرین ایران اسلامی گفت: در طول انقلاب اتفاقات زیادی را شاهد بودیم و یکی از آنان رشد و پیشرفت علمی مجموعه ماست؛ اگر این پیشرفت نبود باید دست نیاز به سوی دیگران دراز می‌کردیم.حجت‌الاسلام و المسلمین ایزدی بیان کرد: امروز با نگاه علمی و پژوهشی و با نگاه به نیروی توانمند داخلی موفق به در هم شکستن بسیاری از موانع و سدها شده‌ایم که نشان از درایت، علم و آگاهی است. وی تصریح کرد: شعار «ما می توانیم» را امام راحل(ره) باور داشت و در بین مردم به منصه حضور و ظهور رسانید؛ با سرلوحه قرار دادن آن به این باور عمیق در حوزه ایستادگی در مقابل دشمنان رسیدیم. این مقام مسئول با اشاره به اینکه نافی وجود مشکلاتی در سطح کشور نیستیم، یادآور شد: با تکیه بر این باور که ما می‌توانیم خواهیم توانست بر مشکلات فائق آییم. 
حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر کارهای ما با پیش‌زمینه علمی و تخصص باشد روز به روز شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود و آن چیزی که دشمن ما را رنج می‌دهد این است که ما از درون به این شکوفایی می‌رسیم.
وی در بخش پایانی سخنانش افزود: امروز اگر ما در منطقه حرفی برای گفتن داریم به کمک و پشتوانه مجموعه‌های مختلف داخل کشور است.
 مدیران جهادی در آوردگاه تقدیر
براساس این گزارش شایان ذکر است، نخستین نشان رادیناس به مهندس احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز به پاس دستاوردهای مدیریتی و نوآوری در یک سال اخیر اعطا گردید و نشان عالی میهن‌پرستی به دکتر ضرغام‌صادقی، جانباز سرفراز جنگ تحمیلی اعطا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی