[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

احزاب نامزدهای انتخاباتی کارآمد معرفی کنند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

رئیس حزب اسلامی قانون استان فارس گفت: شایستگی و کارآمدی کاندیداها حائز اهمیت ویژه است و در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش مؤثری می‌تواند ایفا کند. 
احزاب همواره به‌عنوان پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌های دولتی و اجرایی نقش مؤثری داشته‌اند و زمانی که احزاب به بستری برای آگاهی‌بخشی به مردم و جامعه در خصوص آگاهی از حقوق شهروندی، اجتماعی و سیاسی تبدیل شوند، مردم با اشراف کامل به نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها واقف شده و در انتخابات حضور بیشتری خواهند یافت.
در این خصوص با رئیس حزب اسلامی قانون استان فارس به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم:
سید ابوالفضل اشرف‌منصوری با اشاره به برنامه‌های حزب اسلامی قانون استان فارس برای انتخابات پیش رو در گفت‌وگو با شیرازنوین می‌گوید: شایستگی و کارآمدی کاندیداها برای ما حائز اهمیت ویژه است و بر همین اساس در حال شناسایی و مصاحبه با نامزدهای انتخاباتی هم در شهرستان‌ها و هم مرکز استان هستیم تا یک لیست منسجم و کارآمد تهیه کنیم.
وی ادامه می‌دهد: نامزدهایی برای ما حائز اهمیت هستند که مسائل و مباحث استان برایشان مهم باشد، از منافع و بودجه‌های استان و خواسته‌های مردم حمایت کنند و همچنین جلب رضایت حداکثری را مد نظر داشته باشند.
رئیس حزب اسلامی قانون استان فارس تصریح می‌کند: رسالت و حضور احزاب باید پیوسته و مستمر باشد، اما دستگاه‌های اجرایی و دولتی اغلب بعد از انتخابات احزاب را فراموش می‌کنند.
اشرف منصوری می‌افزاید: اصل و اساس احزاب سیاسی یک مشارکت اجتماعی است و شرکای اجتماعی هم مردم و دولت هستند که در تصمیم‌گیری‌ها باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود؛ همچنین احزاب باید در بحث مدیران اجرایی و تصمیمات استانی و سطح کلان ملی حضور و نقش داشته باشند.
وی تصریح می‌کند: این روند که احزاب بعد از انتخابات فراموش شوند باید تغییر کند و باید همواره زمینه‌ای برای ایفای نقش احزاب چه قبل و چه بعد از انتخابات در جامعه وجود داشته باشد.
 تأکید بر رسانه‌محوری
رئیس حزب اسلامی قانون استان فارس ادامه می‌دهد: حزب ما در برنامه‌های خود برای انتخابات می‌خواهد که خواسته‌هایش را به صورت مکتوب و رسانه‌ای اعلام کند و بر رسانه محوری تأکید دارد؛ انتخابات اول و آخر به حضور و تصمیم و نقش مردم بازمی‌گردد و معتقدیم که مردم باید دیده شوند و به آنها اطلاع‌رسانی مستمر شود.
او اضافه می‌کند: برنامه حزب اسلامی قانون استان فارس این است که از طریق رسانه‌ها به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی کند و آگاهی بخشد؛ معتقدیم که خرد جمعی به نتیجه و محبوبیت خاص خود می‌رسد.
اشرف‌منصوری با اشاره به اقدامات فرهنگی حزب اسلامی قانون استان فارس در زمینه انتخابات می‌گوید: ارتباط گرفتن با نهادهای مردمی مثل مساجد، مراکز آموزشی و تربیتی مانند مدارس و ... از برنامه‌ها و اهداف این حزب است؛ هیئت امنای مساجد و مربیان مدارس در آموزش به افراد و نسل‌های بعد در خصوص فرهنگ‌سازی نقش مؤثری می‌توانند ایفا کنند؛ معتقدیم آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص انتخابات و تصمیم گیری‌ها در جامعه باید در میان مردم ما و نسل آینده نهادینه شود. وی ادامه می‌دهد: یکی از دلایلی که مردم با مسائل و موضوعات حزبی و سیاستگذاری‌های کلان اجتماعی آشنایی ندارند این است که از پایه و اساس با آن آشنا نشده‌اند، معتقدیم مردم باید با حق و حقوق اجتماعی و شهروندی خود از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش آشنا شوند و متعاقباً با مسائل سیاسی آشنا گردند و برای کسب موفقیت بر آموزش اقشار مختلف مردم تأکید داریم. رئیس حزب اسلامی قانون استان فارس تأکید می‌کند: مردم باید آموزش ببینند که بدانند چرا باید در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها حضور داشته باشند تا بدانند هر شهروندی می‌تواند برای دستگاه‌های دولتی و اجرایی هم تعیین تکلیف کند و از آنها مطالبه داشته باشد. اشرف‌منصوری در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه حزب را در یک جمله تعریف کند، می‌گوید: «حزب مجموعه‌ای از تصمیم‌های منسجم و هماهنگ در جهت رسیدن به حضور حداکثری است». وی در پایان تصریح می‌کند: کاندیداهای منتخب که دارای شاخص‌هایی همچون شایستگی و کارآمدی هستند در مشارکت حداکثری مردم نقش مؤثری می‌توانند، داشته باشند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی