[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد، روزنامه شیراز نوین


امروز در مدارس فارس هم‌زمان با سراسر کشور زنگ انقلاب نواخته شد. به گزارش دریافتی شیرازنوین، فرشید قاسمی در این آیین با یادآوری اینکه ۴۵ سال پیش در چنین روزی یکی از بزرگترین انقلاب‌های جهان در ایران رقم خود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای کم‌نظیر و ارزشمندی داشته و نگاهی به چهل‌وپنج سال گذشته، نشان می‌دهد که ایران اسلامی در همه عرصه‌ها پیشرفت کرده‌ است.
وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر پزشکان کشور خارجی بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در حوزه پزشکی خودکفا شدیم بلکه به بسیاری از کشورها نیز خدمات پزشکی ارائه می‌کنیم.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: اکنون این خدمات در ۲۷ رشته تخصصی از سوی متخصصان ایرانی به مردم کشور ارائه می‌شود.
قاسمی از کسب رتبه جهانی چهار از سوی جمهوری اسلامی ایران در زمینه نانو نیز به‌عنوان یکی دیگر از نمودهای پیشرفت علمی ایران اسلامی نام برد.
او اضافه کرد: ایران امروز از نظر دستاوردهای فضایی جایگاه ۱۲ را در میان کشورهای جهان دارد و توانسته رتبه پنج دنیا را در فناوری هسته‌ای کسب کند.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به رتبه یک شتاب علمی ایران در منطقه اظهار کرد: این مهم به همت جوانان این مرز و بوم رقم خورده است.
قاسمی گفت: پیش از انقلاب ۴۰ درصد کودکان تحت پوشش آموزش‌های عمومی قرار می‌گرفتند، اما امروز همه فرزندان این سرزمین از امکان تحصیلات رایگان برخوردارند. وی عنوان کرد: امروزه جاد‌ه‌سازی و احداث راه های ارتباطی کشور، ۱۸ برابر قبل از انقلاب شده است. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: بیش از ۹۹ و نیم درصد منازل ایرانی، دارای برق هستند.
قاسمی انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی دانست و از دانش‌آموزان خواست تا برای ادامه دادن مسیر انقلاب ابتدا تربیت و سپس به علم آموزی بپردازند؛ چنانکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر تربیت دانش آموزانی با فضایل اخلاقی تأکید کرده است. او به نمایندگی از جامعه آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: امروز با رهبر معظم انقلاب هم‌قسم می‌شویم تا از دستاوردهای انقلاب حفاظت و تلاش کنیم پرچم این انقلاب را به دست امام زمان(عج) برسانیم.
معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری فارس در ادامه این آیین با اشاره به تلاش‌های دشمن در جنگی ترکیبی علیه ملت ایران، گفت: نباید اجازه دهیم مطالب مسموم و مغرضانه منتشرشده از سوی آنها، جای عقل و اندیشه را در اذهان جوانان و نوجوانان ایران بگیرد. عبدالعلی کریمی افزود: امروز دشمن نظاره‌گر حضور ملت ایران در انتخابات است و مشارکت بالای و پررنگ مردم منجر به ناامیدی و عقب‌نشینی آنها می‌شود. وی اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند به‌عنوان یک سفیر در میان خانواده و خویشان خود اهمیت مشارکت انتخاباتی را تبیین کرده و از این طریق به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک و دشمن را مأیوس کنند. معاون استاندار فارس ادامه داد: دانش‌آموزان باید با تلاش خود در تحصیل علوم مختلف به پیشرفت کشور کمک کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی