[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غلظت خون دارید؟ هر روز این دمنوش‌های خوش طعم را بنوشید!، روزنامه شیراز نوین

مصرف روزانه دمنوش‌ها و گیاهان دارویی که یکی از شیوه‌های رایج درمانی در طب سنتی هستند می‌تواند روی کاهش غلظت خون و رقیق‌سازی خون تأثیر بگذارد.
به گزارش بهداشت نیوز، شاید دمنوش‌ها یکی از سریع‌ترین روش‌های خانگی درمان غلظت خون باشند که با ایجاد تعادل درونی در بدن، تأثیرگذاری روی قلب و عروق می‌توانند خون را رقیق کنند. اما چه دمنوشی برای غلظت خون خوب است؟ در ادامه به تعدادی از دمنوش‌های گیاهی برای درمان خانگی غلظت خون می‌پردازیم:
۱. دمنوش زنجبیل
زنجبیل از جمله گیاهان دارویی و دمنوش‌های رقیق‌کننده خون است که تقریباً در بیشتر روش‌های درمانی طب سنتی تجویز می‌شود. اسید سالیسیک موجود در این گیاه باعث جلوگیری از لخته خون در رگ‌ها و رقیق شدن خون می‌شود. بهتر است افراد مبتلا به پلی‌سیتمی، پودر زنجبیل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.
برای تهیه دمنوش زنجبیل می‌توانید از زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل استفاده کنید؛ مقداری از آن را همراه آب روی قوری ریخته و اجازه بدهید روی حرارت ملایم دم بکشد. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است و می‌توانید طی دو یا سه وعده در طول روز همراه با عسل و آب‌لیمو میل کنید.
۲. چای سبز
درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، چای سبز یکی از روش‌های درمان سنتی غلظت خون است که علاوه بر چربی‌سوزی و کاهش وزن روی انعطاف‌پذیری رگ‌ها تأثیر گذاشته و خون را رقیق می‌کند. در نتیجه، احتمال سکته و ابتلا به فشارخون پایین می‌آید.
۳. چای کوهی و غلظت خون
چای کوهی رقیق‌کننده خون گیاهی است که با کمترین هزینه و خیلی راحت در دسترس است و روی کاهش غلظت خون تأثیر می‌گذارد. یک یا دو قاشق چای‌خوری چای کوهی را داخل فرنچ پرس ریخته و یک لیوان آب جوش اضافه کنید. ۱۵ دقیقه کافی است تا دم بکشد، حالا ترکیب را صاف کرده و روزی یک فنجان میل کنید.
۴. دمنوش دارچین
درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، دارچین حاوی ماده شیمیایی کوکارین است که مانع از انعقاد خون می‌شود، برای درمان بیماری‌های التهابی و کاهش فشارخون مؤثر است و خون را هم رقیق می‌کند. در طب سنتی برای کاهش غلظت خون، مصرف روزانه دمنوش دارچین توصیه می‌شود.
می‌توانید قدری چوب دارچین یا پودر آن را داخل آب همراه با کمی چای ریخته و روی حرارت اجازه دهید تا دم بکشد، پس از صاف‌کردن، آماده میل کردن است. مصرف مجاز آن هفته‌ای دو تا سه بار است، زیاده‌روی در مصرف دمنوش دارچین ممکن است به کلیه‌ها آسیب برساند و در گرم‌ مزاج‌ها باعث بروز اختلالات پوستی شود.
۵. دمنوش آویشن و عناب(درمان فوری غلظت خون در طب سنتی)
دمنوش عناب و آویشن مثل اهدای خون و حجامت برای افراد مبتلا به پلی‌سیتمی عمل می‌کند. کمتر کسی است که با خواص آویشن کوهی در طب سنتی آشنا نباشد!
برای تهیه دمنوش خانگی عناب و آویشن، شش عدد عناب و یک قاشق چای‌خوری برگ آویشن خشک‌شده را با یک لیوان آب جوش داخل قوری بریزید و روی حرارت غیرمستقیم حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس ترکیب را صاف‌کرده و به‌ صورت روزانه میل نمایید. پس از مدتی کوتاه شاهد اثرات کاهش غلظت خون خواهید بود.
۶. دمنوش گیلاس
درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، گیلاس هم مثل آسپرین حاوی سالیسیلات است و برای افراد مبتلا به غلظت خون مفید است. چند گیلاس و برگ درخت گیلاس را داخل قوری انداخته و کمی آب جوش رویشان بریزید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای دم کشید این دمنوش کافی است. حالا می‌توانید آن را صاف‌کرده و روزی یک فنجان میل کنید.
۷. دمنوش توت
دمنوش توت و برگ توت هم مثل گیلاس و آسپرین به‌ خاطر داشتن سالیسیلات برای رفع عارضه غلظت خون به‌ کار می‌رود. اگر توت تازه در دسترس نبود می‌توانید از توت خشک استفاده کنید. قدری از خود میوه و برگش را داخل قوری ریخته و حدود یک‌ونیم لیوان آب رویش بریزید و روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید.
۲۰ دقیقه بعد آن را از صافی رد کنید و روزی دو فنجان بنوشید. منتظر تأثیر معجزه‌آسای کاهش غلظت خون به ‌خاطر مصرف این دمنوش گیاهی باشید.
۸. دمنوش کاسنی
یکی از گیاهان عالی رقیق‌کننده خون گیاه کاسنی است که به ‌صورت عرق کاسنی و دمنوش مصرف می‌شود. یک یا دو قاشق غذاخوری برگ و ریشه کاسمی را داخل قوری بریزید و یکی دو فنجان آب سرد اضافه کنید.
۱۵ دقیقه کافی است تا روی حرارت ملایم دم بکشد؛ حالا ترکیب را صاف کرده و روزی یک فنجان میل کنید. منتظر تأثیرات معجزه‌آسای کاسنی روی رقیق‌سازی خون، تقویت معده و کاهش غلظت خون باشید.
۹. دمنوش شوید
یکی از گیاهان دارویی که در طب سنتی زیاد از آن یاد می‌شود شوید است که برای مبتلایان به غلظت خون به‌ کار می‌رود. فرقی ندارد که شوید تازه باشد یا خشک؛ دو قاشق غذاخوری شوید را داخل فرنچ پرس ریخته و رویش آب جوش بریزید. ۵ تا ۱۰ دقیقه فرصت دهید که دم بکشد. پس از صاف کردن، ترکیب آماده میل کردن است.
۱۰. دمنوش نعناع
گیاه نعناع باعث رقیق شدن خون و بالا رفتن گردش خون می‌شود. یک یا دو قاشق چای‌خوری برگ نعناع تازه یا خشک را داخل فرنچ پرس یا لیوان معمولی ریخته و آب جوش بریزید؛ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان دهید تا دم بکشد. بعد ترکیب را صاف کنید و روزی یک یا دو بار میل کنید.
۱۱. دمنوش زردچوبه
زردچوبه جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی و درمان خانگی دارد. برای درمان غلظت خون در طب سنتی به مصرف دمنوش و ادویه زردچوبه توصیه فراوان شده است. چند عدد چوب زردچوبه را داخل لیوان یا فرنچ پرس بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید؛ پس از ۱۵ دقیقه ترکیب را صاف و نوش جان کنید. 
برای مشاهده نتایج کاهش غلظت خون، میزان مصرف مجاز این دمنوش گیاهی درمان خانگی غلظت خون روزی یک فنجان از این دمنوش میل کنید.
۱۲. دمنوش ریشه شیرین‌بیان
 دیگر داروی گیاهی غلظت خون، دمنوش ریشه شیرین‌بیان است. دو قاشق چای‌خوری ریشه خشک‌شده شیرین‌بیان را داخل قوری ریخته و با یک و نیم لیوان آب جوش ترکیب کنید؛ سپس قوری را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد. پس از ۲۰ دقیقه آن را صاف کرده و به ‌صورت مصرف کنید.
۱۳. دمنوش گل مینا برای غلظت خون
دمنوش گل مینا می‌تواند با رقیق کردن خون روی قلب و عروق تأثیر بسیار زیادی بگذارد. مصرف این دمنوش، علاوه بر اینکه مانع از ایجاد لخته خون در بدن شده برای درمان میگرن و تب هم مؤثر است.
اگر از آن افرادی هستید که با دمنوش‌های گیاهی میانه خوبی ندارید، می‌توانید کپسول‌های حاوی عصاره گل مینا موجود در داروخانه‌ را تهیه کنید.
۱۴. چای ریبوس
چای ریبوس که به آن رویبوس هم می‌گویند گیاه بومی آفریقای جنوبی به رنگ قرمز است و باعث رقیق‌سازی خون می‌شود. ضمن اینکه عروق را بازتر کرده و احتمال بروز سکته قلبی یا مغزی یا فشارخون را کاهش می‌دهد.
۱۵. دمنوش مرزنجوش
گیاه مرزنجوش یا مرزنگوش خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضددرد دارد که برای بهتر کردن گردش خون، بهبود اسپاسم عضلانی، کاهش فشارخون و رقیق کردن خون توصیه می‌شود.
خواص دارویی بیشتر نیز در دمنوش اسطوخودوس هم دیده می‌شود. 
در مصرف دمنوش‌های گیاهی جانب احتیاط را رعایت کنید و صرف اینکه منشأ گیاهی دارند مجاز نیستید که در هر سن و شرایطی آن‌ها را میل کنید.
مثلاً خانم‌های باردار نمی‌توانند از تمام دمنوش‌ها مصرف کنند. حواستان به تداخل دارویی احتمالی با دمنوش‌ها باشد و حتماً پیش از مصرف هر دمنوش و داروی گیاهی در درمان طب سنتی با پزشک خود مشورت کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی