[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

انصاری‌فرد به آریس یونان پیوست، روزنامه شیراز نوین

کریم انصاری‌فرد با قراردادی تا پایان فصل که قابلیت تمدید تا یک سال دیگر را نیز دارد، راهی آریس سالونیکا یونان شد. به گزارش ورزش سه، در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف سوریه می‌رود، کریم انصاری‌فرد در خبری غیرمنتظره و با عقد قراردادی رسمی، راهی تیم فوتبال آریس سالونیک یونان شد.
این باشگاه یونانی که اکنون در رتبه پنجم جدول رده‌بندی سوپرلیگ قرار دارد به دنبال تقویت خط حمله خود بود و برای همین منظور، اقدام به جذب مهاجم تیم ملی ایران کرد. مدت این قرارداد تا پایان فصل بوده و قابلیت تمدید برای یک سال دیگر را نیز دارد.
آریس سالونیکا سابقه سه بار قهرمانی در لیگ یونان را دارد که همگی برای سال‌های قبل بوده است؛ این تیم در سال‌های 1928، 1932 و 1946 عنوان قهرمانی لیگ و در سال 1970 قهرمان جام حذفی شده است.
آریس سالونیکا در اطلاعیه رسمی خود درخصوص جذب کریم نوشته است: کریم انصاری‌فرد در شهر اردبیل به دنیا آمد. دوران حرفه‌ای او با سایپا آغاز شد که با پیراهن این تیم 124 بار به میدان رفت که با 56 گل و 6 پاس گل همراه بود. آقای گلی او در لیگ ایران، منجر به انتقال او به پرسپولیس شد.
فصل بعد او دوباره بهترین گل‌زن کشورش شد. پس از یک فصل حضور قرضی در تراکتورسازی، مهاجم ایرانی تصمیم گرفت به اروپا برود و برای اوساسونا بازی کند(16 بازی در لالیگا 2 و کوپا دل ری).
در تابستان 2015 کریم انصاری‌فرد برای اولین بار در لیگ یونان به میدان رفت و پیراهن پانیونیوس را پوشید. این مهاجم ملی‌پوش ایرانی در لیگ یونان موفق شد استعداد خود را برجسته کند و پس از یک فصل‌ونیم حضور در این باشگاه و ثبت پانزده گل و پنج پاس گل، در ژانویه 2017 توسط المپیاکوس خریداری شد.
این بازیکن ایرانی در 48 بازی برای المپیاکوس در یونان و اروپا 22 گل به ثمر رساند و 8 پاس گل داد و یک فصل برای پوشیدن پیراهن ناتینگهام فارست راهی انگلیس شد. 
انصاری‌فرد پس از یک سال حضور در قطر و السیلیه(21 بازی، 6 گل و یک پاس گل)، اوت 2020 این بار برای حضور در آ.ا.ک آتن، به کشورمان بازگشت.
وی پس از دو سال کامل حضور در آتن(80 بازی، 20 گل، 2 پاس گل) در تابستان 2022 راهی اومونیا نیکوزیا شد.
انصاری‌فرد سال گذشته با تیم اومونیا قهرمانی در جام حذفی را جشن گرفت. 
وی در فصل جاری موفق شد 20 بار در لیگ، جام قبرس و لیگ کنفرانس اروپا به میدان برود و پس از عزیمت به قطر، برای حضور در جام ملت‌های آسیا به تیم ملی ایران بپیوندد.
کریم انصاری‌فرد در 15 سال گذشته عضو جدایی‌ناپذیر تیم ملی ایران بوده و بیش از 100 بازی ملی و 30 گل برای تیم ملی کشورش به ثبت رسانده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی