[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راهی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات نشان می دهد هنگامی که با پای برهنه بر روی زمین راه می رویم به‌طور بالقوه بدن التیام می‌یابد و به حفظ سلامت قلبی عروقی نیز کمک می‌کند.
به گزارش مشرق، محققان اظهار کردند برقراری تماس مستقیم بین بدن و زمین می‌تواند مزایای سلامتی متعددی برای ما به ارمغان بیاورد. این مورد یعنی اینکه فرد با پای برهنه روی زمین راه برود و حول این عملکرد این مفهوم است که جهان انرژی الکتریکی را به شکل جریان مستقیم(DC) به ما انتقال می‌دهد. این جریان مستقیم که در تمام موجودات زنده همچنین سطح زمین در گردش است، گفته می‌شود که در تمام سیستم‌های بدن انسان، از سیستم گردش خون گرفته تا سیستم عضلانی ما، نقش دارد.
 محققان بیان کردند از آنجایی که بدن انسان دارای خواص رسانایی است، این جریان الکتریکی می‌تواند راه خود به بدن ما باز کند و به ‌طور بالقوه بدن التیام یابد و در برابر بیماری‌ها محافظت ایجاد کند.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده(CDC) گزارش کرد که با گذشت هر ۳۳ ثانیه، یک نفر بر اثر بیماری قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهد و در تحقیق منتشرشده در سال ۲۰۱۳، محققان به اثرات زمین بر اجزای مختلف سلامت خون ما توجه کردند. بسیاری از عوامل تأثیرگذار بر سلامت عروق قلبی شامل فشارخون، لخته شدن خون، ویسکوزیته خون، التهاب و غیره هستند.
در این تحقیق، ۱۰ شرکت‌کننده سالم به مدت ۲ ساعت، دست‌ها و کف پاهای خود را به پچ رسانای سیمی متصل کردند که به یک میله فلزی چسبیده به زمین متصل شده بود. نمونه‌های خون نشان داد که اتصال به زمین با افزایش بار سطحی گلبول‌های قرمز باعث کاهش در ویسکوزیته و لخته شدن خون می‌شود.
محققان توضیح دادند که افزایش ویسکوزیته خون، عاملی خطرساز برای بیماری قلبی محسوب می‌شود و ممکن است اتصال به زمین در مقایسه با استفاده از داروهای استاتین کاهنده کلسترول جایگزین ایمن‌تری باشد که می‌تواند با عوارض جانبی شدید همراه باشد.
در حالی که این مطالعه ابتدا در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، نتایج تحقیقات جدیدتر شواهد بیشتری به این یافته‌ها اضافه کرده است. در گزارش موردی سال ۲۰۱۸ محققان دریافتند که بیماران مبتلا به فشارخون بالا که در طول چند ماه هر روز ۱۰ ساعت یا بیشتر به زمین متصل می‌شدند، میانگین افت فشارخون سیستولیک بیش از ۱۴ را تجربه کردند؛ فشارخون سیستولیک مقدار فشاری است که در هنگام ضربان قلب بر شریان‌ها وارد می‌شود.
علاوه بر این، در مقاله سال ۲۰۲۳، محققان یک مطالعه جایگزین را ترسیم کردند که در آن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تأیید شده که اتصال به زمین را تمرین می‌کردند، در مقایسه با بیماران بدون این راهکار، لخته خون را به‌عنوان عارضه عفونت تجربه نکردند.
اگرچه نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اتصال به زمین ممکن است از بسیاری جهات از سلامت قلبی عروقی ما حمایت کند، اما عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند استعداد فرد را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش دهد؛ بنابراین، ورزش منظم، داشتن رژیم غذایی متعادل، حفظ وزن مناسب، حفظ سطح کلسترول و فشارخون در محدوده طبیعی و پرهیز از کشیدن سیگار نیز مهم هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی