[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هویت‌بخشی و تقویت نهاد خانواده، روزنامه شیراز نوین

 استاندار فارس پنج کلان‌ مسأله فارس و ۹ رویکرد نقشه مهندسی فرهنگی این استان را اولویت شورای فرهنگ عمومی این استان برشمرد که اهم موضوعات، تأکید بر تقویت نهاد خانواده و هویت ایرانی اسلامی همچنین اجرای عدالت همه‌جانبه بود.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که شنبه چهاردهم بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد، عنوان کرد: نخستین کلان مسأله فرهنگی فارس در نقشه مهندسی استان، حاکم نبودن سبک زندگی ایرانی اسلامی در نهاد خانواده است.
وی افزود: برجسته بودن تمایزات قومی مذهبی و تضعیف انسجام اجتماعی و وجود ساختارهای معیوب اداری و مدیریتی ناسازگار با رویکرد مدیریت جهادی دومین و سومین کلان‌مسأله‌های فرهنگی فارس است.
ایمانیه ادامه داد: سند نقشه مهندسی فرهنگی فارس دارای ۹ رویکرد برای مدیریت فرهنگی فارس است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: نخستین رویکرد نقشه مهندسی فرهنگی فارس نهادینه‌سازی و ارتقای فرهنگ، شعور‌معنوی و وجدان اخلاقی است و ایمن‌سازی، تقویت، و تعالی بنیان خانواده و افزایش نرخ باروری دومین رویکرد است.
استاندار فارس افزود: تقویت هویت اسلامی‌ایرانی، طراحی و استقرار الگوی اسلامی اخلاق و فرهنگ کار و رفتارهای اقتصادی دولت و مردم، گسترش فرهنگ عدالت همه‌جانبه، تبیین، تقویت و ترویج هنر انقلابی، متعهد، تعالی‌بخش، شوق‌آفرین و استکبارستیز از دیگر رویکردهای فرهنگی بیان شده در نقشه مهندسی فرهنگی فارس است. ایمانیه اضافه کرد: ساماندهی جبهه فرهنگی و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، ایجاد سنگ‌بنای یک انقلاب علمی و دستیابی به مرزهای دانش و تولید علم و تبیین، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مهدویت و اندیشه‌های و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب با هدف استحکام فرهنگ مدیریتی و مدیریت فرهنگی دیگر رویکردهای فرهنگی فارس است.
استاندار فارس بیان کرد: برای پیاده‌سازی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، باید همواره پنج کلان مسأله و ۹ رویکرد بیان شده مدنظر قرار گیرد.
دکتر ایمانیه پیشنهاد داد: به پیروی از نام‌گذاری‌های سالانه رهبر معظم انقلاب، هر سال برای آیین اعتکاف در فارس یک شعار انتخاب شود و فعالیت‌ها و سخنرانی‌ها نیز در این مسیر قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به مسأله‌ها و رویکردهای فرهنگی فارس، به‌عنوان نمونه می‌توان تشویق ازدواج و فرهنگ‌آوری و کسب درآمد حلال برخی از این شعارهای اعتکاف در سراسر استان باشد.
ایمانیه اظهار کرد: روابط‌عمومی برخی از سازمان‌های استانی از نظر کیفی و سخت افزاری وضعیت ضعیفی دارند یا از نظر نیروی انسانی نیروهای توانمندی را به این مسئولیت نگماشته‌اند. استاندار فارس گفت: انتظار است در زمینه جهاد تبیین، خدمات، دستاوردها و تلاش‌های انجام شده برای مردم و جوانان به خوبی بیان شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی