[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تمرکز بر محرومیت‌زدایی و تأمین برق پایدار، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی - گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: برخورداری مشترکان از برق پایدار و تأمین رفاه جامعه از مهم‌ترین اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس است که نسبت به انجام آن اهتمام داریم.
 73 پروژه با اعتبار 1420 میلیارد ریال
حمیدرضا کریمی فرد در گفت‌وگو با روزنامه شیرازنوین با تبریک فرارسیدن دهه پرفروغ فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: در دهه مبارک فجر تعداد 73 پروژه در سطح استان فارس با اعتبار 1420میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد. او کارنامه رسانه‌ها را در راستای جهاد تبیین و ایجاد پل ارتباطی میان مردم و مسئولان مثبت ارزیابی کرد و با ارائه آماری افزود: مساحت تحت پوشش شبکه‌ها و تأسیسات شرکت توزیع نیروی برق در استان پهناور فارس معادل 103 هزار کیلومتر مربع است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به این موضوع که شرایط آب و هوایی گرم، زمینه‌ساز استهلاک و فرسودگی تأسیسات می‌شود، بیان داشت: تعداد 15 شهرستان استان فارس در فصل تابستان شرایط گرمی را سپری می‌کنند و به همین دلیل از تعرفه گرمسیری برق برخوردار می‌شوند.
 تلاش در حوزه‌های نگهداشت تأسیسات و توسعه شبکه
این مقام مسئول مسئولیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان فارس را در حوزه‌های نگهداشت تأسیسات و توسعه شبکه معرفی کرد و بیان داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس طی چند سال اخیر طرح بهارستان را در دستور کار قرار داده است که از محل اعتبار آن نسبت به مقاوم‌سازی شبکه و احداث شبکه های جدیدی روستایی اقدام می شود. کریمی فرد پیشرفت پروژه‌های طرح بهارستان را مطلوب توصیف کرد و افزود: نزدیک به 110 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، 77 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 91 دستکاه پست هوایی با ظرفیت 12890 کیلوولت آمپر احداث و نصب شده است. وی خاطر نشان کرد: در بخش روشنایی اصلاح و توسعه 7 هزار متر شبکه روشنایی انجام پذیرفته و 4902 چراغ با صرف اعتبار 142 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 هوشمندسازی برای مدیریت مصرف
کریمی فرد در بخش دیگری از سخنانش از به‌کارگیری تجهیزات نوین برای مدیریت مصرف خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های شرکت‌های توزیع برق در سطح کشور مربوط به نصب کنتورهای هوشمند در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خانگی، تجاری، عمومی، اداری و غیره است که در این زمینه 8560 دستگاه کنتور هوشمند فهام نصب و به بهره‌برداری رسیده است. وی از هدف‌گذاری برای ارتقای تعداد کنتورهای هوشمند به 10 هزار دستگاه خبر داد و گفت: با همراهی مشترکان می ‌وانیم تابستان سال آینده را بدون خاموشی پشت سر گذاریم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به این موضوع که به فرآیند محرومیت‌زدایی نگاه ویژه‌ای داریم، بیان داشت: دو روستای فاقد برق با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد ریال به شبکه سراسری پیوستند و 27 خانوار روستایی از نعمت برق برخوردار شدند. به گفته این مقام مسئول برق‌رسانی به روستاها نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از مهاجرت و حفظ منابع طبیعی دارد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار امیدواری کرد که نهضت خدمت‌رسانی به اهالی ولایت‌مدار استان فارس با شتاب تداوم یابد.
 درخشش توزیع برق فارس در کنفرانس «سیرد»
کریمی فرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از نیروهای فنی و متعهد و بادانشی برخوردار هستیم، گفت: کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در همه ابعاد کارنامه درخشانی دارند. وی با تشریح برخی از موفقیت‌های علمی این دستگاه خدمت‌گزار گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در کنفرانس «سیرد» با پذیرش 39 مقاله با اختلاف چشمگیری در رتبه نخست ایستاد. او با اشاره به مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق در سنوات اخیر افزود: وزارت نیرو با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای توانسته است تابستان‌های دو سال اخیر را با موفقیت پشت سر گذاشته و شاهد خاموشی چندانی در روزهای گرم سال نبودیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از سیاستگذاری برای رفع مشکلات تولید خبر داد و بیان کرد: امدواریم باران لطف الهی در ماه‌های آتی نزول بیشتری داشته باشد و در تابستان با مشکل چندانی در حوزه تأمین انرژی روبه‌رو نباشیم. کریمی فرد با بیان اینکه تمامی پروژه‌های برق‌رسانی در قالب تکالیف بودجه‌ای به بهره‌برداری می‌رسند، عنوان کرد: تأمین برق شهرک‌های صنعتی براساس قانون به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده است.
 فرهنگ زیربنای توسعه و تحول است
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که فرهنگ زیربنای توسعه و تحول در سطح جامعه است، عنوان کرد: در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اقدام به تشکیل شورای فرهنگی کرده‌ایم که در مناسبت‌های مختلف فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار می‌دهند و در بُعد برون‌سازمانی هم به دنبال فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف بهینه انرژی برق هستیم. او با بیان اینکه تأمین برق پایدار با چنین تعرفه‌هایی در دنیا بی‌نظیر است، بیان داشت: مصرف انرژی در گشور ما فاصله زیادی تا سرانه جهانی دارد و بر همین اساس از عموم مشترکان تقاضا داریم که در صیانت از انرژی و مصرف بهینه برق تلاش بیشتری داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی