[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حضور بی‌سابقه بلوچستانی‌ها در یک فیلم، روزنامه شیراز نوین

تهیه‌کننده «میرو» گفت: برای نخستین‌بار از بیشترین ظرفیت‌های محلی استان سیستان و بلوچستان در بازیگری یک فیلم سینمایی استفاده شده است.
به گزارش ایسنا، سعید الهی درباره این فیلم سینمایی گفت: یکی از ویژگی‌های راهبردی «میرو» استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی استان در عرصه بازیگری برای یک تولید فرهنگی در سطح ملی بوده است.
وی افزود: از بس‌که استان سیستان و بلوچستان همواره از سال‌های دور به استان محروم شناخته شده، این باور در افکار عمومی و اغلب فعالان و تولیدکنندگان محصولات هنری نیز ایجاد شده که این منطقه پهناور کشور در عرصه فرهنگ بصری دستش خالی است؛ حال اینکه در فیلم «میرو» خلاف آن نشان‌داده‌شده است.
الهی با اشاره به حضور تعدادی از بازیگران حرفه‌ای مقیم استان همچون ایوب افشار و آرزو تاج نیا که مدت‌هاست در آثار کشوری سینمایی و تلویزیونی نیز ظاهر می‌شوند در کنار جمعی از نا بازیگران نوجوان در فیلم سینمایی «میرو» تصریح کرد: اشتیاق اهالی به ‌ویژه جوانان این استان به مشارکت در فیلم‌سازی و رونق سینما و در مقابل عدم استفاده از آنها در این امر، ظلم بزرگی در حق نسل علاقه‌مند از این استان تاریخی فرهنگی کشور است.
این تهیه‌کننده گفت: انتخاب درست و حرفه‌ای از استعدادهای این استان، از سویی موجب تحقق عدالت فرهنگی مدنظر سیاست‌گذاران و از سوی دیگر اجرای مفهوم مسئولیت اجتماعی در بین جامعه هنری می‌شود.
الهی گفت: بی‌شک دیده‌شدن و تشویق این میزان از ظرفیت هنری و سینمایی از قوم بلوچ از سوی تماشاگران، موجب توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جنوب شرقی کشور خواهد شد.
این مدرس دانشگاه نگاه راهبردی به فیلم سینمایی میرو را در کنار روایت جذاب و دراماتیک آن ضروری خواند و افزود: «میرو» نماد غیرتمندی صحیح و وطن‌پرستانه یک قوم شریف در مسیر حقیقت است که امیدوارم نظر مخاطبان را به خود جلب کند. 
عوامل فیلم «میرو» عبارتند از: تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: حسین ریگی، بازیگران: سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، آرزو تاج نیا، ابوالفضل همراه، مهدی دین محمدپور، ایوب افشارو ...، نویسنده: پیمان شیرخانی، جانشین تهیه‌کننده: محمود محمدطائمه، مدیر فیلم‌برداری: سید محمدرضا سجادیان، تدوین: مهدی سعدی، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: منصور میرشکاری، طراح چهره‌پردازی: مرتضی بهزادی، طراح صحنه و لباس: مهدی سعیدی، صدابردار: سید وحید رضویان، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، طراح جلوه‌های بصری: علی سجادی، عکاس: ایمان تاج نیا، طراح پوستر: محمد روح‌الامین و مدیر ارتباطات رسانه‌ای: مطهره کشاورز محمدیان، محصول بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد سینمایی فارابی/پاییز ۱۴۰۲

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی