[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ستاره ازبک استقلالی شد، روزنامه شیراز نوین

ستاره فوتبال ازبکستان با امضای قراردادی 1.5 ساله به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست. به گزارش فوتبال 360، استقلال یکی از تیم‌های کم‌تحرک در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه بود؛ به ‌طوری‌که آبی‌پوشان پایتخت بعد از جذب رافائل سیلوا، ناکام در خرید بازیکن جدید بودند. در این‌باره تنش‌های زیادی میان علی خطیر و جواد نکونام شکل گرفت و همین مسئله باعث شد تا در روزهای گذشته اردوی خارجی استقلال هم لغو شود! با این وجود، تلاش استقلالی‌ها برای جذب بازیکن جدید ادامه داشت و جلال‌الدین ماشاریپوف، تازه‌ترین گزینه معرفی‌شده به مدیریت باشگاه استقلال بود.
ماشاریپوف همراه تیم ملی ازبکستان در جام ملت‌های آسیا 2023 حضور داشت و همین مسئله باعث شد تا مدیران باشگاه استقلال برای جذب او، چشم‌انتظار پایان کار ازبک‌ها در جام ملت‌ها باشند؛ البته که رایزنی‌های اولیه با جلال‌الدین ماشاریپوف انجام شده بود و مدیران باشگاه چشم‌انتظار آن بودند تا واکنش این ستاره 30ساله را دریافت کنند. در این‌باره، مذاکرات با مدیر برنامه‌های او دنبال شده بود و با توجه به فسخ قرارداد انجام‌شده از سوی ستاره ازبک، استقلالی‌ها امید زیادی به جذب ماشاریپوف داشتند.
*ستاره ازبک، شاگرد جدید نکونام
تیم ملی ازبکستان شب گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و همین مسئله باعث شد تا فرآیند انتقال جلال‌الدین ماشاریپوف سرعت پیدا کند. ستاره ازبک که در نیم‌فصل نخست در تیم پانسرایکوس یونان عضویت داشت، بعد از انجام 8 بازی برای این تیم و ثبت 2 پاس گل، تصمیم به جدایی از جمع بازیکنان تیم یونانی گرفت و قراردادش را فسخ کرد تا شرایط برای حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت فراهم شود؛ آن‌هم در حالی‌که در ابتدای فصل هم ماشاریپوف گزینه حضور در استقلال بود، اما در نهایت به دلیل عدم توافق مالی با آبی‌ها راهی سوپرلیگ یونان شد.
مدیران باشگاه استقلال بعد از رایزنی با جلال‌الدین ماشاریپوف توانستند با او به توافق نهایی برسند؛ به ‌طوری‌که باشگاه استقلال در خبری رسمی اعلام کرد: «علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال در مذاکره با جلال‌الدین ماشاریپوف با این ستاره مشهور فوتبال ازبکستان برای عقد قرارداد 5/1 ساله به توافق رسید. طرفین پیش‌نویس این قرارداد را امضا کردند و جلال الدین ماشاریپوف طی دو سه روز آینده برای شرکت در تست پزشکی و عقد قرارداد نهایی راهی تهران می شود».
*ماشاریپوف با کارنامه‌ای درخشان آبی‌پوش شد
جلال‌الدین ماشاریپوف بیشترین بازی خود را در تیم پاختاکور ازبکستان انجام داده که 33 گل و 58 پاس گل در کارنامه‌اش دیده می‌شود. او همچنین در دوران حضورش در النصر عربستان هم توانست در طول 45 بازی، 4 گل بزند و 8 گل بسازد. کاپیتان تیم ملی ازبکستان در دوران حضورش در این تیم هم 12 گل در 61 بازی به‌ثبت رسانده و 8 پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. 
بعد از رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف، دومین خرید زمستانی استقلالی‌هاست و باید دید بعد از جذب این ستاره سرشناس، آبی‌ها فعالیت نقل‌وانتقالاتی خود را با جذب کدام بازیکنان پیش می‌برند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی