[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

توسعه گردشگری روستایی از اولویت‌های توسعه است، روزنامه شیراز نوین

مهندس مسعود صف شکن از پروژه در حال اجرای هدف گردشگری روستای قصریعقوب شهرستان خرم بید بازدید کرد و با پیگیری جهت تأمین اعتبار جهت اجرای فازهای بعدیگری روستایی در این روستا بیان داشت: توسعه گردشگری روستایی یکی از ضروریات و اولویت‌های توسعه است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مهندس صف شکن در حاشیه این بازدید با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش، گنجینه‌ای بی‌بدیل در صنعت توریسم است، افزود: در صورت تخصیص اعتبار برای تأمین زیرساخت‌ها و توانمندسازی آنها به رونق اقتصادی در منطقه منجر می‌شود. 
وی اضافه کرد: روستاهای هدف گردشگری یکی از مقاصد مهم گردشگران به شمار می‌آید و به دلیل جذابیت‌های خاص، سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند که می‌خواهند ساعاتی را در آرامش و به دور از هیاهوی شهری سپری کنند؛ شهرستان خرم بید در این زمینه استعدادهای بسیار دارد که باید از آن بهره‌گیری کرد. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس در ادامه گفت: گردشگری روستایی به فعالیت‌های گردشگری در محیط روستایی با توجه به فرهنگ و بافت سنتی روستا، هنر و صنایع روستایی و آداب و رسوم آن اطلاق می‌شود که می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی و مناسب، شناسایی مزیت‌ها و محدودیت‌ها در توسعه مناطق روستایی نقش مؤثری ایفا کند.
به گفته وی، این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد؛ چرا‌که می تواند به گزینه مناسبی برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستائیان تبدیل شود.
صف شکن اضتأکید کرد: از طرفی برنامه‌ریزی‌های اساسی در این بخش به عرضه تولیدات محلی و ایجاد ارزش افزوده بسیار در آن کمک می‌کند که از سوی برنامه‌ریزان امر باید لحاظ شود تا به توسعه روزافزون این بخش منتهی شود.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرم بید نیز گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه گردشگری در این شهرستان ارائه داد. در ادامه هم دیدار صمیمانه معاون عمران روستایی با پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرم بید انجام گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی