[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افق توسعه صنعتی فارس تدوین می‌شود، روزنامه شیراز نوین

 محمد شبیری- گروه خبر 
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: توسعه ظرفیت‌ها  به منظور بسترسازی و  افزایش جذب سرمایه‌گذار در افق توسعه صنعتی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قراردارد و در این زمینه برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی در حال تدوین است. سید مسعود عظیمی در حاشیه سومین همایش‌ منطقه‌ای سرمایه‌گذاری استان فارس که هم‌زمان با گرامیداشت ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور سرمایه‌گذاران و مسئولان شهرستان‌های شرق فارس شامل  استهبان، سروستان، خرامه، بختگان، فسا و نی‌ریز به میزبانی شهرستان فسا برگزار شد، افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها در محورهای توسعه اراضی موجود شهرک‌های صنعتی، انجام طرح‌های ایجادی شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید و ارتقای وضعیت زیرساختی به ویژه در بخش‌های تأمین برق و آب در حال انجام است که با توجه به حمایت ویژه استاندار فارس و همراهی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی تحقق این موضوع در برنامه‌ای میان‌مدت امکان‌پذیر است. 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ایجاد ۹شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان‌های استهبان، سروستان، خرامه، بختگان، فسا و نی‌ریز گفت: مجموع مساحت اراضی این شهرک‌ها حدود ۱۳۰۰هکتار است که معتقدیم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این شهرستان‌ها، این عدد حداقل باید افزایش یابد. عظیمی با بیان اینکه ظرفیت واگذاری زمین در برخی شهرک‌های صنعتی نظیر سنگ نی‌ریز، استهبان، سروستان ۱، تنگ حنا بختگان یا تکمیل شده و یا در آستانه تکمیل است هم گفت: باید با کاری عملیاتی و جهادی و همکاری دستگاه‌های حاکمیتی هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع شود. وی افزود:طرح‌های توسعه در شهرک‌های صنعتی سنگ نی‌ریز، استهبان، خرامه و سروستان یک در حال انجام است، افزود: از دستگاه‌های مرتبط تقاضا داریم هرچه سریع‌تر این طرح‌های توسعه را تعیین تکلیف کنند تا  اراضی جهت آماده‌سازی جهت واگذاری به متقاضیان در اختیار این شرکت قرار گیرد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از رایزنی و برگزاری جلسات جهت تأمین مشکلات آب و برق شهرک‌های صنعتی خبر داد وگفت: براساس قانون تأمین این زیرساخت‌ها بر عهده وزارت نیرو گذاشته شده و ما در اکثر شهرک‌های صنعتی شرق استان دارای مشکلات تأمین این زیرساخت‌ها هستیم که امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول، این مشکلات رفع شود.  عظیمی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی شرق فارس در حوزه‌های فرآوری صنایع معدنی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته‌بندی و صنایع کانی غیرفلزی و شیمیایی دارای مزیت هستند، گفت: تاکنون ۵۸۴ قراردارد با سرمایه‌گذاران در این ۹شهرک و ناحیه صنعتی منعقد و ۲۸۰ واحد نیز با اشتغال‌زایی ۲۵۰۰ نفر در مرحله فعالیت هستند که با توجه به برنامه این شرکت به منظور شتاب‌بخشی به بهره‌برداری از طرح‌های در حال ساخت این آمار جهش قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد.
عظیمی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود برای احداث طرح‌های مرتبط با حوزه تولید  انرژی برق در شهرک غدیرگه نی‌ریز فراهم شده است، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به پیگیری این شرکت برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان ۲ به‌ویژه تأمین آب و برق گفت: این شهرک به علت نزدیکی به مرکز استان سرریز سرمایه‌گذاری کلان‌شهر شیراز است و زیرساخت‌های آن و نیز توسعه برای افق سرمایه‌گذاری۲۰ سال آینده در برنامه اولویت‌دار این شرکت قرار گرفته است. هم‌زمان با برگزاری سومین همایش منطقه‌ای سرمایه‌گذاری شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز، بختگان،خرامه، فسا و سروستان در فسا نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان نیز برپا شد. همچنین میز خدمت نیز با هدف بررسی و رفع مسائل و مشکلات صنعتگران و کارآفرینان به ریاست استاندار فارس برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی