[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

در دنیای لوبانوف‌ها، تو جپاروف باش!، روزنامه شیراز نوین

جلال‌‎الدین ماشاریپوف، جدیدترین ستاره ازبکستانی است که در فوتبال ایران قرار است فعالیت خود را دنبال کند. به گزارش فوتبال 360، بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعالیت خود را در حالی دنبال می‌کند که در یکی از جذاب‌ترین نقل‌وانتقال‌های چند سال اخیر، جلال‌الدین ماشاریپوف با امضای قراردادی 1.5 ساله به تیم استقلال پیوست. در طول سالیان گذشته، بازیکنان ازبکستانی مختلفی پا به فوتبال ایران گذاشتند؛ به‌ طوری‌که ماشاریپوف، سیزدهمین بازیکن ازبکستانی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران است و در طول 2 سال گذشته، او بعد از عزیزبک آمانوف و شرزود تمیروف، سومین بازیکنی است که فوتبال ازبکستان به فوتبال ایران می‌آید.
*ماشاریپوف خاطرات شیرین جپاروف را تکرار می‌کند؟
لیگ برتر فوتبال ایران در حالی میزبان 12 بازیکن ازبکستانی بوده که این بازیکنان عملکرد مختلفی را از خود به جای گذاشته‌اند. در تاریخ باشگاه استقلال، جلال‌الدین ماشاریپوف بعد از سرور جپاروف و عزیزبک آمانوف، سومین بازیکن ازبکستانی تاریخ این باشگاه است. جپاروف که در کارنامه خود تجربه کسب عنوان برترین بازیکن قاره آسیا را دارد، روزهای درخشانی را در استقلال پشت سر گذاشت و یکی از برترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. آمانوف با وجود آنکه با سروصدای زیادی به استقلال پیوست، اما نتوانست روزهای خوبی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت بگذراند. او که با نظر فرهاد مجیدی، استقلالی شد، در دوران سرمربیگری او جسته‌ و گریخته فرصت بازی برای آبی‌ها به دست می‌آورد، اما بعد از حضور ریکاردو سا پینتو در استقلال، به یک بازیکن کاملاً نیمکت‌نشین تبدیل شد و همین مسئله زمینه‌ساز جدایی آمانوف از استقلال شد. با توجه به سابقه درخشان ماشاریپوف در فوتبال آسیا، هواداران استقلال امیدوارند که او بتواند خاطرات شیرین جپاروف را تکرار کند و روزهای خوبی را در استقلال پشت سر بگذارد.
*ازبک‌هایی که ناامیدمان کردند!
سرور جپاروف در حالی به‌عنوان یکی از ستارگان فوتبال آسیا تجربه بازی در تیم‌های استقلال و سپاهان را در لیگ برتر ایران دارد که چهره‌های ناموفق ازبکستانی هم در فوتبال ایران روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند. زین‌الدین تاجی‌اف، اولین بازیکن ازبکستانی بود که پا به فوتبال ایران گذاشت و در تیم صبای قم عضویت داشت. شهباز ارکینوف به عضویت تیم پاس همدان در آمد و یاروسلاو کروسلنیتسکی، بهادر نسیموف، رُسلان ملزالدینوف و فاضل موسایف دیگر بازیکنان ازبکستانی هستند که پا به فوتبال ایران گذاشته‌اند. باشگاه پرسپولیس هم در دوران حضورش در لیگ برتر، 2 بازیکن ازبکستانی جذب کرده است؛ الکساندر لوبانوف و شرزود تمیروف. هر 2 بازیکن از کیفیت فنی پایینی برخوردار بودند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و با ثبت کارنامه‌ای ناامیدکننده به کار خود در فوتبال ایران پایان دادند. البته که تمیروف بعد از حضور در پرسپولیس، مدتی را هم عضو باشگاه پیکان تهران بود اما نتوانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد. شاروف موخیدینوف، هافبک تهاجمی اهل ازبکستان، آخرین بازیکن اهل این کشور بود که فصل گذشته به فوتبال ایران آمد و با صنعت‌نفت آبادان به توافق رسید، اما نتوانست روزهای خوبی را پشت سر بگذارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی