[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نخستین نمایش اثر «ون‌گوگ» پس از سرقت، روزنامه شیراز نوین

یکی از تابلوهای نقاشی اثر «ون‌گوگ» که در دوران کرونا از یک موزه هنری به سرقت رفته بود، برای نخستین‌بار پس از بازگشت به موزه رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، یکی از آثار هنری «وینسنت ون گوگ»، نقاش مشهور هلندی که به سرقت رفته بود و  بعد از مدتی در یک کیسه به یک کارآگاه هنری هلندی تحویل داده شده بود، برای نخستین‌ بار پس از بازیابی به نمایش گذاشته شده است.
«گاردین»، تابلو نقاشی «باغ پرسوناژ نوینن در بهار» که «ون‌گوگ» در سال ۱۸۸۴ میلادی خلق کرد و ارزش آن به حدود ۶ میلیون یورو می‌رسد، در حالی در یکی از موزه‌های روتردام در مقابل رسانه‌ها رونمایی شد که هنوز آسیب‌های ناشی از سرقت اخیر بر روی آن مشهود است.
یک خراش عمیق سفید در بخش پایینی این بوم نقاشی قابل مشاهده است.
رونمایی از این نقاشی در روز چهارشنبه برای رسانه‌ها بود؛ با این‌حال عموم مردم نیز می‌توانند از بیست‌ونهم مارس در موزه «Groninger» واقع در شمال هلند از این نقاشی بازدید کنند.
این نقاشی در یک نیمه‌شب در مارس ۲۰۲۰  و در دوران قرنطینه کووید ۱۹ از موزه «سینگر لارن» در نزدیکی آمستردام به سرقت رفت.
در ویدئویی که توسط پلیس از این سرقت منتشر شده است، مردی دیده می‌شود که در نیمه‌شب درِ شیشه‌ای را شکسته و در حالی که نقاشی را زیر بازوی راستش گرفته از موزه بیرون می‌رود.
محل اختفای این نقاشی به مدت سه سال‌ونیم ناشناخته بود تا اینکه به‌ طور هیجان‌انگیزی در اختیار یک کارآگاه هنری به نام «ایندیانا جونز دنیای هنر» قرار گرفت. 
مردی که هویتش برای امنیت خودش فاش نشده است، این نقاشی را در یک کیسه آبی‌رنگ پوشانده شده با روکش حباب‌دار و داخل یک جا بالشی به «آرتور برند» تحویل داد.
نقاشی «باغ پرسوناژ» در اوایل فعالیت هنری «ون‌گوگ» و قبل از آغاز خلق نقاشی‌های پست امپرسیونیستی مشهور این هنرمند از جمله «گل‌های آفتابگردان» خلق شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی