[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

بهره‌برداری نمادین از یک واحد مسکن طرح مقاوم‌سازی روستایی در بوانات، روزنامه شیراز نوین

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بوانات گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراسم افتتاح یک واحد مسکونی طرح مقاوم‌سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای فنجان با حضور معاون استانداری فارس کلید خورد.به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، محمود دهقانی مدیر بنیاد مسکن بوانات گفت: طی مراسمی با حضور مسئولان، یک واحد مسکونی طرح مقاوم‌سازی به نمایندگی از ۱۳۰ واحد در روستای فنجان بخش مرکزی با اعتبار ۲۶۱میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
دهقانی با ارائه گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه در این شهرستان با بیان اینکه افق توسعه مسکن، محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی در شهرستان بوانات روشن و درخشان است، اظهار داشت: در سالی که گذشت، تعداد 389 واحد مسکونی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 58میلیارد ریال بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.
دهقانی به تعداد اراضی واگذاری در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در این مدت 55 قطعه زمین خام، 26 قطعه تصرفی، 59 قطعه قطعی و 29 قطعه اقاله به مساحت 59هزار و 150 مترمربع به متقاضیان واگذار شده است. همچنین تعداد اراضی واگذارشده روستایی از ابتدا تا پایان سال 95 در این شهرستان حدود 2هزار و 967 قطعه به مساحت یک‌میلیون و 241هزار و 420 مترمربع بوده است. 
مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات همچنین با بیان اینکه اسناد صادرشده در این شهرستان انگیزه‌ای برای کاهش مهاجرت‌ها و ماندگار شدن روستائیان به وجود آورده است، گفت: سال گذشته در این شهرستان حدود 117 جلد سند شهری و 183 جلد سند روستایی صادر شده است. تعداد اسناد روستایی و شهری صادرشده از ابتدا تا پایان سال 95 در این شهرستان بالغ بر 236 جلد سند شهری و 7 هزار و 262 جلد سند روستایی بوده است. صدور اسناد مالکیت در روستاها موجب قانونمند شدن معاملات و کاهش اختلافات ملکی و افزایش امکان وثیقه‌گذاری در بانک‌ها 
می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی