[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این نشانه‌ها خیالتان را راحت می‌کند که در صحت و سلامت کامل هستید، روزنامه شیراز نوین

در این مطلب با هم علائمی که نشان می‌دهد بدن سالمی دارید را مرور می‌کنیم.
به گزارش بهداشت نیوز، بدن سیگنال‌هایی می‌دهد که حکایت از سالم بودن یا مریض بودن‌ ما دارد.
در اینجا سعی می‌کنیم سیگنال‌های خوبی که بدن به ما می‌دهد را فهرست‌وار بگوییم تا ببینیم شاخص‌های یک سبک زندگی سالم و بدون دردسر چه فاکتورهایی دارد.
یک الگوی خواب آرام و ثابت نشان‌دهنده بهزیستی کلی است. زندگی در بدنی سالم به این معنی است که به ندرت نیاز دارید که در طول بعد از ظهر چرت بزنید و این نشان‌دهنده عملکرد سالم آدرنال و سطح قند خون پایدار است.
اگر بتوانید فعالیت‌های روزانه را بدون هیچ درد یا ناراحتی انجام دهید و بتوانید کارهای فوق برنامه را هم انجام دهید، سطح انرژی شما تقریباً در حد مطلوب است.
اگر حداقل دو بار در روز مدفوع می‌کنید و این کار را راحت انجام می‌دهید، روده‌های شما می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.
اگر ادرار شما شفاف باشد و به راحتی و بدون درد دفع شود، سیستم ادراری سالمی دارید؛ همچنین نشانه خوبی است که نشان می‌دهد کلیه‌ها به درستی کار می‌کنند.
پوست سالمی دارید؛ پوستی که هیدراته، انعطاف پذیر و به طور یکنواخت رنگ شده است، در شرایط بهینه قرار دارد.
کلید حفظ سلامت پوست این است که از قرار گرفتن طولانی‌مدت در آفتاب و هیدراته نگه داشتن پوست خودداری کنید.
موهای ضخیم و فراوان همیشه نشانه خوبی از زندگی در بدنی سالم است‌؛ موهای نازک و شکننده اغلب نشانه کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی هستند.
سلامت دهان و دندان به پیروی از عادات خوب سبک زندگی مانند مسواک زدن روزانه بستگی دارد. اگر دندان‌های شما قوی هستند، بافتی صاف دارند و لثه‌ها صورتی و سفت هستند، برنامه نگهداری از دهان شما کارساز است.
نفسی که با بوی متعفن آغشته شده است، علامت هشداردهنده‌ای است که نشان می‌دهد چیزی در بدن درست نیست.
چرخه‌های قاعدگی منظم نشانه سلامتی است و به‌عنوان فشارسنج هورمون‌های سالم عمل می‌کند.
عملکرد سالم مغز، بهزیستی عاطفی و جسمی ما را تعیین می‌کند؛ سلامت روانی خوب به این معنی است که شما بهتر می‌توانید تمرکز کنید، حافظه قابل اعتمادی داشته باشید و بتوانید به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید.
اگر قلب سالمی دارید، بسیاری از مواردی که برای حفظ تناسب اندام و سالم به آنها تکیه می‌شود، به دنبال خواهد داشت. قلب، خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را به اندام‌های ما برای عملکرد صحیح پمپاژ می‌کند. به زبان ساده، قلب معیوب، تهدید‌کننده زندگی است. اگر در سال فقط یک یا دو سرماخوردگی می‌گیرید، سیستم ایمنی بدن شما کار خود را انجام می‌دهد.
چشمان شفاف و بینایی 20/20 نشانگر وجود یک جفت همتای سالم است.
استخوان‌های قوی و سالم از ساختار بدن ما حمایت می‌کنند و به محافظت از اندام های حیاتی در برابر ضربه و آسیب کمک می‌کنند.
ناخن‌های قوی و با رشد سریع به این معنی است که بدن تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.
گردش خون خوب یا جریان خون، بدن را به خوبی چرب و تغذیه می‌کند. تجمع پلاک، لخته شدن خون، یا تنگ شدن عروق خونی می‌تواند منجر به گردش خون ضعیف شود.
اگر بتوانید بدون نگه داشتن چیزی روی یک پا تعادل خود را حفظ کنید، به احتمال زیاد می‌توانید کارهای روزمره را به راحتی انجام دهید.
تست نشستن و برخاستن شامل نشستن با پاهای روی هم و ایستادن کاملاً عمودی بدون کمک دیگران یا استفاده از هیچ وسیله‌ای است؛ توانایی دستیابی به این امر، معیار دیگری برای سنجش قدرت و انعطاف است.
شما در مورد غذا وسواس ندارید؛ اختلالات خوردن اغلب خود را به دلیل وسواس نسبت به غذا نشان می‌دهد.
گوش دادن به هنرمند یا آهنگ مورد علاقه شما می‌تواند به کاهش اضطراب، فشارخون و درد کمک کند و همچنین کیفیت خواب، خلق و خو، هوشیاری ذهنی و حافظه را بهبود بخشد.
اگر مجبور نیستید هنگام تماشای تلویزیون صدا را افزایش دهید برای شما خوب است؛ این بدان معناست که شنوایی شما در محدوده طبیعی خود قرار دارد.
فشارخون ایده‌آل بین ۶۰/۹۰ میلی‌متر جیوه و ۸۰/۱۲۰ میلی‌متر جیوه در نظر گرفته می شود؛ اگر این ارقام با شما مرتبط است، پس شما خوب هستید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی