[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

از جهاد عمرانی تا پرچم‌داری اهل بیت(ع)، روزنامه شیراز نوین

چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای پایانی سال برای شهرداری منطقه 2 شیراز پر خیر و برکت است. هم‌زمان با دهه مبارک فجر، 17 پروژه در سطح شهرداری منطقه 2 به بهره‌برداری می‌رسد که ارمغان آنها محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. به‌موازات آن شاهد آغاز عملیات اجرایی 26 پروژه در ایام‌الله دهه مبارک و تا پایان سال جاری هستیم و مهم‌تر از همه پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) در یک اقدام جهادی به اهتزاز درمی‌آید.
 اجرای پروژه‌های عدالت‌محور با تمرکز بر محلات محروم
در همین زمینه شهردار منطقه 2 کلان‌شهر شیراز از اجرای پروژه‌ها با نگاهی عدالت‌محور و با تمرکز بر محلات محروم و کم‌برخوردار خبر داد. مهندس محمد مقدس‌زاده با تأکید بر این موضوع که پروژه‌های عمرانی در طیف‌های متنوعی به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار داشت: بهسازی پیاده‌روها، احداث پل عابر پیاده، اجرای پروژه‌های آسفالت، مدیریت آب‌های سطحی و پاسخ‌گویی به نیازهای محلات از مهم‌ترین اقدامات شهرداری منطقه 2 کلان‌شهر شیراز است. او با بیان اینکه به پروژه‌های محرومیت‌زدایی نگاه ویژه‌ای می‌شود، اظهار داشت: رسیدگی به نقاط کم‌برخوردار بنا بر تأکید شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز در دستور کار قرار دارد و برای هر یک از محلات پروژه‌های خاصی تعریف شده است.
 بهسازی از دباغی تا گود شیری
وی در همین رابطه افزود: در برخی از محورهای منطقه دو نظیر خیابان شمس، طی این دو دهه اخیر هیچ عملیات عمرانی اعم از لوله‌گذاری، کانیواگذاری و آسفالت انجام نشده بود و به همین دلیل در اولویت رسیدگی قرار گرفتند. مهندس مقدس‌زاده از بهسازی محله دباغی و گود شیری به عنوان یکی از محلات محروم شیراز خبر داد و افزود: اقدامات ویژه‌ای برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در محلات محروم صورت گرفته و پس از آن شاهد اجرای عملیات آسفالت بوده‌ایم. 
به گفته شهردار منطقه 2، احداث پارک حاشیه‌ای در ضلع شرقی بلوار احمد بن موسی(ع)، اجرای المان پدافند هوایی جنوب کشور در میدان دشت چنار، محوطه‌سازی و سامان‌دهی ورودی بازار پروتئین و بهسازی و مدیریت آب‌های سطحی در انشعابات خیابان رحمت به بهره‌برداری رسیده است. او در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که نگاه ویژه‌ای به نگهداشت و توسعه فضای سبز داریم، بیان داشت: سرانه فضای سبز منطقه دو معادل هشت و سه‌دهم متر بود که با بهره‌برداری از پروژه‌های موجود به 9 متر افزایش خواهد 
یافت.
 اجرای عملیات ترمیم در مبلمان شهری
وی در همین رابطه بیان داشت: تمامی امکانات پارک‌ها از نظر مبلمان شهری، بهسازی فضای سبز و زیرساخت‌های تأسیساتی به‌روزرسانی شدند. مهندس مقدس‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با تشریح پروژه‌های کلنگ‌زنی شهرداری منطقه 2 بیان داشت: آغاز عملیات اجرایی 26 پروژه در ایام‌الله دهه مبارک و تا پایان سال جاری انجام می‌شود. او با تشریح شماری از این پروژه‌ها گفت: آغاز عملیات اجرایی فاز 2 پارک محراب، بهسازی پیاده‌راه ارتش و رضوان، لوله‌گذاری خیابان شاه‌داعی‌الله و کوچه‌های کدیور، لوله‌گذاری و هدایت آب‌های سطحی، احداث پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران و بهسازی معابر و پیاده‌راه‌های وسیعی از منطقه در دستور کار است. این مقام مسئول از تکمیل طبقه دوم ساختمان شهرداری منطقه 2 خبر داد و افزود: هدف از اجرای این پروژه که بیش از 10 سال رها شده بود، بهبود فرایند خدمت‌رسانی به شهروندان است.
 رونق پروژه‌های فرهنگی به‌موازات خدمات عمرانی
شهردار منطقه 2 شیراز در بخش دیگری از سخنانش از رونق فعالیت‌های فرهنگی به‌موازات ارائه خدمات عمرانی خبر داد و افزود: شیراز بر اساس منویات مقام معظم رهبری، سومین حرم اهل بیت(ع) نام‌گذاری شده و بر این اساس شهرداری منطقه 2 شیراز اقدام به تعریف نمادی برای این موضوع فاخر کرده است. شهردار منطقه دو با تقدیر از همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در راستای پیشبرد این پروژه ارزشمند گفت: با تأیید نماینده محترم ولی‌فقیه در استان فارس، پرچم و نماد سومین حرم اهل بیت(ع) در بلوار سیبویه به اهتزاز درمی‌آید و عملیات اجرایی این پروژه در نیمه شعبان خواهد بود.
 اهتزاز پرچم اهل بیت(ع) در شهرداری منطقه 2
او با یادآوری این موضوع که اهتزاز پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) فاز اول این پروژه فاخر محسوب می‌شود، بیان داشت: دستگاه‌های متولی امور فرهنگی تا به امروز اقدامی برای طراحی پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) نکرده‌اند و به همین دلیل شهرداری منطقه دو بنا بر رسالتی که برای خود در امور معنوی قائل است، در طراحی و اجرای این نماد پیشگام شده است. مهندس مقدس‌زاده با تشریح جزئیاتی از این پروژه گفت: این پرچم به ابعاد 10 در 20 متر بر دکلی به ارتقاع پنجاه متر در انتهای بلوار سیبویه و در تقاطع دروازه کازرون به اهتزاز درمی‌آید و تمامی هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف برای نصب آن به عمل آمده است. وی از دروازه کازرون به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مبادی ورودی شهر شیراز یاد کرد و افزود: بلوار سیبویه بسیاری از حرم‌ها و بقاع متبرکه را در خود جای داده و پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) و المان‌های متناسب با این محتوا در این محور از شهرداری منطقه دو طراحی و اجرا می‌شوند. او اظهار امیدواری کرد که آیین رونمایی از پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) هم‌زمان با عید سعید فطر انجام شود.
 ابرپروژه‌ها از راه می‌رسند
شهردار منطقه دو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که عملیات سازندگی در شهرداری منطقه دو در سال آینده شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، بیان داشت: در سال 1403 تعداد 4 پروژه بزرگ ستاره‌دار در دستور کار شهرداری منطقه 2 شیراز قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به احداث بلوار خلیج فارس، سامان‌دهی محور مقبره آبش‌خاتون، تکمیل 45متری محراب، بهسازی و ایجاد پیاده‌راه و مسیر دوچرخه‌سواری در محور لطفعلی‌خان زند (حدفاصل چهارراه پانزده خرداد تا چهارراه مشیر) با بهره‌گیری از نورپردازی و فضای سبز چشم‌نواز به صورت سه شیفت در دستور کار است. مهندس مقدس‌زاده با تأکید بر این موضوع که از اجرای ابرپروژه‌ها استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: به منظور تمرکز بر اجرای پروژه‌های بزرگ، طرح‌های کوچک عمرانی در دستور واحد خدمات شهری قرار گرفته و تمرکز معاونت عمرانی بر اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس است.
 هدف‌گذاری برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان
وی در بخش پایانی سخنانش بر این موضوع تأکید کرد که ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تابعی از تعریف پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف است و بیان داشت: بر این اساس طرح‌های عمرانی در طیف‌های گسترده‌ای نظیر بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک، ایمن‌سازی تردد، هدایت آب‌های سطحی، سامان‌دهی محورهای تاریخی، نگهداشت و توسعه فضای سبز، فعالیت‌های فرهنگی، مدیریت بحران، سامان‌دهی معابر و پیاده‌راه‌ها و سایر نیازهای شهر و شهروندان تعریف و به بهره‌برداری می‌رسند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی