[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سامان تخت‌جمشید از غم غربت، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مجموعه تخت‌جمشید، گفت: به تازگی یک سرمایه‌گذار برای سامان‌دهی این مجموعه با اعتبار ۱۰هزار میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده است. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمدهادی ایمانیه در نشست با جمعی از نخبگان این استان، اظهار کرد: زیبنده نیست که این بنای تاریخی و ثبت جهانی فارس، وضعیت مناسبی نداشته باشد.
وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران، یادآور شد: استانداری فارس، روزهای شنبه و چهارشنبه در مهمان‌سرای دولت میزبان سرمایه‌گذاران است. استاندار فارس عنوان کرد: آزادراه شیراز- اصفهان نیز به عنوان یک مسیر گردشگری است و از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و اقامتگاه بین‌راهی در این آزادراه، استقبال می‌کنیم. ایمانیه درباره روند پیشرفت شهر سلامت شیراز نیز گفت: نخستین پروژه شهر سلامت فارس هم‌زمان با میلاد امام علی(ع) با اجرایی شدن بیمارستان نفت آغاز شد و این شهر در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یک برند باارزش در کشور 
می‌شود.
وی افزود: قرار است چندین هتل پنج ستاره، بیمارستان هزار تختخوابی، کلینیک‌های تخصصی، هزار مطب و ۲۰هزار واحد مسکونی برای کارکنان در این شهر ساخته شود.
استاندار فارس گفت: ۲۵ هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی صنایع‌دستی در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی فارس اختصاص یافت.
ایمانیه اظهار کرد: این استان ۸۵ رشته صنایع‌دستی دارد که نیازمند تقویت است و برخی از آنها باید احیا شوند. استاندار فارس اعلام کرد: نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس در جاده شیراز- اصفهان و در نزدیکی اکبرآباد با همکاری اساتید دانشگاه شیراز مستقر شده است.
وی بیان کرد: مسئله کمبود منابع آبی و خشک‌سالی یکی از مشکلات اصلی فارس به ویژه در ۱۰ سال گذشته بوده است.
ایمانیه افزود: در جهت مواجهه با این مسئله، انتقال آب از خلیج فارس در قالب سه خط در دستور کار قرار گرفت؛ نخستین خط از سیرجان به سمت شهرستان بختگان و نی‌ریز با ظرفیت ۱۵میلیون مترمکعب در سال، یک خط از خلیج فارس به سمت ایزدخواست به طول یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر و یک خط هم از بوشهر به سمت برازجان و شهرستان‌های کازرون، کوه‌چنار، نورآباد و رستم پیش‌بینی شده که هفته آینده جلسه نهایی آن برگزار می‌شود.
استاندار فارس یادآور شد: اصلاح الگوی کشت و بذر، اصلاح نژاد دام، تکمیل ۶ قطعه آزادراه، پیگیری اجرایی شدن آزادراه شیراز- بوشهر، فراهم شدن مقدمات آزادراه شیراز- اهواز و پیگیری راه‌آهن شیراز- بوشهر با تهاتر نفت برخی دیگر از اقدامات شاخص استان طی ماه‌های اخیر است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی