[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

از زیدان می‌ترسیدم!، روزنامه شیراز نوین

مهاجم برزیلی رئال مادرید در مصاحبه‌ای اختصاصی به سؤالات خبرنگار نشریه ال پایس پاسخ داد.
به گزارش فوتبال 360، رودریگو گوئس، مهاجم برزیلی و 23ساله رئال مادرید که در فصل جاری به همراه هم‌وطن خود، وینیسیوس، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته در مصاحبه‌ای اختصاصی به سؤالات خبرنگار رسانه 
معتبر «El Pais» پاسخ داد؛ در ادامه بخش‌هایی از این مصاحبه را با هم مرور می‌کنیم:
*اولین روز حضور در مادرید
او گفت: «اولین روزم در مادرید از حضور در زمین تمرین خجالت می‌کشیدم. بازیکنان بزرگ زیادی آنجا حضور داشتند و  مربی زیدان بود. راستش را بخواهید اولین‌بار که او را دیدم ترسیدم، اما لحظه زیبایی رقم خورد و بعد از گذشت چند دقیقه با او صحبت کردم. 
آن روز یک روز رؤیایی برای من شد.»
*تفاوت با روزهای اول
او افزود: «نسبت به روز اول حضورم در تمرین، خود را کاملاً بالغ می‌بینیم. از نظر ذهنی بسیار قوی‌تر شده‌ام، چون از تجربه بازیکنان بزرگ استفاده کرده‌ام. از نظر فنی هم رشد کرده‌ام که دلیل آن تمرین کردن با بهترین بازیکنان دنیاست.»
*11 بازی بدون گل زده
رودریگو اظهار داشت: «آن روزها عصبی بودم. تمام راه‌ها را برای به ثمر رساندن گل امتحان می‌کردم، اما هیچ‌کدام جواب نمی‌داد و به نتیجه دل‌خواه نمی‌رسید. در چنین روزهایی شما می‌کوشید آرامش خود را حفظ کنید، چون هم‌تیمی‌ها و اطرافیان به شما می‌گویند آرام باش، تلاش بعدی تو به ثمر خواهد نشست، اما وقتی تمام تلاش خود را  دارید و بازی به بازی به نتیجه نمی‌رسید، هم ناراحت می‌شوید هم عصبانی. 
اما بالاخره به این نتیجه رسیدم نه عصبانیت فایده‌ای دارد، نه ناراحتی؛ باید تمرکز خودم را افزایش می‌دادم و بهتر تمرین کرده و در حین بازی آرامش خودم را حفظ می‌کردم. از آنجا بود که دوباره پایم به گل‌زنی باز شد.»
*بزرگترین حامی
رودریگو درباره بزرگترین حامی خودش افزود: «همیشه گفته و می‌گویم لوکا مودریچ برای من مانند پدر بوده. همیشه در لحظات سخت من را کمک کرده. در آن روزهای سخت هم با من صحبت می‌کرد و می‌گفت آرام باش، تو بازیکن خیلی خوبی هستی و همه‌چیز به خوبی پیش خواهد رفت. 
در حقیقت پس از آن صحبت‌ها آرامش خودم را کم‌کم به دست آوردم و بعد همه‌چیز برایم خوب پیش رفت.»
*آرامش ذهن
رودریگو ادامه داد: «چیزی بود که وقتی اینجا رسیدم، یاد گرفتم. ذهنیت من چیز دیگری بود و حالا کاملاً متفاوت شده چون هم‌تیمی‌هایم به من کمک کردند، خانواده و دوستانم از من حمایت کردند و همچنان حامی من هستند. حالا یاد گرفته‌ام آرامش ذهنی مهمترین مسئله است؛ اگر آرامش ذهن داشته باشید در هر بازی می‌توانید به بهترین نتیجه در عملکرد خود برسید.»
*بازی در نقاط مختلف زمین
او گفت: «اینکه همیشه تغییر پست داشته باشید، کمی سخت است اما من همیشه به مربی گفته‌ام در خدمت او هستم و هر جایی تشخیص بدهد، بازی خواهم کرد و به نظرم مشکل گل‌زنی،  کمی هم تقصیر خود بودم چون گفته بودم به‌عنوان مهاجم نوک یا پشت سر مهاجم هم می‌توانم بازی کنم. به همین دلیل مربی همیشه جایی که نیاز پیدا می‌کند و کسی را کم دارد، من را همان‌جا می‌گذارد. خودم را فدای تیم می‌کنم، چون مهم‌ترین چیز نتیجه گرفتن و پیروزی تیم است. در مقاطعی از فصل به‌عنوان مهاجم نوک بازی می‌کردم و خوشبختانه با پیروزی همراه می‌شد. آن روزهایی که گل‌زنی می‌کردم، همه‌چیز بهتر پیش می‌رفت، اما هر بار خارج از پست تخصصی خودم بازی می‌کنم در حال فدا کردنم برای نتیجه تیم هستم.»
*پنالتی برابر کرواسی در جام جهانی
رودریگو ادامه داد: «به نظرم بدترین لحظه در دوران بازی‌ام تا به امروز بود، البته امیدوارم بدترین لحظه تمام زندگی ورزشی‌ام باشد و دیگر چنین اتفاقی یا بدتر از آن برایم رخ ندهد. سخت بود چون قبل از آن و در نبود، کریم تمام پنالتی‌ها را می‌زدم و همه گل می‌شد. با خونسردی وارد جام جهانی شدم؛ در حالی که می‌دانستم و یا بهتر بگویم تصور می‌کردم پنالتی احتمالی را گل خواهم کرد و همان را از دست دادم. در نهایت این هم بخشی از دوران بازی من است و بعدها به خاطره‌ای شاید جذاب تبدیل شود. مطمئنم دوباره پشت ضربه پنالتی خواهم ایستاد و آن را به گل تبدیل خواهم کرد.»
*لیگ قهرمانانِ «بازگشت‌ها»
او درباره لیگ قهرمانان گفت: «راستش را بخواهید اگر دوباره بازی برابر چلسی یا منچسترسیتی را تماشا کنیم... نمی‌دانم. برابر چلسی عملکرد بسیار بدی داشتیم؛ آنها خیلی حمله می‌کردند و بسیار خوب از پس دفاع بر می‌آمدند. هیچ‌کار خاصی نمی‌کردیم. همه‌چیز برابر چلسی سخت‌تر بود، اما برابر سیتی اوضاع دیوانه‌وار پیش رفت. خیلی خاص بود و نمی‌دانم چطور می‌توانم آن را توضیح بدهم. بازیکنانی همچون مودریچ و کروس همیشه آرام و خونسرد هستند، اما برابر سیتی به نظرم آنها هم آرامش واقعی نداشتند و از بازگشت تیم به بازی مطمئن نبودند. در آن بازی مرده بودیم و هیچ‌کس باور نداشت بتوانیم به بازی برگردیم. وقتی همه را عقب‌تر از خودم دیدم در ذهنم گفتم حالا می‌توانم نامم را در تاریخ این باشگاه حک کنم و از قضا همه‌چیز برایم خوب پیش رفت. به نظرم خدا آن لحظات را برای من آماده کرده بود و آن اتفاقات برایم اهمیت بسیار زیادی داشت.»
*اهمیت اعتقاد به خدا
او افزود: «می‌دانم خداوند در کنار من است و به او اعتماد و اعتقاد دارم برایم مهم‌ترین بخش در زندگی‌ام است.»
*نژادپرستی
رودریگو اضافه کرد: « نژادپرستی بارها و بارها در حال تکرار شدن است و فقط برای من نیست؛ برای وینیسیوس بارها اتفاق افتاد و البته برای دیگر بازیکنان هم پیش آمده است. اینکه هنوز چنین انسان‌هایی پیدا می‌شوند واقعاً مرا ناراحت می‌کند. تلاش می‌کنم در چنین لحظاتی به شبکه‌های اجتماعی سر نزنم، اما طبیعی است بالاخره با چنین مطالبی روبه‌رو می‌شویم. در هر حال سعی می‌کنم آرامش خودم را حفظ کنم و به نظرم بقیه بازیکنان هم همین شرایط را دارند. مطمئن هستم بالاخره این مشکل را پشت سر می‌گذاریم.»
*دلتنگی
رودریگو افزود: «قدم زدن عادی و بدون مشکل برایم آرزو شده است، چون مدام از من درخواست عکس یادگاری می‌کنند. البته همیشه سعی می‌کنم به تمام خواسته‌ها پاسخ مثبت بدهم. تمام کارهای عادی مثل غذا خوردن با خانواده بیرون از خانه یا قدم زدن و بیرون رفتن بدون اینکه کسی از من عکس بخواهد، برایم آرزو شده. گاهی وقت‌ها فقط دوس دارم حس عادی بودن داشته باشم. بعضی‌ها هستند به شما می‌گویند دوست دارم متفاوت باشم و من در نقطه مقابل آنها می‌گویم دوست دارم عادی و معمولی باشم.»
*جدیدترین خال‌کوبی
او ادامه داد: «جدیدترین خال‌کوبی من مربوط به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست؛ احتمالاً موارد جدیدی را هم اضافه می‌کنم. البته نمی‌دانم پدرم اجازه می‌دهد یا نه. باید با او مذاکره کنم، چون به خال‌کوبی زیاد علاقه ندارد. راضی کردن او برای اولین نقشی که زدم، سخت بود اما کمی بعد اجازه داد و حالا برای بعدی باید ببینیم چه می‌شود. نام پدر و مادرم را حک‌شده دارم و حالا دوست دارم نام فرزندانم و خیلی چیزهای دیگر را هم اضافه کنم.»
*پیامی برای رودریگوی روز اول
رودریگو در پایان گفت: «به خود جوانم می‌گویم همه سختی‌هایی که پشت سر گذاشتی، ارزشش را داشت، چون چیزهای زیادی یاد گرفتی. امروز یک رودریگو صددرصد متفاوت با نسخه اولین روزم هستم. از بازیکنان باتجربه تا بازیکنان جوان تیم چیزهای بسیار زیادی یاد گرفته‌ام و به همین دلیل می‌گویم ارزشش را داشت.»

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی