[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

موزه فرش در تلاطم بوروکراسی ، روزنامه شیراز نوین

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی فارس گفت: فرش فارس به عنوان شاخصه فرش عشایری ایران شناخته می‌شود؛ بنابراین با توجه به اینکه شهر شیراز پایتخت فرهنگی است، موانع ایجاد موزه شهر در این شهر تسهیل و این موزه ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، حمیدرضا ذوالانواری در جلسه کمیسیون فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای بخش خصوصی و نمایندگان بخش دولتی برگزار شد، بیان کرد: بحث ایجاد موزه فرش در شیراز از سال‌ها پیش مطرح و در برخی از بخش‌ها اقداماتی نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: ایجاد موزه تخصصی فرش و نمایش آثار فاخر هنرمندان استان در این حوزه می‌تواند منجر به جذب گردشگر تخصصی فرش شود و توانمندی و پتانسیل‌های استان نیز در معرض نمایش قرار گیرد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس در خصوص روند اهدایی حدود هزار و 400 قطعه فرش و مجسمه‌های استاد پرویز تناولی از بزرگان حوزه فرش و هنر شهر شیراز در سال 1398 افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای مابین شهرداری شیراز و استاد تناولی منعقد شده که بنا شده بود موزه‌ای جهت ارائه آثار فراهم شود؛ اما تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.
ذوالانواری با تأکید بر تعیین تکلیف این موضوع و جلوگیری از فرسایش و تخریب آثار فاخر هنری استاد تناولی اظهار داشت: در حال حاضر این تعداد آثار فاخر هنری اهدایی تحت نظارت سازمان میراث‌فرهنگی فارس در انبار نگهداری می‌شود. 
پیرامون این توضیحات اعضای کمیسیون از نحوه نگهداری و حفظ آثار در استان دغدغه‌های خود را مطرح کردند که در نهایت مقرر شد مکاتبه‌ای با سازمان میراث‌فرهنگی جهت بازدید از آثار صورت پذیرد و سپس تصمیمات جهت اختصاص مکانی مناسب برای نمایش آثار اتخاذ شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به نمایشگاه فرش در استان فارس نیز اضافه کرد: ارائه خدمات باکیفیت نمایشگاه‌ها نیازمند همکاری متقابل ارگان‌هاست که ایجاد کمیته‌ای جهت هم‌افزایی بیشتر و جزیره‌ای عمل نکردن حائز اهمیت خواهد بود و امیدواریم با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در کنار هم تشکیل و اقداماتی جهت تعامل و تداوم همکاری‌ها بالاخص در نمایشگاه فرش بیشتر ایجاد شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی