[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افرادی که مشکل قلب دارند از ‌این گیاه دوری کنند، روزنامه شیراز نوین

یک پژوهشگر طب سنتی، گفت: برای جلوگیری از بروز آسیب به قلب و دستگاه تنفسی از درخت خرزهره دوری کنید.
به گزارش صدآنلاین، نیما فدایی پژوهشگر طب سنتی با بیان ‌اینکه خرزهره یک گیاه سمی ‌است، اظهار داشت: از ‌این گیاه ۱۵ سانتی متری که شبیه درخت زیتون است برای زینتی کردن خیابان‌ها و پارک‌ها استفاده می‌کنند.
 وی با بیان ‌اینکه استفاده از گیاه خرزهره برای حیوانات بسیار خطرناک است، اظهار داشت: استفاده از شیره ‌این گیاه باعث مسمومیت و بروز عوارضی همچون اختلالات قلبی، دردهای شکمی، حالت تهوع و استفراغ در انسان می‌شود. 
‌این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به ‌اینکه گیاه خرزهره در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند، تصریح کرد:‌ این گیاه برای رشد خوب و مناسب به نور خورشید و دمای ۱۵ درجه سانتی گراد احتیاج دارد.
فدایی با اشاره به‌اینکه رنگ برگ گیاه خرزهره، سبز تیره و گل‌های آن بنفش، سفید و صورتی است، عنوان کرد: ‌این گیاه با وجود ‌اینکه از رشد سریعی برخوردار است، اما یک بار در سال هرس می‌شود.
‌این پژوهشگر طب سنتی با تأکید بر‌اینکه وجود ماده گلیکوزوئید و اولئاندرین باعث سمی ‌شدن خرزهره شده است، بیان کرد: در زمان سوزاندن گیاه خرزهره، استنشاق دود آن باعث بروز مسمومیت و آسیب به دستگاه تنفسی می‌شود. وی با اشاره به ‌اینکه از چوب درخت خرزهره نیز نباید استفاده کرد، افزود: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های جدی به خصوص مرگ افراد در زمان مسمومیت با گیاه خرزهره هرچه سریع‌تر جهت درمان و بهبودی کامل به پزشک مراجعه کنید.فدایی یادآور شد: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های شدید به دستگاه تنفسی، ناحیه قلب و عفونت شکم از درخت خرزهره دوری کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی