[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آماده‌باش برای خدمت‌رسانی نوروزی، روزنامه شیراز نوین

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز ویژه نوروز ۱۴۰۳ تشکیل شد. این جلسه با محوریت بررسی وضعیت کنونی شهر شیراز، توجه به نقاط قوت و ضعف در مناطق یازده‌گانه و تأکید بر اهمیت مستندسازی تغییراتی که از سوی شهرداری برای آماده‌سازی شهر در ایام نوروز انجام می‌شود، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، جلسه بررسی اقداماتی که باید از سوی بخش‌های مختلف شهرداری با هدف آماده‌سازی شهر برای میزبانی از نوروز و ماه مبارک رمضان با حضور سرپرست معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز به عنوان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز، قائم‌مقام شهردار شیراز، رؤسای کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات سفر شهرداری شیراز، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، شهرداران مناطق و مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ادارات تابعه شهرداری شیراز برگزار شد.
روح‌الله خوشبخت معاون شهردار شیراز و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز، در این جلسه پس از ارائه گزارشی مستند و تصویری از وضعیت کنونی خدمات شهری در مناطق یازده‌گانه شیراز عنوان کرد: معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصمیم دارد از این پس با بررسی معایب و مشکلات به صورت موردی و ثبت اقدامات انجام شده تا زمان رفع این مشکلات، زحمات نیروهای شهرداری را به صورت مستند گزارش دهد.
به گفته خوشبخت، بررسی وضعیت شهر شیراز پیش از اقدامات نوروزی با تمرکز بر ورودی‌ها و خروجی‌های شهر و نقاط و مکان مهم گردشگری که بر اساس آمار و اطلاعات سال‌های گذشته بیشترین بازدیدکننده را دارد، انجام شده است.
وی از شهرداران مناطق شهرداری شیراز خواست بازدید از سطح منطقه به صورت مستمر و دو تا سه بار در هفته را در برنامه کاری خود قرار داده و در این بازدیدها جزئیات را مدنظر قرار دهند.
 سرپرست معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز معتقد است مستندسازی فعالیت‌های انجام شده در شهرداری و نشان دادن تغییراتی که پس از انجام اقدامات به وجود آمده، سبب می‌شود زحمات مجموعه مدیریت شهری نادیده گرفته نشود.
خوشبخت تأکید کرد: با همکاری همه بخش‌های شهرداری باید شهری شایسته مردم شیراز پیش از نوروز و ماه مبارک رمضان آماده شود.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز موضوع اسکان مسافران در نمایشگاه بین‌المللی و در فضای سربسته سوله‌های این نمایشگاه را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در صورت انجام این هماهنگی، بار ترافیکی شمال‌غرب شیراز تا حد قابل‌توجهی کنترل شده و رضایت مسافران از اسکان در فضای سرپوشیده بیشتر خواهد شد.
توجه به نصب و بهسازی تصاویر شهدای گران‌قدر شهر شیراز در معابر و مکان‌های مختلف شهری، برپایی سفره‌های افطاری ساده، توجه به برپایی نماز جماعت در مکان‌های اسکان و سایر مناطق، برنامه‌های افطار تا سحر، توجه به فضای معنوی و مورد نظر مردم به علت هم‌زمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان از دیگر مواردی بود که خوشبخت بر لزوم توجه ویژه به آنها در برنامه‌ریزی‌های عیدانه شهرداری تأکید کرد. آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار شیراز نیز در این جلسه بر لزوم برنامه‌ریزی و بهبود هرچه سریع‌تر نابسامانی‌ها در حوزه شهری تأکید کرد. فرج‌زاده اقدام معاونت خدمات شهری در مستندسازی وضعیت مناطق شهری پیش از آماده‌سازی شهر را اقدامی مفید ارزیابی کرد و افزود: در هفته پایانی اسفندماه همین مناطق مجدداً تصویربرداری و در جلسه‌ای مشابه با امروز منتشر خواهد شد که انتظار می‌رود هر یک از شهرداران مناطق شخصاً عملکرد خود را ارزیابی و قضاوت کنند.
قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به اهمیت کیفیت فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر از نگاه مدیریت شهری شیراز، اظهار کرد: شهردار شیراز در پیامی برای اعضای حاضر در این جلسه تأکید کرده است که اعتبارات بودجه‌ای و نقدی برای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز تأمین خواهد شد و از همه اعضا خواسته است توجه جدی به آمادگی شهر برای نوروز را در اولویت قرار دهند.
فرج‌زاده تأکید کرد: با توجه به اینکه اقدامات عمرانی متعددی در سراسر شهر شیراز در حال اجرا بوده، لازم است پیش از شروع نوروز چهره کلی شهر از این به‌هم‌ریختگی‌های احتمالی زدوده شود.
به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری در این جلسه همچنین اولویت‌بندی امور مربوطه با توجه به زمان و منابع، المان‌های جدید، کاشت گل و گیاه، دیوارنگاری‌ها و مواردی از این قبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی