[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۲۰ خاصیت جادویی زردچوبه!، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، زردچوبه نوعی گیاه است که به‌عنوان یکی از ادویه‌های مرسوم در خانواده‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص بسیار زیادی دارد.
زردچوبه نوعی گیاه است که به‌عنوان یکی از ادویه‌های مرسوم در خانواده‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص بسیار زیادی دارد. زردچوبه گیاهی است از خانواده زنجبیل به‌ ارتفاع حدود یک‌و نیم متر که دارای ساقه متورمی است. خواص زردچوبه برای سلامتی بی‌شمار است و مطالعات مختلف از تأثیر مثبت آن بر سلامت مغز و بدن حکایت دارند. زردچوبه از نظر طب قدیمی ایرانی گرم و خشک است و برای استفاده درمانی می‌توان آن را مانند چایی دم کرده و استفاده کرد. با این مطلب همراه باشید تا با فواید زردچوبه برای سلامتی آشنا شوید:
۱. درمان کبد چرب
گرفتگی و انسداد کبد را باز می‌کند و برای تمیز کردن کبد مؤثر است؛ این گیاه یک سم‌زدای طبیعی است. کبد از طریق تولید آنزیم‌ها، خون را تصفیه می‌کند و زردچوبه تولید این آنزیم‌های حیاتی بدن را افزایش می‌دهد. این آنزیم‌ها تجزیه شده و سموم داخل بدن را کاهش می‌دهند. مصرف منظم زردچوبه باعث مبارزه با چندین مشکل جدی کبدی مانند سیروز، هپاتیت و زردی می‌شود.
۲. درمان یرقان
مخلوط یک قاشق زردچوبه، یک قاشق انیسون و سرکه برای درمان یرقان مفید است.
۳. رفع دندان‌درد
برای رفع دندان‌درد زردچوبه را در دهان انداخته و بجوید.
۴. سفیدکننده دندان‌ها
فواید ساینده خفیف زردچوبه به حذف لکه‌های عمیق از دندان کمک می‌کند. همچنین دندان‌ها و لثه‌ها را قوی‌تر و دهان را از میکروب‌های ناسالم پاکسازی می‌کند.
۵. درمان التهاب لثه
برای درمان التهاب لثه، زردچوبه را دم کرده و آن را غرغره کنید.
۶. ضد تورم
زردچوبه بهترین داروی ضد تورم است.
۷. خشک کردن زخم‌ها
برای خشک کردن زخم‌ها و رفع درد آنها می‌توان گرد خشک زردچوبه را روی زخم‌ها ریخت.
۸. تصفیه‌کننده خون
زردچوبه بادشکن، تصفیه‌کننده خون، تب‌بر، محرک و انرژی زاست.
۹. بهبود دررفتگی استخوان
زردچوبه حتی، در دررفتگی استخوان نیز استفاده می‌شود؛ برای این منظور پمادی از زردچوبه تهیه کنید و روی عضو آسیب دیده ببندید.
۱۰. تقویت‌کننده معده
افرادی که معده ضعیف دارند حتماً باید برای تقویت معده خود از دم‌کرده زردچوبه استفاده کنند.
۱۱. بندآوردن خون‌ریزی‌ها
زردچوبه برای بندآوردن خون‌ریزی‌ها نیز مصرف می‌شود.
۱۲. بهبود گردش خون
استفاده از زردچوبه گردش خون را افزایش می‌دهد و لخته‌های خون را حل می‌کند.
۱۳. درمان فشارخون بالا
اگر فشارخون بالایی دارید، می‌توانید زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛، زیرا باعث کاهش طبیعی فشارخون می‌شود و جریان خون قلب را منظم می‌کند؛ بنابراین زردچوبه می‌تواند یک درمان طبیعی برای کنترل فشارخون بالا باشد.
۱۴. درمان اسهال
برای درمان اسهال و اسهال خونی حتماً از دم‌کرده زردچوبه استفاده کنید.
۱۵. درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا
اگر سنگ کلیه و یا سنگ کیسه صفرا دارید، مصرف زردچوبه آنها را می‌شکند و از بدن خارج می‌سازد.
۱۶. جلوگیری از سرطان
تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که زردچوبه از سرطان جلوگیری می‌کند.؛بنابراین بهتر است که در غذاها از زردچوبه استفاده کنید.
۱۷. جلوگیری از پیری
اگر زردچوبه توانایی پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر را دارد، مشخصاً خاصیت افزایش طول عمر را هم دارد. به همین دلیل است که در کشورهای دیگر مکمل‌های غذایی کورکومین تا این اندازه محبوب شده‌اند.
۱۸. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
بیماری قلبی دلیل شماره یک مرگ و میر در دنیاست. جای تعجب ندارد که بیماری‌های قلبی پیچیده هستند و عوامل زیادی روی آنها تأثیرگذار است. یکی دیگر از خواص زردچوبه معکوس کردن پیشرفت پروسه بیماری‌های قلبی است.
۱۹. درمان دیابت و قند خون
امروزه دیابت یک بیماری بسیار شایع است، اما با اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی‌تان می‌توانید آن را کنترل کنید، چون از فواید زردچوبه این است که سطح قند خون را متعادل و سطح انسولین را کنترل می‌کند. مصرف منظم زردچوبه همچنین می‌تواند از ابتلا به دیابت نیز جلوگیری کند؛ با این وجود توصیه می‌شود قبل از استفاده از زردچوبه به‌عنوان داروی دیابت با پزشک مشورت کنید.
۲۰. کاهش وزن
زردچوبه آنتی‌اکسیدانی طبیعی است. استفاده از زردچوبه موثرترین راه برای کاهش وزن اضافی بدون داشتن عوارض جانبی است. زردچوبه، این ادویه پرکاربرد ماده‌ مؤثری برای سم‌زدایی از بدن است. در انواع غذاها می‌شود از زردچوبه استفاده کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی