[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بانوان مطالبه‌گر، کرسی‌دار مجلس دوازدهم شوند، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
سیده مریم حسینی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر شیراز در جمع بانوان مشارکت‌کننده در رقابت‌های انتخاباتی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: دکترین دشمن حذف بانوان از رقابت‌های سیاسی اجتماعی و به انحراف کشاندن نهاد خانواده است.
وی در نشستی با حضور آیت‌الله کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شیراز، با اشاره به نقش تعیین‌کننده بانوان در نظام تربیتی و هدایت جامعه به سمت آرمان‌های اصیل و انقلابی خویش در جلوگیری از سلطه فرهنگی غرب افزود: دشمن با بهره‌گیری از تمامی امکانات رسانه‌ای خود در یک جنگ ترکیبی با ملت ایران حضور یافته است و این وظیفه بانوان نخبه و اهل معرفت است تا با حضور در خط مقدم برخورد با این تفکر غرب‌گرایانه نقشه دشمنان را خنثی کنند.
رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای ششم شهر شیراز در ادامه با بیان این مطلب که هرچند بانوان در عرصه‌های مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری حضوری حداقلی داشته و دارند، ادامه داد: اما در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی مجلس دوازدهم شمار نامزدهای بانو از 23 نفر دوره یازدهم به 43 نفر در دوره دوازدهم رسیده است و این نشان می‌دهد بانوان به آن سطح از بینش و دانش برای مشارکت در روند سیاسی اجتماعی رسیده‌اند و باید تلاشی مضاعف در این راستا از خود نشان دهند.
او حضور بانوان در رقابت‌های سیاسی اجتماعی و نیز خواست حضور در عرصه مدیریتی کشور را نشان از بلوغ آگاهی و افزایش سطح مطالبه‌گری آنان دانست و اضافه کرد: در حکمرانی اسلامی باید زودتر از این بر نقش بانوان به‌صورت کلیدی و مؤثر تأکید می‌شد. وی با اشاره به خواسته رهبر فرزانه انقلاب در به مشارکت کشاندن بانوان به عنوان به اقدام کلیدی، خاطرنشان کرد: رهبری معتقدند که بخشی از مطالبه‌گری مربوط به تمامی اقشار بانوان است؛ مثلاً فعال بودن در سبک زندگی. اما زنان اهل معرفت و نخبه باید در خط مقدم مبارزه با ظلم حضور داشته باشند و ایستادگی کنند.
حسینی با ارزیابی حرکت‌های انجام شده بانوان نخبه و تأکید بر اصلاح روش‌های موجود گفت: هرچند به اعتقاد رهبری معظم حرکت‌هایی انجام شده است، اما کوتاهی‌هایی نیز اتفاق افتاده و کار به دست افراد عامی و بی‌اطلاع رها شده است. در حالی که کار باید به دست افراد حکیم و عاقل سپرده شود.
رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای ششم شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: بانوان و خصوصاً نخبگان بانو باید به صحنه وارد شوند تا جلوی هجمه‌های داخلی و خارجی دشمنان و بدخواهان را بگیرند و این امر در توان زنان انقلابی و قوی ایران است.
حسینی گفت: امروز یکی از بحران‌های بزرگ بشریت، بحران بانوان است که این بحران‌زدگی سرمنشأ آسیب‌های اجتماعی، عاطفی، فکری و رفتاری در نهاد خانواده و در سطحی وسیع‌تر، نهاد‌های اجتماعی می‌شود.
وی توانمندسازی بانوان را یکی از محور‌های موفقیت در این راه دانست و گفت: مشارکت در رقابت‌های انتخاباتی مجلس با رشد بیش از دو برابر نسبت به چهار سال گذشته بیانگر این واقعیت است که مطالبه‌گری در بین بانوان رشد چشمگیری داشته و این مطالبه‌گری به اصلاح همه‌جانبه، چه روابط بانوان و چه روابط اجتماعی و در رأس آن نظام خانواده منتهی خواهد شد.
حسینی از بانوان خواست با رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی و انقلابی در این راستا گام بردارند و شور و شعور انقلابی را به جریان مهم انتخابات با رقابتی منطقی هدیه نمایند. در واقع بانوان آغازگر و استمراردهنده حرکتی بلوغ‌یافته تحت عنوان زنان تمدن‌ساز اسلامی در عرصه‌های سیاسی‌اجتماعی‌اند. بانوانی که باید حضور خود را حول یک محور واحد ترسیم کنند و آن حضور را به یک ستاره درخشان در فضای سیاسی‌اجتماعی کشور به رخ کشانند.
در ادامه این نشست سیاسی‌اجتماعی حول محور توانمندسازی بانوان مشارکت‌کننده در رقابت‌های انتخاباتی مجلس دوازدهم، آیت‌الله کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شیراز با ذکر نقشه‌های دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی گفت: دشمن سعی دارد ضعف‌های موجود و غیرقابل‌انکار را به‌گونه‌ای معرفی کند تا این بیان منجر به ایجاد اغتشاش و ناامنی و شکاف بین طبقات اجتماعی و خصوصاً جنسیتی شود. به گفته او، دشمنان ملت ایران به دنبال تفرقه بزرگی هستند که که در قصه انقلاب اسلامی مردم نهفته است، اما بانوان با روایتگری صحیح و چندباره قصه انقلاب اسلامی در بین جوانان بین نسلی قادرند حفاظت از این گوهر را برعهده بگیرند. وی در خاتمه گفت: حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی اجتماعی و خصوصاً انتخابات پیش رو نشان‌دهنده افزایش آگاهی و مطالبه‌گری و نیز افزایش اعتماد به نفس آنان است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی