[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تفاهم‌نامه ساخت پژوهشکده هسته‌ای شیراز امضا شد، روزنامه شیراز نوین

تفاهم‌نامه ساخت پژوهشکده هسته‌ای شیراز امضا شد
تفاهم‌نامه واگذاری زمین ساخت سایت هسته‌ای شیراز میان سازمان انرژی اتمی ایران، استانداری، دانشگاه شیراز و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس منعقد شد.
به گزارش ایرنا، استاندار فارس روز شنبه در آیین افتتاحیه پنجاه و ششمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در دانشگاه شیراز گفت: ساختمان بخشی از این پروژه وجود دارد و نیازمند تعمیراتی است که در ماه‌های آینده انجام می‌شود و بخشی دیگر نیز باید ساخته شود.
دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: ما به عنوان جامعه منتظر امام زمان(عج)، وظیفه داریم که شرایط ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنیم؛ یکی از این شرایط قدرتمند شدن است.
وی افزود: به فرموده امام علی(ع)، «علم، قدرت است» و در دنیای امروز بهترین وسیله برای برتری و قدرت است. همان‌گونه که در دفاع مسلحانه باید تلاش کنیم و قدرتمند شویم، در زمینه‌های علمی نیز باید برتری داشته باشیم. استاندار فارس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هرجا که دشمنان فشار آوردند، همت‌ها و انگیزه‌ها افزایش یافت و در نتیجه رشد و پیشرفت بیشتر بوده که فناوری هسته‌ای نمونه‌ای از آن‌ است.
ایمانیه بیان کرد: انرژی هسته‌ای در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تولید برق، پزشکی و کشاورزی کاربرد دارد و می‌تواند گره بزرگی از مشکلات مردم را باز کند.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضاشده، گفت: ساخت این مرکز هسته‌ای زیبنده دانشگاه شیراز به عنوان دارالعلمی در دارالعلم بود که جایگاه بلندی در فناوری هسته‌ای کشور داشته باشد و امید است که خیر و برکتی برای کشور باشد. استاندار فارس اظهار کرد: شمار قابل‌توجهی از دانشجویان شیراز می‌توانند در سازمان انرژی اتمی بورسیه شوند و آینده شغلی خود را تضمین کنند. ایمانیه اظهار کرد: همت و انگیزه جوانان یکی از عوامل اصلی توسعه، پیشرفت و رشد کشور است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی