[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اقدام مهم سرمربی استقلال در آستانه دربی، روزنامه شیراز نوین

ورزش 3/ استقلال و پرسپولیس در حالی مهیای بازی دربی می‌شوند که در روزهای گذشته اتفاق مشابهی را تجربه کردند.
استقلال که با قهرمانی در سوپر جام به تعطیلات رفته بود، بعد از دو هفته در جمعه هفته‌ای که گذشت، قرار بود در زمین مجموعه ورزشی انقلاب تمرینات خود را استارت بزند اما وقتی ریکاردو ساپینتو در زمین حاضر شد، متوجه شد شاگردانش قصد تمرین ندارند و دلیل هم عدم پرداخت مطالبات آن‌ها از سوی باشگاه بود. سرمربی تیم استقلال در کنار بازیکنان ‌ایستاد و بعد از حضور در باشگاه و در دیدار با علی فتح الله زاده هم روی ‌این نکته تأکید کرد، حق با بازیکنان است و باشگاه باید تلاش کند، ‌این مشکلات را برطرف کند چرا که وقتی ذهن بازیکن درگیر مسایل مالی و روزمره شود قادر نخواهد بود، در زمین به دقت و با همه توان ‌ایده‌های تاکتیکی را پیاده کند. 24 ساعت بعد از ‌این دیدار، مدیر عامل باشگاه استقلال در جمع بازیکنان حاضر شد و ضمن عذرخواهی از آن‌ها قول داد تا پیش از دربی دریافتی‌های آن‌ها را به 40 درصد برساند. به درازا کشیدن صحبت‌های علی فتح الله زاده و بازیکنان استقلال موجب شد تا اعتصاب استقلالی‌ها به 48 ساعت برسد و ریکاردو ساپینتو ‌این بار هم از تصمیم بازیکنانش دفاع کرد و روی یک نکته تأکید داشت، در یک تیم موفق تصمیمات باید جمعی باشد. اگر قرار است تمرین کنیم همه با هم تمرین می‌کنیم و اگر قراراست تمرین نکنیم همه با هم تمرین نمی‌کنیم چرا که منافع ما مشترک است و در هم گره خورده است.
استقلال در روزهای اخیر جدا از مشکلات مالی با یک چالش دیگر هم مواجه شد، نکته‌ای که علی فتح الله زاده بدان اشاره کرد، پرداختی‌های متغیر به بازیکنان استقلال. برخی از بازیکنان استقلال اصلاً پولی نگرفته‌اند و برخی 10 درصد و برخی 30 درصد که ‌این می‌تواند در هر تیمی‌ یک سم باشد. تبعیض در پرداخت پول به بازیکنان می‌تواند هر تیمی ‌را به چالش بکشد که علی فتح الله زاده بعد از انتخاب به عنوان مدیر عامل اولین وعده‌ای که به آبی پوشان داد ‌این بود که به زودی دریافتی همه بازیکنان را  به نسبت مساوی خواهد رساند. با ‌این حال سرمربی تیم استقلال با دفاع از حقوق همه بازیکنان از آن‌ها خواست هر تصمیمی ‌می‌گیرند جمعی باشد. در نهایت قرار بر ‌این شد که بازیکنان استقلال تا زمان تحقق وعده‌های علی فتح الله زاده به آن‌ها تمرینات خود را با جدیت برای دیدار با پرسپولیس آغاز کنند و ‌این چنین بود که تمرین تیم استارت خورد و قرار است در روزهای آتی تیم برای حضور در تورنمنت چهار جانبه امارات راهی ‌این کشور شود.
این درست بر خلاف اتفاقی است که در پرسپولیس رخ داده چرا که بازیکنان ‌این تیم بعد از 48 ساعت اعتصاب دیروز گروهی تمرین کردند و گروهی تمرین نکردند. به واقع ساپینتو اجازه نداد ‌این اتفاق در تیمش رخ دهد چون به خوبی می‌داند دو دستگی می‌تواند تیم را از نظر فنی و همچنین روحی و روانی از هم بپاشد، آن هم در آستانه یک بازی بزرگ؛ دربی.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی