[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

شیراز و دوشنبه ۳۲ سال است که خواهرخوانده هستند، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز در دیدار با سفیر جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: رونق مناسبات شیراز و دوشنبه نیازمند اهتمام بیشتر از جانب هر دو شهر است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در دیدار با نظام الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران بیان کرد: رابطه ایران و تاجیکستان از دیرباز رابطه‌ای دوستانه و صمیمی بوده و اشتراکات زبانی، فرهنگی و تاریخی عامل پیوند ناگسستنی بین دو ملت است.
وی ادامه داد: شیراز و دوشنبه ۳۲ سال است که خواهرخوانده هستند و طی این سال‌ها اقدامات مطلوبی انجام شده که در مقایسه با ظرفیت‌های متعدد همکاری، نیازمند اهتمام بیشتر از جانب طرفین برای گسترش ارتباطات هستیم.
شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه آثار ملموس و زنده دوران زندیه از مهمترین آثاری است که گردشگران خارجی زیادی را در شیراز به خود جذب کرده است، افزود: بناهای تاریخی شیراز غیرقابل تکرار است و شهرداری هم به جد از آنها مراقبت می‌کند.
اسدی خاطرنشان کرد: احیای دیوانخانه، میدان توپخانه، نقاره‌خانه و پروژه زندیه از مهمترین طرح‌ها و پروژه‌هایی است که شهرداری شیراز با تخصیص اعتبار بر اجرای آنها تمرکز کرده است. وی با اشاره به ظرفیت‌های کلان‌شهر شیراز و کسب افتخارات مختلف، گفت: اخیرا شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست مجمع شهرداران آسیایی انتخاب شد، همچنین این کلان‌شهر چند سالی است که عنوان شهر جهانی صنایع دستی را به خود اختصاص داده و تنها کلانشهر ایرانی عضو هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان محسوب می‌شود.
اسدی همچنین از سفیر تاجیکستان و شهردار دوشنبه برای حضور و شرکت در برنامه‌های هفته شیراز دعوت کرد و با برشمردن قابلیت‌های این کلان‌شهر گفت: شیراز در قطب پزشکی سرآمد است و‌ خود ظرفیتی است که می‌توانیم آن را به شهر دوشنبه هم تسری دهیم.
سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم تاجیکستان به شیراز ارادات خاصی دارند، گفت: تاجیکستانی‌ها به بازدید از شیراز و اماکن تاریخی آن به ویژه آرامگاه حافظ و سعدی، تخت جمشید و نقش رستم علاقه بسیار زیادی دارند. 
وی با تأکید بر اینکه مناسبت‌های دو جانبه ملی بین ایران و تاجیکستان بدون وقفه در حال انجام است، افزود: توسعه روابط بین شهرها و استان‌های دو کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.
سفیر تاجیکستان که معتقد است روابط خواهرخواندگی‌های شیراز و دوشنبه با امضای یک سند همکاری جدید تقویت خواهد شد، گفت: یک‌سری اقدامات از جمله تدوین برنامه همکاری شیراز و دوشنبه، شرکت در نمایشگاه‌ها و حضور فعال مدیران ارشد در برنامه‌های دو شهر باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین از تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای برقراری پرواز مستقیم بین شیراز و دوشنبه خبر داد و بر لزوم تقویت همکاری بخش خصوصی دو شهر نیز به ویژه در بخش شرکت‌های دانش بنیان، کارخانجات و صنایع تأکید کرد.
نظام الدین زاهدی با تشریح سیاست‌های کلان توسعه تاجیکستان برای تبدیل اقتصاد متکی به کشاورزی به اقتصادی با محوریت صنعت و کشاورزی، این موضوع را فرصت مناسبی برای استفاده از توانمندی‌های صنعت شیراز و فارس عنوان کرد که با استقبال و اعلام آمادگی و حمایت شهردار شیراز مواجه شد.
این دیدار در راستای دیپلماسی فعال مدیریت شهری شیراز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی گردشگری در تهران روی داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی