[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غیبت عجیب پسر بوشهری، روزنامه شیراز نوین

ستاره ایرانی پورتو در هیاهوی اخبار انتقال به اینتر اتفاق بی‌سابقه‌ای در 6 سال گذشته را تجربه کرد. به گزارش ورزش سه، مهدی طارمی در فاصله چهار شب مانده تا مسابقه حساس دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال با شرایط عجیبی در پورتو مواجه شد و سرخیو کونسیسائو تصمیم گرفت او را به ‌طور کامل در بازی لیگ برتر پرتغال برابر استرلا نیمکت‌نشین کند.
تیم فوتبال پورتو در شرایطی موفق شد پس از دو هفته ناکامی در لیگ برتر پرتغال به پیروزی دو بر صفر مقابل استرلا برسد که مهدی طارمی برای نخستین‌بار در این رقابت‌ها حضور در بازی را تجربه نکرد ، تا پایان جزو نفرات ذخیره حضور داشت و جزو پنج بازیکن تعویضی تیمش نیز قرار نگرفت.
مهدی طارمی که در این فصل نمایش ضعیف‌تری نسبت به سالیان اخیر از نظر آماری داشته و در 16 حضور ثابت یا تعویضی در لیگ برتر پرتغال سه گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده، نتوانست برابر استرلا به میدان برود و شانس بهبود این آمار را به دست بیاورد، اما او اتفاقی بی‌سابقه را هم در این دیدار تجربه کرد. طارمی در 102 بازی ممکن در سه فصل اخیر لیگ برتر پرتغال فقط در 3 مسابقه به دلیل محرومیت حضور نداشت و در 99 مسابقه دیگر برای پورتو به میدان رفت که توانست 58 گل به ثمر رساند و 29 پاس گل بدهد، اما فصل 24-2023 برای او به خوبی پیش نرفت و دیدار شنبه‌شب با استرلا نیز به این موضوع دامن زد.
مهاجم ایرانی پورتو به دلیل همراهی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا نتوانست در یک مسابقه جام حذفی و پنج بازی لیگ برتر پرتغال حضور داشته باشد، اما در بازگشت از قطر، در جریان شکست تیمش برابر آروکا به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت که دوباره بخت گل‌زنی با او همراه نبود.
طارمی که هیچ‌وقت نیمکت‌نشینی در دو بازی پیاپی این فصل لیگ برتر پرتغال را تجربه نکرده بود، در دیدار شنبه‌شب مقابل استوریل با این اتفاق مواجه شد، ولی عجیب‌تر اینکه او حتی به‌عنوان بازیکن تعویضی هم به زمین نیامد تا درست پس از 6 سال یک شرایط غیرمنتظره را با تصمیم کونسیسائو تجربه کند.
جدا از غیبت طارمی در مسابقات باشگاهی به دلیل محرومیت، مصدومیت یا همراهی تیم ملی، این اتفاق پیش آمده بود که او در رقابت‌های حذفی یا اروپایی نیمکت‌نشینی را تجربه کند، اما در 6 سال گذشته حضور کامل در بین نفرات ذخیره در یک رقابت لیگ برتری را نچشیده بود که این اتفاق برابر استوریل رخ داد.
این ملی‌پوش ایرانی آخرین‌بار در هفته هجدهم فصل 18-2017 لیگ ستارگان قطر در جریان پیروزی سه بر صفر الغرافه مقابل المرخیه نیمکت‌نشینی را به ‌طور کامل در یک بازی از لیگ باشگاهی تجربه کرده بود که کونسیسائو دوباره چنین شرایطی را مقابل استوریل برای او رقم زد.
طارمی در شرایطی آن مقطع برای الغرافه به میدان نرفت که پنج روز قبل‌تر از آن، در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تراکتور نمایش درخشانی داشت و دو گل به ثمر رسانده بود، اما این‌بار مشکل خاص یا خستگی از بازی قبلی در پرتغال برای او وجود نداشت تا احتمال نیمکت‌نشینی‌اش در دیدار آینده برابر آرسنال هم به وجود بیاید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی