[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تأمین مالی صنایع و تولید از بازار سرمایه، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تأمین مالی تولید از بازار سرمایه را یکی از مطمئن‌ترین روش‌های تأمین مالی عنوان کرد و افزود: این مکانیزم هدایت نقدینگی و به دنبال آن رونق تولید و مهار تورم را شاهد خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، حسن شیخ‌نیا در نشست تخصصی تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی از طریق بازار سرمایه که با حضور مدیر تالار بورس استان و نمایندگان برخی از کارگزاری‌های مطرح و بزرگ‌ کشور برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل رشد تولید، تأمین مالی است و با توجه به اینکه منابع بانکی با محدودیت‌هایی مواجه است، ما درصدد هستیم تا با استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی، بخش‌های تولیدی را سوق دهیم تا در تأمین مالی بنگاه‌های خود بتوانند از ظرفیت‌های بالای بازار سرمایه استفاده نمایند.
وی تصریح کرد: بازار سرمایه این فرصت را فراهم می‌کند که شرکت‌ها با فروش سهام خود، سهام‌داران جدید به شرکت وارد کنند و برای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های خود تأمین مالی کنند. 
معاون استاندار با گذری موجز بر اولین تجربه کشوری تشکیل شرکت سهامی عام پروژه در غرب کشور، گفت: مکانیزم تأمین مالی دو پروژه موردنظر یکی در کرمانشاه و دیگری در باشت با مجموع حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود. در بازه زمانی چندماهه شرکت سهامی عام پروژه شکل گرفت و در کمتر از سه روز بالغ بر 20هزار میلیارد ریال تأمین مالی شد.
وی ادامه داد: با تمهید تدابیر و هماهنگی‌های لازم با هلدینگ‌های مطرح و بزرگ‌ اعلام خرید و مشارکت صورت گرفت و در مرحله اول در مدت ۶۰ ساعت حدود ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار موردنیاز پروژه تأمین مالی شد؛ در حالی که این پروژه سال ۸۹ شروع به کار کرده بود. فلذا به عنوان پروژه‌ای موفق در زمینه تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بورس اوراق بهادار به بار نشست. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر ظرفیت‌های بی‌بدیل استان فارس شامل رتبه اول میراث‌فرهنگی، رتبه نخست استخراج خاک نسوز کشور، رتبه دوم معدنی، محصولات زراعی، باغی و دامی، رتبه چهارم صنعتی کشور و به ویژه رتبه دوم استانی در میانگین انباشت سپرده در کل کشور اشاره کرد و افزود: وضعیت توسعه اقتصادی استان با ظرفیت‌های بی‌بدیل آن هم‌تراز نیست؛ لذا مصمم هستیم ادبیات و فرهنگ اقتصادی جدیدی را برای استان طراحی کنیم. شیخ‌نیا در خصوص طراحی ادبیات جدید اقتصادی در استان گفت: هدایت نقدینگی به سمت بنگاه‌های تولیدی از طریق بازار سرمایه علاوه بر رشد تولید و بهره‌وری، در مهار تورم نیز مؤثر خواهد بود و در بلندمدت به رشد اقتصادی نیز کمک می‌کند؛ چراکه اصلی‌ترین نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصادی کشورها، تسریع جذب و تأمین سرمایه صنایع و بنگاه‌های تولیدی است. بدین شکل، نقدینگی سرگردان که به سوداگری و رکود منجر می‌شود، در مسیر مولد قرار خواهد گرفت. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی