[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

ضرورت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مدیریت زباله، روزنامه شیراز نوین

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز تأکید کرد:
ضرورت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مدیریت زباله

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به مسائل مرتبط با مدیریت زباله و حفظ محیط‌زیست را یک وظیفه همگانی دانست. به گزارش دریافتی شیرازنوین، عباس رضاییان‌زاده در نشست مجازی با رؤسا و مدیران ارشد شبکه‌های بهداشت و درمان استان فارس با بیان اینکه سال‌هاست رها کردن زباله در طبیعت و معابر عمومی امری نکوهیده در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود، گفت: در ایران نیز اقدامات زیادی برای آگاهی‌بخشی‌ و فرهنگ‌سازی در این زمینه از سوی فعالان و کارشناسان محیط‌زیست انجام شده است، اما با یک پیاده‌روی کوتاه در شهر یا طبیعت با زباله‌های رهاشده روبه‌رو می‌شویم. وی با اشاره به تولید حجم بالای پسماندهای جامد که شامل ظروف یک‌بارمصرف، کاغذ و انواع بسته‌بندی‌های مواد مصرفی است، افزود: تخلیه این‌گونه زباله‌ها در دامان محیط‌زیست، باعث تخریب بیش از حد طبیعت می‌شود.
رضاییان‌زاده تصریح کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی در بعد فردی و خانوادگی و در مجموع در سطح جامعه انجام شود تا بتوان از آسیب‌های جدی که آینده همه موجودات زنده را تهدید می‌کند، جلوگیری کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برپایی پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» گفت: بیشتر مردم علاقه به مشارکت در طرح‌های مختلف فرهنگی از جمله «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» دارند، اما با روش‌های آن چندان آشنا نیستند؛ از این رو ارتقای سطح آگاهی‌ شهروندان نسبت به مسائل مرتبط با مدیریت زباله و حفظ محیط‌زیست یک وظیفه و مسئولیت همگانی است. وی اظهار کرد: آلودگی ناشی از رها کردن انواع زباله‌ها، باعث شد تا اجرای پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» به منظور پاک‌سازی، جمع‌آوری و انتقال زباله‌های موجود در دستور کار قرار گیرد تا با کمک خود مردم و گروه‌های خودجوش، جهادی و علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌زیست در کنار دستگاه‌های متولی و جمعی از مسئولان استانی، بتوانیم بخشی از نامهربانی با طبیعت را جبران کنیم. رضاییان‌زاده یادآور شد: این پویش با شعار «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله» از ۱۳ تا ۱۷ اسفند با مشارکت هم‌استانی‌ها و همکاری تمامی سازمان‌ها و سمن‌ها اجرا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی