[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تجلی اندیشه اسلامی در بانوان تمدن‌ساز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
سومین نشست زنان تمدن‌ساز به میزبانی شهر مقدس شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد. این مراسم با حضور دکتر سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر اختری و جمعی از بانوان نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: برای شکوفایی استعدادهای ارزشمند بانوان باید بستر را برای ظهور استعدادهای آنها مهیا کنیم.دکتر سیده مریم حسینی به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه زنان اشاره کرد و افزود: بانوان نجیب ایرانی باید به‌گونه‌ای تلاش کنند که هویت والای زنان اسلامی را به دنیا نشان دهند.
او با تقدیر از حضور پرشور بانوان در عرصه انتخابات گفت: بانوان بر اساس احساس تکلیف در مسیر ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند. وی از نقش‌آفرینی ارزشمند بانوان در عرصه‌های اجتماعی و تصمیم‌سازی به نیکی یاد کرد و افزود: مشارکت بانوان در عرصه‌های مدیریتی و قانونگذاری در تعالی کشور اثرگذار است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حضور بانوان در رأس امور تحول‌ساز خواهد بود، اظهار داشت: بانوان بر اساس مؤلفه‌های شایسته‌سالاری می‌توانند در جایگاه‌های مهمی به خدمت‌رسانی بپردازند. به گفته این مقام مسئول، جامعه پذیرش حضور زنان مبارز، مجاهد، توانمند و متخصص را بر مسندهای تصمیم‌سازی و مدیریتی دارد و باید در راستای اجرایی‌سازی مطلوب آن تلاش بیشتری داشت.
دکتر حسینی افزود: اگر بخواهیم در تمدن‌سازی به سمت حکمرانی اسلامی گام برداریم، باید نوع نگاه و انتظاراتی که از مجموعه زنان هست، شفاف شود؛ لذا بانوانی که در این مسیر پیشرو هستند، باید مورد حمایت قرار بگیرند. او خواستار حمایت معنوی از بانوان توانمند شد و اظهار داشت: سلسله‌نشست‌های زنان تمدن‌ساز با این هدف برگزار می‌شود و تا بعد از انتخابات ادامه خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نفی الگوی غربی گفت: در سطح جهانی شخصیت والای زن مورد اهمال و بی‌توجهی قرار گرفته و باید در راستای رهنمودهای اسلامی و در راستای احیای آن تلاش کنیم. دکتر حسینی خواستار تکریم هرچه بیشتر جایگاه بانوان شد و اظهار داشت: زنان مسلمان ایرانی با بلوغ فکری، تحصیلی، علمی و تحلیلی به خوبی توانمندی‌های خود را به منصه ظهور گذاشته و الگوی گفتمان انقلاب اسلامی را جهانی می‌سازند. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش پایانی سخنانش گفت: جامعه زنان به دنبال پست و جایگاه نیستند؛ بلکه به دنبال نگاه عادلانه هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی